Firma Moto-Profil Sp. z o.o. po raz drugi z rzędu została laureatem prestiżowej nagrody Najlepszy Klient 2007 Tenneco Automotive “Customer of the Year 2007” w kategorii Sprzedaż. Nagroda została przyznana przez niezależne jury. W tym roku o miano najlepszego klienta Tenneco Automotive walczyło ponad 300 profesjonalnych dystrybutorów części samochodowych z całego świata. Rozmawiamy z prezesem zarządu firmy Moto-Profil Piotrem Tochowiczem.
- Panie Prezesie, po pierwsze serdecznie Panu gratulujemy za zdobycie drugi raz z rzędu tej prestiżowej nagrody!
Dziękuję bardzo. Konkurencja była naprawdę mocna, dlatego to drugie miejsce przyjmuję z dużą satysfakcją.
- W jaki sposób wyłaniany był laureat tej nagrody?
Nagrody Customer of the Year Award przyznaje niezależne jury, w skład którego wchodzą osobistości rynku motoryzacyjnego oraz eksperci z wyższych uczelni. Decyzję podejmują w oparciu o prezentacje dostarczone przez pracowników Tenneco Automotive, odpowiedzialnych za poszczególne krajowe rynki w Europie.
Piotr Tochowicz, prezes Moto-Profil.
- Jakie widzi Pan największe korzyści z drugiego miejsca?
Przypominam, że w zeszłym roku nasza firma zdobyła główną nagrodę, a w tym nasze wyniki były jeszcze lepsze. Jak nieoficjalnie się dowiedziałem, były tak dobre, że członkowie jury nie potrafili w nie uwierzyć. Podejrzewali nawet, że potajemnie wybudowaliśmy ogromny magazyn, w którym trzymamy zakupiony towar (od red. - śmiech). Zaręczam, że tajnego magazynu nie ma, a nasz towar po prostu sprzedaliśmy. Wracając do korzyści z wyróżnienia, to jest to przede wszystkim docenienie naszej firmy na forum międzynarodowym. Jest coś takiego w naszej polskiej mentalności, że bardziej przekonuje nas głos z zewnątrz, a dwie nagrody z rzędu mówią same za siebie.
- Jaki jest zatem Pana sposób na sukces?
Trzema głównymi filarami w naszym dążeniu do sukcesu są partnerzy handlowi, klienci i pracownicy, dzięki którym nasza firma została doceniona przez największy światowy koncern. To potwierdzenie naszego profesjonalizmu i niezawodności realizowanej polityki, opartej na partnerstwie i zaufaniu, które procentują w bardzo wymierny sposób.
- Jak wygląda sytuacja z Waszą międzynarodową konkurencją?
Nasze wyniki jasno pokazują, że z firmami operującymi na rynkach Europy Zachodniej możemy konkurować jak równy z równym, bez kompleksów. Co więcej, dla wielu z nich to my w tej chwili jesteśmy wzorem do naśladowania. Nie chcę tutaj wychodzić na przesadnie zarozumiałego, ale nie da się ukryć, że wypracowaliśmy sobie mocną pozycję w Europie, czego potwierdzeniem jest wynik tego i zeszłorocznego plebiscytu Tenneco, jak również nagroda Temot International dla najlepiej rozwijającej się firmy w Europie, którą otrzymaliśmy w zeszłym roku.
- Jakie są zatem plany na przyszłość dla firmy Moto-Profil?
Wyznaję zasadę, że zwycięskiej strategii się nie zmienia, natomiast zawsze potrzebny jest rozwój i ewolucja. Dlatego priorytetem pozostaje bezpośrednie zaopatrywanie hurtowni, pracujemy natomiast nad podwyższeniem atrakcyjności rynkowej naszych partnerów względem ich klientów: warsztatów samochodowych i właścicieli samochodów. Chcemy stworzyć im jeszcze lepsze warunki do rozwoju i co za tym idzie osiągania lepszych wyników sprzedaży.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)