Inżynierowie działu badań i rozwoju KYB opracowali zintegrowany układu sterowania amortyzatora i wspomagania kierownicy, który zapewnia komfort oraz bezpieczeństwo podczas zautomatyzowanej kontroli jazdy.
Zintegrowany system sterowania poprzez połączenie amortyzatorów i wspomagania kierownicy zapewnia pełną kontrolę ruchu pojazdu. Opracowana technologia ogranicza nadmierne przechyły nadwozia. Wykorzystuje zebrane informacje o trasie przejazdu pobierane z map, wraz z innymi danymi gromadzonymi podczas automatycznej kontroli jazdy, wykorzystując je do przewidywania ruchu i drgań nadwozia, a następnie steruje wspomaganiem kierownicy, tak aby osiągnąć optymalne parametry jazdy, ograniczając przechyły boczne. Dodatkowo, gdy pojazd porusza się po nierównej nawierzchni (progi zwalniające, nierówności, ubytki nawierzchni itp.), drgania amortyzatora wykorzystywane są do przewidywania z wyprzedzeniem wychylenia nadwozia, a wspomaganie kierownicy jest kontrolowane w celu przeciwdziałania przechyłom.
Oczekuje się, że technologia ta zapewni aż do 50% redukcji amplitudy wychyleń nadwozia, które występują, gdy jedno koło przejeżdża przez większą nierówność na drodze. Ma się to przyczynić do zmniejszenia liczby wypadków samochodowych spowodowanych nadmiernymi przechyłami i kołysaniem nadwozia oraz wynikającą z tego nadsterownością.
Skuteczność tego systemu została potwierdzona poprzez zainstalowanie go w pojeździe testowym, badanym w najnowocześniejszym centrum eksperymentalnym KYB w Japonii, a prace rozwojowe są kontynuowane wraz z projektowaniem i weryfikacją jego zastosowania w nowych produktach.
Komentarze (0)