Autodata – zaufany, światowy lider w zakresie informacji technicznych udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.
Range Rover Sport – odgłosy stukania dochodzące z zawieszenia
Pytanie:
Mamy problem ze znalezieniem źródła odgłosów stukania dochodzących z przedniego zawieszenia w aucie Range Rover Sport z 2008 roku. Sprawdziliśmy wszystkie elementy układu kierowniczego i zawieszenia, ale nie zauważyliśmy żadnych wyraźnych usterek. Czy jest to znany problem związany z tym modelem?
Odpowiedź:
Tak, problem ten był już zgłaszany przez innych właścicieli samochodów Range Rover Sport. Dotyczy on również modelu Discovery 3. Przyczyną stukania jest przesuwanie się tulei stabilizatora poprzecznego z przodu w uchwytach w kształcie litery D. Aby naprawić usterkę, należy poluzować śruby uchwytów w kształcie litery D stabilizatora poprzecznego. Następnie za tulejami należy zamontować kliny dostępne z zestawu naprawczego dostarczanego przez Range Rover (fot. 1). Kolejnym krokiem jest dokręcenie śrub uchwytów w kształcie litery D stabilizatora poprzecznego momentem 62 Nm. Po wykonaniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Škoda Fabia – odgłosy skrzypienia dochodzące z kolumny kierownicy
Pytanie:
Mamy w warsztacie samochód Škoda Fabia z 2010 roku, w którym występują odgłosy skrzypienia z okolicy przedniej osi podczas jazdy po nierównej nawierzchni oraz podczas manewrowania. Odgłosy te słyszane są podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie jesteśmy w stanie zlokalizować usterki. Sprawdziliśmy wszystkie elementy układu zawieszenia, ale nie możemy znaleźć przyczyny występowania hałasu. Prosimy o radę.
Odpowiedź:
Ten problem dotyczy modeli Fabia II, Rapid, Rapid Spaceback oraz Roomster produkowanych do 1.11.2013 r. Przyczyną występowania hałasu jest korozja sworzni kulistych drążka kierowniczego. Aby to potwierdzić, należy zdemontować mieszki osłaniające przekładni kierowniczej (fot. 2.1). Następnie należy sprawdzić zabarwienie smaru na sworzniach kulistych drążka kierowniczego (fot. 2.2). Jeśli smar jest koloru rdzawego, konieczne będzie wymontowanie listwy zębatej i zamontowanie nowych drążków (fot. 2.3). Powinno się je dokręcić momentem 80 Nm. Następnie należy sprawdzić i w razie potrzeby ustawić geometrię przedniego zawieszenia. Po wykonaniu naprawy należy wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Mercedes Klasy E – problem z hamulcem postojowym
Pytanie:
W aucie naszego klienta marki Mercedes-Benz E270 CDI z 2005 roku występuje problem z hamulcem postojowym. Włączanie go jest problematyczne, zaś przy jego wyłączaniu nie następuje całkowite zwolnienie. Sprawdziliśmy, oczyściliśmy i wyregulowaliśmy szczęki hamulca postojowego. Nie rozwiązało to jednak problemu. Czy słyszeliście o takim problemie?
Odpowiedź:
Tak, usterka ta jest nam znana i dotyczy wszystkich modeli E-Klasy (211). Zewnętrzny pancerz cięgna hamulca postojowego przeciera się o taśmy mocujące zbiornika paliwa, umożliwiając tym samym przedostawanie się wody i wystąpienie korozji na cięgnie hamulca postojowego. Prowadzi to z kolei do częściowego blokowania się elementu. Należy sprawdzić cięgna hamulca postojowego pod kątem występowania uszkodzeń/korozji i w razie potrzeby wymienić. Następnie należy zamontować pasek ochronny na taśmach mocujących zbiornika paliwa dostępny w dziale części Mercedes-Benz, aby zapobiec wystąpieniu uszkodzeń cięgna hamulca postojowego w przyszłości (fot. 3).
Aby dowiedzieć się więcej na temat nowego, innowacyjnego oprogramowania Autodata, odwiedź stronę: www.autodata-group.com.
Komentarze (0)