Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania dla częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy firm Solera.
Ford Fiesta
Co pewien czas drzwi nie odblokowują się przy użyciu pilota
Pytanie: Jeden z naszych klientów posiada auto marki Ford Fiesta z 2010 roku, w którym co pewien czas nie można odblokować drzwi z pomocą pilota. W czasie gdy samochód znajdował się w naszym warsztacie, zamki drzwi działały prawidłowo i nie udało nam się zdiagnozować usterki. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Mieliśmy już zgłoszenia takiej usterki w okresie niskich temperatur. Przyczyną jest prawdopodobnie mechanizm zamka drzwi zamarznięty z powodu przecieku wody. Wymontuj śrubę mocującą z mechanizmu zamka drzwi (rys. 1.1). Osusz go. Przez 2 sekundy aplikuj smar w sprayu zgodny z danymi producenta, dostępny w dziale części Ford, na mechanizm zamka drzwi przez otwór śruby mocującej. Zamontuj śrubę mocującą w mechanizmie zamka drzwi (rys. 1.1). Czynności te należy powtórzyć dla klamek pozostałych drzwi.
Honda CR-V
Odgłosy klikania z przodu silnika
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Honda CR-V 2,2 iCDTi z 2006 roku, w której słychać odgłosy klikania dochodzące z przedniego łożyska alternatora. Niedawno wymieniliśmy łożysko z powodu tej samej usterki, ale pojawiła się ona ponownie. Czy wiecie, co może być przyczyną częstego występowania takiej usterki?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z problemem występowania odgłosów klikania w kilku modelach marki Honda z kodami silnika N22A1/N22A2. Przyczyną występowania tych odgłosów jest przedwczesne zużycie przedniego łożyska alternatora spowodowane nadmiernym naprężeniem paska napędowego. Wymontuj alternator. Wymień przednie łożysko alternatora. Wymontuj i zutylizuj rolkę prowadzącą paska napędowego dodatkowych podzespołów (rys. 2.1). Rolka prowadząca nie będzie już potrzebna. Zamontuj nowy pasek napędowy dodatkowych podzespołów i upewnij się, że został prawidłowo poprowadzony (rys. 2.2).
Hyundai Veloster
Szlifujące hamulce tylnych kół
Pytanie: W aucie naszego klienta marki Hyundai Veloster z 2012 roku występuje problem z szlifowaniem hamulców tylnych kół po zwolnieniu hamulca postojowego. Kilkakrotnie oczyściliśmy tylne hamulce, ale problem nadal występuje. Czy znacie jakieś sposoby na naprawienie tej usterki?
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z opisaną usterką, która dotyczy modeli Veloster z przekładnią automatyczną wyprodukowanych przed 28.02.2012 r. Przyczyną jest przeciek wody do dźwigni tylnego zacisku hamulca postojowego, co powoduje korozję. Zdejmij cięgna hamulca postojowego z obu dźwigni zacisków hamulca postojowego. Sprawdź wymiar ‘A’ na obu tylnych zaciskach hamulcowych (rys. 3). Jeżeli całkowity pomiar tylnych zacisków wynosi mniej niż 3 mm, zamontuj nową wersję zestawu dźwigni zacisków hamulca postojowego, dostępną w dziale części Hyundai. Jeżeli całkowity pomiar obydwu tylnych zacisków wynosi więcej niż 3 mm, zamontuj nową wersję tylnych zacisków hamulcowych.
Isuzu D-Max
Brak mocy silnika
Pytanie: Jeden z naszych klientów, posiadający Isuzu D-Max z 2006 roku, skarży się na brak mocy silnika. Podejrzewamy, że problem ten związany jest z niewystarczającym dopływem paliwa. Ponadto w pamięci usterek pojazdu zapisano kody związane z pompą paliwa. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne systemu paliwowego, ale nie byliśmy w stanie określić przyczyny usterki. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Znany jest nam problem z niewystarczającym dopływem paliwa, którego przyczyną jest zablokowany filtr w złączu przewodu dopływu pompy paliwa. Zdemontuj złącze przewodu dopływu pompy paliwa. Sprawdź i w razie potrzeby oczyść filtr w złączu (rys. 4). Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.
Komentarze (0)