Części i regeneracja

ponad rok temu  12.10.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Produkty, usługi, programy szkoleniowe ZF Aftermarket  na Automechanice Frankfurt

Na tegorocznej Automechanice firma ZF Aftermarket duży nacisk położyła m.in. na prezentację nowych produktów do układów zawieszenia – należą do nich miechy zawieszenia Sachs do samochodów osobowych i sprężarki zawieszenia pneumatycznego Wabco. Zestaw TRW do naprawy zacisków hamulcowych ma z kolei ułatwić warsztatom przeprowadzanie napraw w sposób zrównoważony dla środowiska. Firma zaprezentowała też szereg nowych produktów i usług, które pozwalają warsztatom zajmującym się pojazdami użytkowymi wykorzystać możliwości związane z takimi trendami, jak cyfryzacja floty pojazdów użytkowych (CV) oraz tworzenie nowych koncepcji mobilności. Swoją premierę miały koncepty warsztatowe i szkoleniowe dla pojazdów użytkowych – ZF [pro]Service i ZF [pro]Academy.

Nowoczesne modele samochodów są coraz bardziej zelektryfikowane. Funkcjonują w oparciu o oprogramowanie i sieci cyfrowe. Jednocześnie technologia pojazdów klasycznych stale się rozwija i stawia przed warsztatami nowe wyzwania, na przykład pod względem napraw w układzie zawieszenia. Coraz więcej modeli samochodów wyposażonych jest w zawieszenie pneumatyczne. W ciężkich pojazdach, takich jak samochody elektryczne, konstrukcja ta gwarantuje najwyższy komfort jazdy i bezpieczne prowadzenie. Jednak wysokiej jakości części zamienne w jakości OE do tej pory były trudno dostępne na aftermarkecie.
Na targach Automechanika Frankfurt 2022 firma ZF Aftermarket zaprezentowała własną serię miechów zawieszenia w jakości wyposażenia oryginalnego. Podzespoły marki Sachs wykonano z wysokiej jakości materiału odpornego na korozję. Wykazują one długą żywotność i wysoką wytrzymałość na działanie czynników zewnętrznych, a ponadto – dzięki precyzyjnie dopasowanej geometrii – można je łatwo montować i demontować.
Nowy produkt dostępny jest dla pojazdów z oddzielnie występującymi sprężynami i amortyzatorami. Dotyczy to wielu modeli marek Audi, BMW, Mercedes-Benz, ale również Citroën. Instrukcje montażu i materiały szkoleniowe można obejrzeć na ekranie smartfona, skanując kod QR znajdujący się na opakowaniu produktu. Producent opracowuje ponadto program szkoleniowy z zakresu prawidłowego montażu miechów zawieszenia oraz problemów z układami zawieszenia pneumatycznego.

Strategia zrównoważonego rozwoju
ZF Aftermarket zaprezentował na targach szeroką gamę sprężarek zawieszenia pneumatycznego pod marką Wabco. Jej uzupełnieniem jest stale rosnący udział części regenerowanych – Reman. To skrót od angielskiego terminu „remanufacturing”, który oznacza, że używane komponenty poddano przemysłowej regeneracji i doprowadzono do standardu technicznego nowej części. To sprawia, że naprawa pojazdów może odbywać się w sposób bardziej zrównoważony dla środowiska oraz oszczędzający dostępne zasoby – dlatego ZF Aftermarket stale rozszerza swoją ofertę w tym zakresie.
Jeszcze większy pozytywny wpływ na środowisko wywiera fakt, że warsztaty nie muszą w pierwszej kolejności wymieniać uszkodzonych części, ale mogą je naprawiać – bez potrzeby transportowania komponentów i opakowań. Specjaliści ZF Aftermarket opracowali bowiem pod marką TRW zestaw naprawczy do zacisków hamulcowych, który również miał światową premierę na targach Automechanika. Zestaw zawiera 228 oryginalnych części zamiennych TRW do najczęściej używanych zacisków – w jego skład wchodzą trzpienie prowadzące, mieszki, śruby, osłony przeciwpyłowe i smar. Taki zestaw może być wykorzystany do naprawy aż 60 zacisków hamulcowych, a poszczególne części można zamawiać ponownie.

Moduł e-Power Expert
Światową premierę na targach Automechanika miał ponadto nowy moduł e-mobilność dedykowany uczestnikom konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech. ZF [pro]Tech e-Power Expert to rozwiązanie, dzięki któremu warsztaty samochodowe mogą w profesjonalny i ciekawy sposób zaprezentować kierowcom swoje kompetencje z zakresu elektromobilności. Moduł ten zawiera szablony i materiały informacyjne dla wszystkich formatów i kanałów reklamowych – zarówno cyfrowych (własna strona internetowa lub media społecznościowe), jak i tradycyjnych (reklamy w gazetach lub szablony własnych produktów drukowanych) czy też reklamy zewnętrznej (flagi i szyldy firmowe). Oprócz tego znajdują się w nim dodatkowe materiały dotyczące wytyczania przestrzeni i oznaczania e-pracowni w warsztacie, a także środków ochrony osobistej.
– W ramach kompleksowych rozwiązań dla e-mobilności znacznie rozszerzamy też portfolio produktów dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Po raz pierwszy oferujemy także e-płyny do tych pojazdów – mówi dr Holger Hättich, dyrektor działu klienta i strategii w ZF Aftermarket. – Partnerzy ZF [pro]Tech mogą również polegać na innych dostępnych usługach – cieszących się uznaniem szkoleniach, które są ważną częścią zakrojonego na szeroką skalę transferu know-how do warsztatów.
Oprócz szkoleń wysokonapięciowych dla techników (poziomy kwalifikacji 2S i 3S) dostępne są między innymi szkolenia online dla właścicieli lub kierowników warsztatów, podczas których mogą zapoznać się z wymaganiami operacyjnymi w odniesieniu do e-mobilności.
Użytkownicy modułu ZF [pro]Tech e--Power Expert mogą również zamawiać urządzenia ładujące (skrzynki ścienne) i rezerwować usługi montażu za pośrednictwem ZF Aftermarket. Firma planuje ponadto współpracę z wyspecjalizowanymi dostawcami, oferującymi dedykowane warunki kooperacji swoim klientom.

