Silnik typu boxer Subaru EJ20 ma kilka specyficznych rozwiązań, o których bezwzględnie należy pamiętać
Silnik typu boxer, któremu będziemy przyglądać się w artykule, ma kilka rozwiązań niespotykanych w standardowych konstrukcjach. Specjalnie dla czytelników „Nowoczesnego Warsztatu” omawia je Andrzej Kowalski, ekspert techniczny firmy NTN. Przestrzega też przed najczęstszą usterką, która może pojawić się tuż po okresowej wymianie rozrządu.
– Silnik stosowany w samochodach Subaru EJ20 to dość specyficzne rozwiązanie. Układ rozrządu składa się z wielu elementów, a sam pasek ma aż 281 zębów. Jednym z nietypowych rozwiązań jest wariator, który w modelu forester z 2008 roku był zastosowany tylko na wałkach ssących. Wariator nie jest pływający, dlatego nie musimy go specjalnie blokować przy demontażu rozrządu – podkreśla Andrzej Kowalski.
Ekspert dodaje, że prowadnica w tym modelu była wykorzystana tylko do zabezpieczenia paska względem koła napędowego na wale korbowym. W...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)