Trzy problemy rozwiązane. Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.
BMW 320d – ABS/ESP i wycieraczki
Pytanie: W aucie marki BMW 320d z 2005 roku występuje problem ze świecącą się lampką ostrzegawczą ABS/ESP i ciągłą pracą wycieraczek przedniej szyby. Nie ma komunikacji między komputerem sterującym ABS i narzędziem diagnostycznym i w rezultacie nie mamy żadnych kodów usterek. Czy słyszeliście już o tym problemie?
Odpowiedź: Tak. Dotyczy on modeli BMW seria 3 z kodami silnika 20 4D 4, N46, N52 z okresu 01/12/04-11/04/05. Przyczyną problemu jest poluzowana taśma masy na kolumnie zawieszenia po stronie kierowcy (fot. 1). Należy dokładnie oczyścić punkt masy i sprawdzić, czy nakrętka mocująca taśmy masy jest dokręcona. Po przeprowadzeniu naprawy trzeba zweryfikować, czy możliwa jest komunikacja z komputerem sterującym ABS i usunąć zapisane kody usterek. Następnie proszę przetestować podczas jazdy, czy usterka została naprawiona.
Fiat 500/500C – przeciek wody
Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem przecieku wody w Fiacie 500 z 2008 roku. Dywaniki z przodu są mokre, co powoduje parowanie szyb. Sprawdziliśmy dokładnie, ale nie widzimy, w jaki sposób woda dostaje się do środka.
Odpowiedź: Słyszeliśmy o tym problemie. Spowodowany jest on brakiem środka uszczelniającego wokół uchwytu tylnego zderzaka, co powoduje przedostawanie się wody do podłużnicy podwozia i następnie do przestrzeni na nogi z przodu. Wymontuj tylny zderzak (fot. 2.1) i uchwyt zderzaka (fot. 2.2). Dokładnie oczyść powierzchnie styku uchwytu tylnego zderzaka i nadwozia (fot. 2.3). Zamontuj uchwyt zderzaka za pomocą nowych nakrętek i nałóż firmowy środek uszczelniający do nadwozia na górną krawędź uchwytu zderzaka w miejscach, gdzie dotyka nadwozia (fot. 2.4). Zamontuj tylny zderzak i wysusz dywaniki.
Ograniczone działanie Jaguara XF
Pytanie: Mamy problem z naprawą Jaguara XF z silnikiem wysokoprężnym 3,0 z 2010 roku. Klient zgłasza ograniczone działanie silnika i świecącą się lampkę ostrzegawczą silnika. Zapisane są kody usterek P006A, P00BD, P0235, P1247 i P2263 – wszystkie związane są z różnymi elementami i czujnikami ssania, w tym z turbosprężarką, miernikiem przepływu powietrza i czujnikiem ciśnienia w kolektorze ssącym. Możemy usunąć kody, ale pojawiają się ponownie wkrótce po zwróceniu samochodu do klienta. Przeprowadziliśmy wiele testów, ale nie możemy wskazać źródła problemu. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Ten problem spowodowany jest stawiającym opór zaworem odcinającym wtórnej turbosprężarki, co wynika z korozji drążka elementu wykonawczego podciśnienia i dźwigni obrotowej. Pojazdy, których dotyczy ten problem, mają zamontowaną nakrętkę mocującą drążka elementu wykonawczego podciśnienia (fot. 3.1); w samochodach niewyposażonych w nakrętkę mocującą drążka elementu wykonawczego problem nie występuje. W dziale części Jaguara dostępny jest zestaw naprawczy składający się z nowego elementu wykonawczego podciśnienia i dźwigni obrotowej. Zaznacz położenie starej dźwigni obrotowej przed wymontowaniem, aby móc zamontować nową dźwignię obrotową w prawidłowym położeniu. Nie zmieniaj ustawienia nakrętki zabezpieczającej drążka elementu wykonawczego podciśnienia. W nowej dźwigni obrotowej nie stosuje się nakrętki mocującej drążka elementu wykonawczego podciśnienia. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Komentarze (0)