Ponad 400 nowych części zamiennych do pojazdów użytkowych
Po integracji z Wabco firma ZF jest największym na świecie dostawcą komponentów do pojazdów użytkowych, a co za tym idzie – dysponuje najwszechstronniejszym portfolio produktów z ponad 70 000 części dla flot, dystrybutorów i warsztatów. W tym roku na aftermarket wprowadzono około 400 nowych części dedykowanych pojazdom użytkowym. Są to między innymi cenione przez warsztaty zestawy naprawcze.
Na tegorocznej Automechanice firma ZF Aftermarket zaprezentowała również nową odsłonę koncepcji bezpieczeństwa – System Asystenta Obracania (Turning Assistant System – TAS). Jest to specjalnie wyposażony system wspomagania kierowcy, którego zadaniem jest monitorowanie martwego pola w pojazdach użytkowych.
– Autonomiczna i zautomatyzowana jazda może w przyszłości wnieść największy wkład w bezpieczeństwo na drogach. Jednak systemy wspomagania już dziś mogą pomóc w zapobieganiu wypadkom – zwraca uwagę Juri Wagenleitner, dyrektor regionu Europy w ZF Aftermarket. – Bardzo się cieszę, że nasze studium koncepcyjne znalazło się wśród finalistów Automechanika Innovation Award.

Przyszłościowa koncepcja dla warsztatów pojazdów użytkowych
We Frankfurcie ZF Aftermarket ogłosiło premierę nowego konceptu warsztatowego ZF [pro]Service, który opracowano specjalnie dla serwisów specjalizujących się w naprawie pojazdów użytkowych. Zostanie on uruchomiony w 2023 roku, łącząc i optymalizując dotychczas oddzielne koncepty: ZF Service Point, ZF [pro]Tech (wariant CV) i Wabco Service Partner, które obecnie obsługują ok. 3800 warsztatów CV na całym świecie.
Usługi dla partnerów ZF [pro]Service uwzględniają bezpośredni kontakt ze specjalistami ZF Aftermarket, infolinię techniczną, bogatą ofertę szkoleń oraz wsparcie w zakresie diagnostyki pojazdów. W ten sposób firma dba o to, by jej partnerzy warsztatowi byli zawsze na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami techniki. Wysoki poziom wiedzy zapewniać będą również regularne wizyty kontrolne.

ZF [pro]Academy: trwały transfer wiedzy
Kolejną zaprezentowaną innowacją jest ZF [pro]Academy z nowym zintegrowanym programem szkoleniowym w zakresie technologii samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. To propozycja, dzięki której szeroka gama kursów szkoleniowych oferowanych na rynku części zamiennych dostępna jest w ramach jednego programu, a uczestnicy szkoleń uzyskują z jednego źródła pełną wiedzę specjalistyczną od wiodącej grupy technologicznej.
W ramach ZF [pro]Academy partnerzy warsztatowi mogą uczestniczyć w szkoleniach z zakresu obejmującego: technikę napędową, podwozia, hamulcową i kierowniczą, elektrykę i elektronikę pojazdów, a także techniki wysokiego napięcia. Co więcej, również inne grupy zawodowe będą mogły znaleźć treści szkoleniowe w ofercie ZF [pro]Academy. Specjalne programy opracowano m.in. dla kierowców ciężarówek czy pracowników straży pożarnej i służb ratowniczych.

Rozwiązania dla klientów CV i operatorów flot
Łączność jest istotnym elementem mobilności. Właściciele pojazdów, a zwłaszcza operatorzy flot, już teraz polegają na niej, aby zmniejszyć zużycie energii, zoptymalizować czas sprawnej pracy i koordynować wszystkie procesy w biznesie. Swoją premierę miała opracowana przez ZF platforma Scalar, która skupia się na cyfrowym zarządzaniu flotą, umożliwiając obsługę pojazdów poprzez rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, zautomatyzowane podejmowanie decyzji i optymalizację w czasie rzeczywistym.

Fot. ZF

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Dzięki ZF [pro]Academy szeroka gama kursów szkoleniowych oferowanych na rynku części zamiennych dostępna jest w ramach jednego, zintegrowanego programu
Miechy zawieszenia Sachs wykonane są z wysokiej jakości materiału odpornego na korozję
Dzięki zestawowi TRW do naprawy zacisków hamulcowych firma ZF ułatwia warsztatom przeprowadzanie napraw w sposób zrównoważony dla środowiska
Na targach Automechanika Frankfurt ZF Aftermarket zaprezentowało szeroką gamę sprężarek zawieszenia pneumatycznego marki Wabco
Dzięki ZF [pro]Tech e-Power Expert warsztaty samochodowe mogą w profesjonalny i ciekawy sposób zaprezentować kierowcom swoją wiedzę na temat elektromobilności
ZF Aftermarket przedstawia nową odsłonę koncepcji bezpieczeństwa – System Asystenta Obracania. Jest to zmodernizowany system wspomagania kierowcy do monitorowania martwego pola w pojazdach użytkowych
Nowy koncept warsztatowy ZF [pro]Service to szczegółowa koncepcja opracowana specjalnie dla warsztatów obsługujących pojazdy użytkowe

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony