Unikatowa specjalizacja Pos Service Holland to przemyślany i bardzo dobrze wdrożony pomysł
Pos Service Holland jest międzynarodowa firmą specjalizującą sie w sprzedaży rozruszników i alternatorów. Dzięki oddziałom w Holandii, Francji, Hiszpanii, Polsce, Wielkiej Brytanii, Chinach i na Tajwanie oraz przedstawicielstwom w kilku krajach obsługuje klientów na całym świecie.
Zakres działalności Pos Service Holland obejmuje sprzedaż, dystrybucję oraz fachowe doradztwo w zakresie rozruszników i alternatorów, a także sprężarek klimatyzacji, części zamiennych i testerów. W ostatnim czasie głównym centrum logistycznym firmy jest Polska oraz magazyn w Gdańsku.
– Naszą misją jest sprzedaż pełnej gamy wysokiej jakości produktów oraz profesjonalna obsługa naszych klientów. Dzielimy się wiedzą o produktach i zapewniamy ekspresową wysyłkę w Europie i na świecie – mówi Wojciech Kuś z polskiego oddziału.
Asortyment oferowanych produktów to głównie rozruszniki i alternatory marki +Line, a także ponad 60 innych, takich jak: SEG, Bosch, Denso, Mitsubishi, Valeo itp.
Unikatowa specjalizacja Pos Service Holland to przemyślany i bardzo dobrze wdrożony pomysł. – Stawiamy na wąską grupę towarów, co pozwala nam osiągnąć sukces – zaznacza Wojciech Kuś. Jest to możliwe dzięki realizacji filozofii trzech filarów: magazyn centralny, hurtownia przez dystrybutorów oraz budowanie marki przez serwisantów i specjalistów.
Centralny magazyn w Polsce
Choć siedziba Pos Service Holland znajduje się w Holandii, a główne rynki w krajach Europy Zachodniej, to lokalizacja HUB-u logistycznego w naszym kraju nie jest przypadkowa. Dzięki temu możliwa jest dalsza ekspansja w Europie Środkowo-Wschodniej, przy zachowaniu dotychczasowych powiązań handlowych.
– Rynki Europy Zachodniej są dla nas nadal bardzo ważne, ale krok po kroku budujemy naszą obecność w Europie Wschodniej i Środkowej. Polski magazyn powstał w 2021 roku i dysponuje ponad 18 000 miejsc paletowych – wyjaśnia Wojciech Kuś.
Wąski kanał sprzedaży
Drugim filarem skuteczności Pos Service Holland jest sposób sprzedaży, głównie poprzez duże sieci oraz specjalistów od rozruszników i alternatorów. – Dzięki temu możemy zagwarantować ekspresową dostawę do klientów końcowych. Codzienna dostawa to standard – zaznacza Wojciech Kuś. – Jest to możliwe dzięki współpracy z firmami, które tworzą magazyn na bazie naszych produktów. Ta filozofia pozwala nam sprzedawać nie najtańsze, ale bardzo dobrej jakości podzespoły, opatrzone holenderskim standardem.
Dobrze dobrany produkt, mniej zwrotów i reklamacji to znaczne oszczędności, które przekładają się na ostateczną cenę. Pos Service Holland unika w ten sposób błędów, za które często muszą płacić klienci.
Budowanie marki i jej rozpoznawalności
Opisany system sprzedaży i dystrybucji wymagał przemyślanej strategii budowania marki oraz jej rozpoznawalności. Produkt z wyższej półki bez odpowiedniej kampanii może zgubić się w morzu propozycji alternatywnych – zwłaszcza w dużych sieciach handlowych.
– Dwóch naszych regionalnych menedżerów codziennie odwiedza oddziały dystrybutorów, warsztaty w całej Polsce i udziela pełnych informacji serwisantom, ponieważ w Polsce decyzje o wykorzystywanych częściach i podzespołach często podejmują sprzedawcy lub mechanicy. Dlatego nasze działania będą koncentrować się na nich, aby wspólnie budować markę PSH na polskim rynku – wskazuje Wojciech Kuś.
Pos Service Holland planuje również udział w kolejnych targach branżowych na całym świecie, a biuro w Gdańsku udziela dystrybutorom i klientom wszelkich informacji o produktach. Dobrym przykładem jest też wyjątkowy sklep internetowy, gdzie wszystkim towarom towarzyszą zdjęcia, które można obracać o 360 stopni. Opatrzone są również szczegółowymi informacjami i danymi.
Rozmowy o przyszłości
Przyszłość Pos Service Holland jest optymistyczna. Ludzie często decydują się na dłuższe korzystanie ze swoich samochodów. To samo dotyczy rynku pojazdów użytkowych i maszyn, który również jest klientem PSH.
– Naszą największą grupą odbiorców jest rynek samochodów osobowych, następnie pojazdów użytkowych, segment rolniczy, morski i wreszcie rynek maszynowy. Dla wszystkich tych sektorów mamy atrakcyjną ofertę – podkreśla z dumą Wojciech Kuś.
Codziennie rozwijane będą również produkty marki własnej +Line, która jest oferowana od wielu lat i obejmuje ponad 7000 pozycji. Części te są kompatybilne z produktami OE, a niedawno ich asortyment poszerzono o linię sprężarek klimatyzacji.
Dzięki ponad 12 000 typów rozruszników i alternatorów Pos Service Holland obsługuje ponad 85% przemysłu motoryzacyjnego i rolniczego. Oferuje również szereg rozruszników i alternatorów, które trudno znaleźć gdzie indziej. Są to urządzenia do samochodów, maszyn, statków oraz pojazdów wojskowych i kolejowych. Wszystkie cechuje wysoka jakość i krótkie terminy dostaw.
Komentarze (0)