Na tarczach Delphi nie ma powłoki olejowej, która wymagałaby usunięcia, dlatego mechanicy rozpakować i zamontować element bezpośrednio po wyjęciu z opakowania
W niezależnych testach powlekane tarcze hamulcowe Delphi Technologies pokonały konkurencję, wytrzymując ponad 720 godzin testu odporności na korozję w mgle solnej. W przypadku lakierowanej na czarno tarczy klasy premium i niepowlekanej tarczy OE konkurencyjnych marek uzyskano znacznie gorszy wynik – poniżej 24 godzin.
Dodatkowa powłoka ochronna zapewnia wysoką jakość i skuteczność tarcz, które mechanicy mogą instalować bez obaw o ich trwałość. Ponadto z elementów nie trzeba usuwać oleju zabezpieczającego, dzięki czemu ich montaż przebiega znacznie szybciej i łatwiej.
– Nasze powlekane tarcze hamulcowe są tak zaprojektowane, aby można je było rozpakować i zamontować bezpośrednio po wyjęciu z opakowania, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze – mówi Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu, produktów i strategii Delphi Technologies Aftermarket. – Rozumiemy również, że dystrybutorzy i warsztaty samochodowe chcą najlepszych produktów dla swoich klientów. Testy porównawcze dowodzą tego, o czym wiemy od dawna – korzystając z powlekanych tarcz hamulcowych Delphi Technologies, warsztaty mogą świadczyć rentowne naprawy przy użyciu rekomendowanych części.
Niezależne specjalistyczne laboratorium materiałowe przeprowadziło porównawcze testy typu H2H (head-to-head) produktów stosowanych w pojazdach PSA. Zgodnie z przepisami normy ASTM B117- -16 w laboratorium zbadano komponenty Delphi Technologies, OE i pięciu wiodących konkurentów na aftermarkecie, poddając je intensywnemu działaniu mgły solnej przez 720 godzin. Po 24 godzinach powlekana tarcza hamulcowa Delphi Technologies wykazała jedynie umiarkowaną korozję w kilku obszarach. W trakcie całego testu nadal działała z dużą wydajnością. Zupełnie inaczej zachowały się zarówno tarcza OE, jak i lakierowana tarcza klasy premium, które uległy całkowitej korozji w ciągu 24 godzin i zostały wycofane z procedury – ten wynik jednoznacznie podkreśla różnicę między tarczami w pełni powlekanymi, lakierowanymi i niepowlekanymi.
– Żeliwne tarcze hamulcowe są podatne na korozję powodowaną przez sól drogową, brud i wodę. Dlatego aplikujemy przyjazną dla środowiska powłokę Geomet na bazie wody i cynku na całej powierzchni naszych tarcz, łącznie z kołnierzem górnym, obręczą zewnętrzną, kanalikami wewnętrznymi i powierzchniami ciernymi. Testy jasno wykazały, że taka obróbka znacznie poprawia ochronę komponentu – wyjaśnia Neil Fryer.
I choć lakierowane lub częściowo powlekane tarcze mogą wyglądać równie dobrze po montażu, korzyści w przypadku podzespołów tego typu będą krótkotrwałe. Zanieczyszczenia, szczególnie w miesiącach zimowych, mogą szybko i łatwo spenetrować lakier lub inne niechronione powierzchnie, prowadząc do korozji i przyspieszonego zużycia.
Komentarze (0)