Części i regeneracja

ponad rok temu  23.08.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Porady specjalistów od instrukcji naprawczych

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.

Opel Insignia
Wyciek oleju silnikowego z przodu silnika
Pytanie: W znajdującym się w naszym warsztacie samochodzie marki Opel Insignia 2,0 CDTi z 2015 roku występuje problem z wyciekiem oleju z przedniej części silnika. Olej wycieka na jeden z wałków napędowych, rozpryskuje się, więc trudno określić przyczynę. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Problem z wyciekiem oleju w tym modelu jest nam znany. Jego przyczyną jest nieprawidłowy moment dokręcania korka zaślepiającego pompy oleju silnikowego. Wykręć i zutylizuj korek zaślepiający pompy oleju silnikowego. Zamontuj nowy korek zaślepiający i dokręć ręką (rys. 1.1). Dokręć go momentem 15 Nm. Po uzyskaniu odpowiedniego momentu dokręcania sprawdź zamontowanie korka zaślepiającego pompy oleju silnikowego. Korek zaślepiający pompy oleju silnikowego jest zamontowany prawidłowo, jeżeli jego górna część lekko wystaje lub przylega do powierzchni obudowy pompy oleju silnikowego.

Citroën C-Elysee
Brak mocy silnika, zapisane kody usterek
Pytanie: Zgłosił się do nas właściciel Citroëna C-Elysee z silnikiem wysokoprężnym 1,6 z 2013 roku, który skarży się na problemy z brakiem mocy silnika, a w samochodzie świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. W pamięci usterek komputera sterującego zapisano kilka kodów związanych z układem turbodoładowania. Nie chcemy wymieniać turbosprężarki, gdyż jest to kosztowne. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Według informacji, jakie posiadamy, modele C-Elysee z silnikiem wysokoprężnym 1,6 i kodem silnika 9HP (DV6DTED4) mają problem z zaworem regulacyjnym ciśnienia doładowania. Wymień zawór regulacyjny ciśnienia doładowania (rys. 2.1). Popychacz zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania musi być prawidłowo ustawiony. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Kia Sportage
Na tablicy przyrządów wyświetla się komunikat ostrzegawczy otwartych drzwi, mimo że wszystkie drzwi są zamknięte
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się samochód marki Kia Sportage z 2016 roku, w którym wyświetla się komunikat ostrzegawczy otwartych drzwi, mimo że wszystkie drzwi są zamknięte. Co radzicie?
Odpowiedź: Mieliśmy niedawno do czynienia z taką usterką we wspomnianym modelu. Jest ona związana z przedostawaniem się wody do złącza wielostykowego wiązki przewodów mechanizmu zamka tylnych drzwi, co powoduje korozję. Wymontuj wewnętrzną tapicerkę tylnych drzwi. Sprawdź złącze wielostykowe wiązki przewodów mechanizmu zamka tylnych drzwi pod kątem korozji. Jeśli to konieczne, wymień mechanizm zamka. Za pomocą zestawu naprawczego, dostępnego w dziele części Kia, zamontuj rynienkę odpływową wody na tylnej szynie prowadzącej szyby drzwi (rys. 3). Taka modyfikacja zapobiegnie nawracaniu usterki. Czynności powtórz po drugiej stronie samochodu.

Alfa Romeo MiTo
Kondensacja w reflektorach przeciwmgłowych
Pytanie: Jeden z naszych klientów, który posiada Alfa Romeo MiTo z 2009 roku, skarży się na kondensację w reflektorach przeciwmgłowych. Wysuszyliśmy reflektory przeciwmgłowe, ale nie udało nam się określić przyczyny kondensacji. Samochód działał prawidłowo przez pewien czas, ale powrócił do warsztatu z tym samym problemem. Czy macie jakieś pomysły?
Odpowiedź: Tak, przyczyną opisanych problemów jest przeciek wody do reflektorów przeciwmgłowych. Wymontuj, osusz i oczyść reflektory. Wymontuj elementy wentylacyjne z reflektorów przeciwmgłowych (rys. 4). Zamontuj nową wersję elementów wentylacyjnych, dostępną w dziale części Alfa Romeo, na reflektorach przeciwmgłowych. Ponownie zamontuj reflektory. Powinno to zaradzić usterce.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony