Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) Alfred Franke wszedł do Zarządu Międzynarodowej Federacji Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych (FIGIEFA). Kandydatura zaproponowana przez prezesa FIGIEFA Michela Vilatte’a została jednogłośnie przyjęta podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia Członków FIGIEFA. Komentując swoją nominację, Alfred Franke powiedział: Działalność SDCM na szczeblu europejskim jest niezwykle istotna dla polskich przedsiębiorców, gdyż blisko trzy czwarte przepisów mających bezpośredni wpływ na branżę motoryzacyjną powstaje właśnie w Brukseli, a są to przepisy nadrzędne wobec prawa polskiego. Dlatego też możliwość wpływu na ich tworzenie będzie pomocna dla małych i średnich przedsiębiorstw działających w Polsce. Wzmacnia ona też SDCM w kontaktach z krajowymi instytucjami, a oczywiście dodatkowo daje osobistą satysfakcję. Bliższa współpraca z FIGIEFA pozwoli nawiązać wiele cennych kontaktów, które utrwalą pozycję SDCM jako reprezentanta całego niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce.
- Rozporządzenia takie jak GVO czy Euro 5 są najlepszym dowodem, że aby móc dbać o dobro polskich firm motoryzacyjnych, trzeba wyjść w swoich działaniach poza granice kraju – dodaje Alfred Franke. Tego trudnego zadania od kilku lat skutecznie podejmuje się SDCM. Proces legislacyjny zazwyczaj jest bardzo długi i wymaga wielu merytorycznych dyskusji. Pojedyncze firmy nie mają możliwości realnego wpływu na tego typu kwestie. Stąd też tak istotna jest wspólna reprezentacja, jaką tworzy SDCM. W skali europejskiej jednak i taka organizacja jest niewystarczająca. Mając świadomość znaczenia współdziałania z innymi firmami i instytucjami, Stowarzyszenie od początku powstania ściśle współpracowało z międzynarodową federacją FIGIEFA, która jest jedyną reprezentacją niezależnego rynku motoryzacyjnego na szczeblu europejskim. Skupia ona organizacje dystrybutorów działających na rynku części, serwisowania i napraw pojazdów z 23 krajów, chroniąc wolną konkurencję na poziomach europejskim i globalnym. Zarząd FIGIEFA tworzony jest przez przedstawicieli Francji, Niemiec, Holandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, a teraz i Polski.
Działalność na rzecz niezależnego rynku motoryzacyjnego ma także charakter prokonsumencki, gdyż gwarancja wolnej konkurencji na rynku serwisowania i napraw aut wpływa korzystnie na poziom cen zarówno w warsztatach niezależnych, jak i Autoryzowanych Stacjach Obsługi. A od tego, czy kierowcy mogą sobie pozwolić na utrzymanie swoich samochodów w należytym stanie technicznym wprost zależy bezpieczeństwo na naszych drogach, dlatego ten sektor musi charakteryzować szczególnie silna konkurencja.
FIGIEFA – od 1956 roku reprezentuje interesy organizacji dystrybutorów działających na rynku części, obsługi i napraw pojazdów 23 krajów europejskich. SDCM jest członkiem FIGIEFA od 2007 roku. SDCM – jest organizacją niezależnych firm zajmujących się dystrybucją i produkcją motoryzacyjnych części zamiennych, ale również chroni interes całego niezależnego rynku motoryzacyjnego, w którego skład wchodzi ponad 18 tys. warsztatów samochodowych. Można zatem stwierdzić, że SDCM reprezentując swoich członków występuje w interesie 28 tys. firm motoryzacyjnych działających w Polsce, które tworzą ponad 220 tys. miejsc pracy, a w skali roku firmy te generują podatkowe przychody budżetowe na poziomie 5,5 mld zł.
- Rozporządzenia takie jak GVO czy Euro 5 są najlepszym dowodem, że aby móc dbać o dobro polskich firm motoryzacyjnych, trzeba wyjść w swoich działaniach poza granice kraju – dodaje Alfred Franke. Tego trudnego zadania od kilku lat skutecznie podejmuje się SDCM. Proces legislacyjny zazwyczaj jest bardzo długi i wymaga wielu merytorycznych dyskusji. Pojedyncze firmy nie mają możliwości realnego wpływu na tego typu kwestie. Stąd też tak istotna jest wspólna reprezentacja, jaką tworzy SDCM. W skali europejskiej jednak i taka organizacja jest niewystarczająca. Mając świadomość znaczenia współdziałania z innymi firmami i instytucjami, Stowarzyszenie od początku powstania ściśle współpracowało z międzynarodową federacją FIGIEFA, która jest jedyną reprezentacją niezależnego rynku motoryzacyjnego na szczeblu europejskim. Skupia ona organizacje dystrybutorów działających na rynku części, serwisowania i napraw pojazdów z 23 krajów, chroniąc wolną konkurencję na poziomach europejskim i globalnym. Zarząd FIGIEFA tworzony jest przez przedstawicieli Francji, Niemiec, Holandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, a teraz i Polski.
Działalność na rzecz niezależnego rynku motoryzacyjnego ma także charakter prokonsumencki, gdyż gwarancja wolnej konkurencji na rynku serwisowania i napraw aut wpływa korzystnie na poziom cen zarówno w warsztatach niezależnych, jak i Autoryzowanych Stacjach Obsługi. A od tego, czy kierowcy mogą sobie pozwolić na utrzymanie swoich samochodów w należytym stanie technicznym wprost zależy bezpieczeństwo na naszych drogach, dlatego ten sektor musi charakteryzować szczególnie silna konkurencja.
FIGIEFA – od 1956 roku reprezentuje interesy organizacji dystrybutorów działających na rynku części, obsługi i napraw pojazdów 23 krajów europejskich. SDCM jest członkiem FIGIEFA od 2007 roku. SDCM – jest organizacją niezależnych firm zajmujących się dystrybucją i produkcją motoryzacyjnych części zamiennych, ale również chroni interes całego niezależnego rynku motoryzacyjnego, w którego skład wchodzi ponad 18 tys. warsztatów samochodowych. Można zatem stwierdzić, że SDCM reprezentując swoich członków występuje w interesie 28 tys. firm motoryzacyjnych działających w Polsce, które tworzą ponad 220 tys. miejsc pracy, a w skali roku firmy te generują podatkowe przychody budżetowe na poziomie 5,5 mld zł.
Komentarze (0)