Z Arkadiuszem Wojtysko, dyrektorem generalnym Kleen-flo Europe Sp. z o.o., rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
- Wprowadzacie na nasz rynek nową, amerykańską markę olejową. Co to za produkt i komu jest on dedykowany?
Firma Amsoil w 1972 roku jako pierwsza na świecie opracowała w pełni syntetyczny olej silnikowy przekraczający wymagania norm API. W tamtych czasach były to zupełnie nowe standardy jakości oleju silnikowego, które znacznie przewyższały pod każdym względem konwencjonalne oleje silnikowe pochodzenia mineralnego. Od roku 1973 firma zaczęła szybki rozwój, wprowadzając nowe produkty oraz poprawiając jakość istniejących, dzięki czemu zdobyła renomę producenta wysokiej jakości produktów. Wytwarzając swoje produkty, Amsoil postawił sobie bardziej rygorystyczne normy niż inni producenci, używając do produkcji swoich wyrobów najlepszych olejów bazowych oraz dodatków. Oleje firmy Amsoil znajdują zastosowanie zarówno w pojazdach osobowych, ciężarowych, motocyklach, skuterach, sprzęcie ciężkim, jak również wykorzystywane są w pojazdach wyścigowych i rekreacyjnych (łodzie motorowe, skutery śnieżne i wodne, quady).
- Jak bardzo Amsoil jest znany na rynku amerykańskim?
Na rynku amerykańskim produkty firmy Amsoil są bardzo rozpoznawalną marką i plasują się w pierwszej piątce wśród producentów olejów dostępnych w USA i Kanadzie.
- Rynek olejowy w Polsce jest bardzo konkurencyjny. Wiele marek jest silnie zakorzenionych w świadomości kierowców i przekonanie ich do czegoś nowego nie należy do łatwych zadań. Dużą rolę odgrywa tu mechanik, od jego zdania wiele zależy. Jaki macie pomysł, aby zaistnieć?
Kluczem do zaistnienia na polskim rynku będzie przekonanie mechaników do jakości olejów marki Amsoil. Drugim istotnym elementem, na którym nam zależy, to rozpoznawalność marki. Będziemy robić wszystko, aby była ona tak popularna, jak to ma miejsce na rynku amerykańskim. Zdajemy sobie też sprawę, że nie będzie to łatwe zadanie. Przed nami wiele pracy, ale uczynimy wszystko, aby osiągnąć założone cele. Będziemy starali się je zrealizować m.in. poprzez szkolenia oraz szeroko rozumiany marketing.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)