Diagnostyka

ponad rok temu  15.06.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych - Trzy problemy rozwiązane

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.


Toyota Avensis – niemożność uruchomienia

Pytanie:
W aucie marki Toyota Avensis z silnikiem wysokoprężnym 2,2 z 2007 roku rozrusznik obraca silnikiem, jednak silnik nie uruchamia się. W pamięci usterek nie zapisano żadnych kodów usterek, dlatego podejrzewamy problem z napełnianiem zbiornika paliwa. Sprawdziliśmy układ paliwa i zasysania, ale nie możemy ustalić przyczyny niemożności uruchomienia.

Odpowiedź:
Słyszeliśmy o usterce modeli Corolla Verso/CombiVan i Avensis z kodami silnika 2AD-FHV z 2008 roku. Przyczyną niemożności uruchomienia silnika jest wejście powietrza na zaworze zwrotnym paliwa (fot. 1a). Zamontujcie nowy zawór zwrotny paliwa (fot. 1a) i nową wersję przewodu powrotu paliwa (fot. 1b) oraz odpowietrzcie układ paliwa. Powinno to zaradzić usterce.


Renault Laguna II – powstawanie nadmiernej ilości czarnego dymu w układzie wydechowym
Pytanie:
W aucie marki Renault Laguna II 2,2 dCi z 2006 roku występuje problem z nadmierną ilością czarnego dymu wydobywającego się z układu wydechowego, utratą mocy silnika i świecącą się lampką ostrzegawczą silnika. Zapisano kilka kodów usterek. Sprawdziliśmy wzrokowo niektóre z elementów silnika, w tym turbosprężarkę i element filtra powietrza, ale nie możemy znaleźć usterki.

Odpowiedź:
Ta usterka występuje w modelach Laguna II, Vel Satis, Espace i Espace IV z kodami silnika G9T 702/703/706/707/710/712/742/743. Jej przyczyną jest prawdopodobnie przedziurawiony z powodu korozji przewód układu recyrkulacji spalin (fot. 2.1). Zamontujcie nowy przewód układu recyrkulacji spalin. Usuńcie kody usterek i wykonajcie jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.


Volkswagen Tiguan – silnik nie wyłącza się
Pytanie:
Klient skarży się, że jego Volkswagen Tiguan 2.0 TSI czasami nie wyłącza się po wyłączeniu zapłonu. Sprawdziliśmy kody usterek i znaleźliśmy zapisany kod DTC 00576 (napięcie zasilania zapłonu, brak wiarygodności sygnału). Sami doświadczyliśmy tylko raz tego problemu, ale silnik zatrzymał się, gdy zaczęliśmy sprawdzać skrzynkę bezpieczników w przedziale silnikowym. Po skasowaniu kodu usterki nie możemy odtworzyć problemu i nie wiemy, co sprawdzać.

Odpowiedź:
Opisane symptomy występowały w Tiguanie z 2009 roku. Powodem był niesprawny przekaźnik sterujący silnika w skrzynce bezpieczników, w przedziale silnikowym (fot. 3). Wymontujcie przekaźnik i sprawdźcie kod daty. Przekaźniki z kodem daty 082844B lub wyższym zostały zmodyfikowane. W razie potrzeby wymieńcie przekaźnik sterujący silnika na nową wersję. Powinno to rozwiązać problem.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony