Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.
Citroën DS5
Wibracje/grzechotanie z tyłu pojazdu z prawej strony
Pytanie: Jeden z naszych klientów, który posiada samochód marki Citroën DS5 z 2015 roku z silnikiem Diesel 2,0, skarży się na wibracje/grzechotanie w tylnej części samochodu z prawej strony przy około 2000 obr./min. Wibracje/grzechotanie odczuliśmy i usłyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy określić przyczyny ich występowania. Czy słyszeliście już o tym problemie?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z podobnym problemem w tym modelu. Jego przyczyną jest uderzanie przewodów paliwa o podwozie. Sprawdź, czy na przewodach paliwa występują ślady świadczące o stykaniu się z podwoziem i jeśli to konieczne, zamontuj podkładki piankowe pomiędzy przewodami paliwa i podwoziem (fot. 1.1). Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Mercedes-Benz Citan
Oświetlenie zewnętrzne, kierunkowskazy, spryskiwacze/wycieraczki przedniej szyby i/lub sygnał dźwiękowy nie działają
Pytanie: Jeden z naszych klientów, który posiada auto marki Mercedes-Benz Citan z 2013 roku, skarży się na niedziałające oświetlenie zewnętrzne, kierunkowskazy, spryskiwacze/wycieraczki przedniej szyby i sygnał dźwiękowy. Nie zapisano żadnych kodów usterek w żadnym z komputerów sterujących. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów, wszystkie bezpieczniki działają prawidłowo. Wstrzymaliśmy się z wymianą elementów na wypadek, gdyby okazało się, że aktualizacja oprogramowania rozwiąże problem. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Podejrzewamy, że opisana usterka jest najprawdopodobniej spowodowana uszkodzeniem komputera sterującego funkcji kolumny kierownicy. Usterka dotyczy niektórych modeli Citan wyprodukowanych do 31.05.2014. Zamontuj nowy komputer sterujący funkcji kolumny kierownicy, znajdujący się za schowkiem w desce rozdzielczej (fot. 2). Powinno to zaradzić usterce.
Peugeot 3008
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się w czasie jazdy
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Peugeot 3008 z 2016 roku z silnikiem Diesel 2,0, a jego właściciel skarży się, że lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się podczas jazdy. W pamięci usterek zapisano kod usterki P008B, który odnosi się do układu paliwowego. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Tak, opisana usterka występuje w modelach Peugeot 3008 z silnikiem Diesel 2,0 produkowanych do 29.05.2017 (RPO 14812). Jej przyczyną są prawdopodobnie uszkodzone lub nieprawidłowo zamontowane uszczelki przewodu paliwa niskiego ciśnienia. Sprawdź uszczelki przewodu paliwa niskiego ciśnienia pomiędzy filtrem paliwa a pompą paliwa wysokiego ciśnienia pod kątem uszkodzeń (fot. 3.1). Jeżeli uszczelki przewodu paliwa niskiego ciśnienia są uszkodzone, nie można ich dostać jako oddzielnych części i należy wymienić cały przewód paliwa niskiego ciśnienia. Usuń kod usterki. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Seat Alhambra
Metaliczne odgłosy klikania z obszaru przednich kół
Pytanie: Mamy problem z samochodem marki Seat Alhambra z 2012 roku. Z obszaru przednich kół podczas jazdy lub manewrowania dochodzą metaliczne odgłosy klikania. Słyszeliśmy je podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie możemy określić przyczyny usterki. Czy ta usterka jest wam znana?
Odpowiedź: Tak, zgłaszano nam już wcześniej opisaną usterkę występującą w modelach Alhambra. Przyczyną występowania metalicznego odgłosu klikania jest przedostawanie się wody i zanieczyszczeń pomiędzy łożyskiem przedniego koła i zwrotnicą osi. Należy wymontować łożysko przedniego koła ze zwrotnicy osi. Powierzchnie styku łożyska koła i zwrotnicy osi (fot. 4) wyczyść i nasmaruj smarem dostępnym w dziale części Seat. Ponownie zamontuj łożysko przedniego koła, zastosuj nowe śruby mocujące i dokręć je odpowiednim momentem dokręcania. Jeżeli to konieczne, czynności te należy powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.
Komentarze (0)