Podczas montażu łożysk należy:
- zawsze sprawdzić czy płytka tylna nie jest zabrudzona, gdyż może to doprowadzić do przekoszenia łożyska podczas montażu lub uzyskania nieprawidłowego momentu dokręcenia śruby montażowej, co spowoduje nieodwracalne uszkodzenie łożyska;
- nasunąć rolkę napinacza, przykładając niewielką siłę do pierścienia wewnętrznego;
- nie wciskać łożyska na siłę na miejsce jego osadzenia.
Jak uniknąć błędów?
- Nakrętkę należy dokręcać momentem zgodnym z zaleceniami producenta pojazdu – od tego zależy siła napięcia wstępnego łożyska!
- Zawsze należy oczyścić łożysko przed montażem i prawidłowo je ustawić na miejscu osadzenia
Niebezpieczeństwa:
- Zbyt duża siła montażowa może spowodować przekoszenie łożyska i doprowadzić nawet do jego zniszczenia.
- Źle ustawione łożysko w miejscu osadzenia lub zanieczyszczona oś też mogą spowodować przedwczesne uszkodzenie łożyska.
- Prawidłowo napiąć pasek rozrządu
Niebezpieczeństwa:
- Nieprawidłowa siła napięcia paska może wpływać na pracę łożysk silnika. Zbyt mała siła napięcia może powodować podskakiwanie paska. Z kolei zbyt duża siła napięcia może prowadzić do przedwczesnego zużycia łożyska, a w konsekwencji do uszkodzenia paska rozrządu. W każdym wypadku istnieje duże niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika w wyniku uderzenia tłoka o zawory.
- Nieprawidłowy moment dokręcenia śruby montażowej
Niebezpieczeństwa:
- Drgania silnika i siła napięcia paska mogą doprowadzić do całkowitego odkręcenia się śruby montażowej. Pierścień wewnętrzny poluzuje się wówczas i dojdzie do uszkodzenia łożyska.
- W tym wypadku z łożyska wypadło uszczelnienie i został wypchnięty koszyk.
Komentarze (0)