Urządzenie pojawi się w ofercie Precyzji-Service z Bydgoszczy w pierwszym kwartale przyszłego roku. Producentem urządzenia jest Precyzja-Technik, która posiada bogate doświadczenie w zakresie wytwarzania warsztatowych urządzeń pomiarowych. W założeniu GeoTest 60 ma oferować światową jakość za polską cenę. Najnowszy przyrząd rodzimej produkcji występuje w dwóch wersjach: kablowej i radiowej. Różnica między nimi polega jedynie na sposobie przesyłu danych odczytanych przez czujniki do jednostki centralnej – może to nastąpić przewodowo lub z użyciem nadajnika radiowego. Każdy z czterech zespołów pomiarowych GeoTest ma dwie kamery CCD do odczytu kątów poziomych (w sumie jest ich osiem w standardzie) oraz jeden innowacyjny dwuosiowy elektroniczny czujnik pochylenia. W wersji Radio dodatkowo zespoły pomiarowe są wyposażone w moduły radiowe Bluetooth do przesyłania danych odczytanych przez czujniki. GeoTest posiada komputer PC z preinstalowanym systemem operacyjnym Windows 7.
W przyrządzie zastosowano zupełnie nowe oprogramowanie pomiarowe, napisane z uwzględnieniem sugestii praktyków diagnostów. W ten sposób powstał program intuicyjny i uniwersalny, dający możliwość pracy w sposób dla danego użytkownika najbardziej dogodny. Program zawiera zintegrowaną bazę danych z wzorcami pojazdów, którą można dowolnie edytować. Baza danych regulacyjnych została opracowana na licencji renomowanego brytyjskiego wydawnictwa Autodata i obejmuje 30 tysięcy modeli. GeoTest 60 oferuje trzy sposoby kompensacji bicia układu koło-zacisk: diagnosta może wybrać pomiędzy tradycyjną kompensacją z podniesieniem pojazdu, kompensacją przez przetaczanie pojazdu lub kompensację pojedynczego koła. Przyrząd, który jest w całości wynikiem polskiej myśli technicznej, zadebiutował na wrześniowych targach Automechanika we Frankfurcie, gdzie spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem wśród profesjonalistów z branży motoryzacyjnej. Teraz jest gotów wkroczyć do seryjnej produkcji.
Komentarze (0)