Najbardziej poszukiwanymi markami aut używanych przez Polaków zimą 2015/2016, według raportu Grupy AAA AUTO, były Ford oraz Opel. Przy czym, w stosunku do okresu wiosennego, zauważalny jest znaczny wzrost udziału w sprzedaży Opla. Polacy najcześciej wybierali marki: Ford (12 proc.), Opel (10 proc.), Skoda (10 proc.), Volkswagen (7 proc.) i Toyota (7 proc.).
Ponad 55 proc. polskich kierowców zdecydowała się na zakup samochodu z silnikiem benzynowym, a 45 proc. na diesla. Zdecydowana większość osób preferowała samochody hatchback (42 proc.), które zdominowały kombi (21 proc.) i sedany (13 proc.). Pozostałe to m.in. auta typu SUV, offroad lub kabriolet.
Generalnie, przedkładamy klasykę nad ekstrawagancją i wybieraliśmy stonowane kolory aut – srebrny, czarny, niebieski i szary. Kolor czerwony znalazł się na 5. miejscu, a żółty dopiero na 14.
- Polacy kierują się pragmatyzmem w wyborze auta używanego, które najczęściej kupowane jest jako samochód rodzinny i jednocześnie narzędzie pracy – powiedział Przemysław Vonau, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce oraz członek zarządu Grupy AAA AUTO. - Dlatego powinno ono spełniać takie parametry, jak ekonomiczny silnik, dowiedziona trwałość auta, czy duża objętość bagażnika. Zwraca uwagę również rosnące zainteresowanie pojazdami, które mają przebieg nie wyższy niż 80 000 km, chociaż wciąż najcześciej kupowane są auta z przebiegiem powyżej 150 000 km, na co ma bezpośredni wpływ niższa cena.
Auta używane, które najczęściej kupowali Polacy zimą 2015/2016 w AAA AUTO: 1. Opel Astra, 2. Ford Focus, 3. Skoda Octavia, 4. Ford Monde, 5. Volkswagen Passat, 6. Skoda Fabia, 7. Volkswagen Golf, 8. Toyota Yaris, 9. Toyota Avensis, 10. Opel Corsa.
Komentarze (0)