Części i regeneracja

ponad rok temu  22.06.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Porady specjalistów od instrukcji naprawczych

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.

Citroën DS5
Wibracje/grzechotanie z tyłu pojazdu z prawej strony
Pytanie: Jeden z naszych klientów, który posiada samochód marki Citroën DS5 z 2015 roku z silnikiem Diesel 2,0, skarży się na wibracje/grzechotanie w tylnej części samochodu z prawej strony przy około 2000 obr./min. Wibracje/grzechotanie odczuliśmy i usłyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy określić przyczyny ich występowania. Czy słyszeliście już o tym problemie?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z podobnym problemem w tym modelu. Jego przyczyną jest uderzanie przewodów paliwa o podwozie. Sprawdź, czy na przewodach paliwa występują ślady świadczące o stykaniu się z podwoziem i jeśli to konieczne, zamontuj podkładki piankowe pomiędzy przewodami paliwa i podwoziem (fot. 1.1). Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Mercedes-Benz Citan
Oświetlenie zewnętrzne, kierunkowskazy, spryskiwacze/wycieraczki przedniej szyby i/lub sygnał dźwiękowy nie działają
Pytanie: Jeden z naszych klientów, który posiada auto marki Mercedes-Benz Citan z 2013 roku, skarży się na niedziałające oświetlenie zewnętrzne, kierunkowskazy, spryskiwacze/wycieraczki przedniej szyby i sygnał dźwiękowy. Nie zapisano żadnych kodów usterek w żadnym z komputerów sterujących. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów, wszystkie bezpieczniki działają prawidłowo. Wstrzymaliśmy się z wymianą elementów na wypadek, gdyby okazało się, że aktualizacja oprogramowania rozwiąże problem. Prosimy o pomoc. 
Odpowiedź: Podejrzewamy, że opisana usterka jest najprawdopodobniej spowodowana uszkodzeniem komputera sterującego funkcji kolumny kierownicy. Usterka dotyczy niektórych modeli Citan wyprodukowanych do 31.05.2014. Zamontuj nowy komputer sterujący funkcji kolumny kierownicy, znajdujący się za schowkiem w desce rozdzielczej (fot. 2). Powinno to zaradzić usterce.

Peugeot 3008
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się w czasie jazdy
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Peugeot 3008 z 2016 roku z silnikiem Diesel 2,0, a jego właściciel skarży się, że lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się podczas jazdy. W pamięci usterek zapisano kod usterki P008B, który odnosi się do układu paliwowego. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Tak, opisana usterka występuje w modelach Peugeot 3008 z silnikiem Diesel 2,0 produkowanych do 29.05.2017 (RPO 14812). Jej przyczyną są prawdopodobnie uszkodzone lub nieprawidłowo zamontowane uszczelki przewodu paliwa niskiego ciśnienia. Sprawdź uszczelki przewodu paliwa niskiego ciśnienia pomiędzy filtrem paliwa a pompą paliwa wysokiego ciśnienia pod kątem uszkodzeń (fot. 3.1). Jeżeli uszczelki przewodu paliwa niskiego ciśnienia są uszkodzone, nie można ich dostać jako oddzielnych części i należy wymienić cały przewód paliwa niskiego ciśnienia. Usuń kod usterki. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Seat Alhambra
Metaliczne odgłosy klikania z obszaru przednich kół 
Pytanie: Mamy problem z samochodem marki Seat Alhambra z 2012 roku. Z obszaru przednich kół podczas jazdy lub manewrowania dochodzą metaliczne odgłosy klikania. Słyszeliśmy je podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie możemy określić przyczyny usterki. Czy ta usterka jest wam znana? 
Odpowiedź: Tak, zgłaszano nam już wcześniej opisaną usterkę występującą w modelach Alhambra. Przyczyną występowania metalicznego odgłosu klikania jest przedostawanie się wody i zanieczyszczeń pomiędzy łożyskiem przedniego koła i zwrotnicą osi. Należy wymontować łożysko przedniego koła ze zwrotnicy osi. Powierzchnie styku łożyska koła i zwrotnicy osi (fot. 4) wyczyść i nasmaruj smarem dostępnym w dziale części Seat. Ponownie zamontuj łożysko przedniego koła, zastosuj nowe śruby mocujące i dokręć je odpowiednim momentem dokręcania. Jeżeli to konieczne, czynności te należy powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony