W trakcie wymiany paska rozrządu zaistnieć mogą istotne problemy, wynikające z nieprawidłowego montażu. Aby operacja wymiany przebiegała bezproblemowo, eksperci ContiTech przygotowali szczegółową instrukcję montażu.
Publikowany opis dotyczy prawidłowego montażu rolki napinającej z zestawów CT1028K3/WP1-5 do pojazdów marek VW, Audi, Ford, Skoda i Seat z silnikami 1.9 TDI PD.
Problem
Zawleczka blokująca (T10115) dostarczana jest w opakowaniu zestawu luzem i nie jest umieszczona w rolce napinającej.
Przyczyna
Zawleczka wykorzystywana jest do blokowania położenia zamontowanej rolki napinającej w czasie obrotu całkowicie do tyłu w taki sposób, aby pasek mógł być zdemontowany z napięciem maksymalnie obniżonym. Zawleczka służy jedynie do pomocy przy mechanicznym blokowaniu mimośrodowej płytki czołowej w celu umieszczenia rolki napinającej w położeniu maksymalnego „luzu”.
Rozwiązanie
Zawleczka blokująca może być umieszczona w rolce w dowolnym momencie, ponieważ nie wywołuje żadnych dodatkowych skutków (np. naprężenia wstępnego itd.) wewnątrz rolki napinającej.
Komentarze (0)