BASF Coatings Services Sp. z o. o. rozpoczyna realizację projektu szkoleniowego “Rozwój kadr i podniesienie konkurencyjności branży blacharsko-lakierniczej”. Projekt otrzymał dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Realizowany jest w ramach Działania 2.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki “Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach” pod nadzorem Instytucji Wdrażającej, którą jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Celem projektu jest wzrost jakości świadczonych usług oraz konkurencyjności branży lakierniczej poprzez realizację do 2010 roku zintegrowanego pakietu działań szkoleniowych wspomagających wzrost kompetencji technicznych i biznesowych przedstawicieli branży lakierniczej. W warunkach gospodarki opartej o zasadę konkurencji, ważne jest ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji. Oprócz technologii, najważniejszym kapitałem przedsiębiorstwa są ludzie. To ludzie są obecnie zasobem, który domaga się inwestycji, ciągłego rozwijania i podnoszenia kwalifikacji. Często się jednak zdarza, że brakuje funduszy na realizację powyższych wyzwań. BASF wychodzi naprzeciw tej potrzebie i oferuje niepowtarzalną możliwość inwestycji w rozwój swoich kadr. Firma proponuje zintegrowany program szkoleń przeznaczony dla lakierników, kadry kierowniczej i zarządzającej zakładów blacharsko-lakierniczych oraz doradców serwisowych. Udział w projekcie zaprocentuje w przyszłości lepiej wykwalifikowanym personelem, mniejszym odpływem pracowników, a także zapewni sprawniejsze zarządzanie zakładem. Ponadto dostarczy narzędzia, które pozwalają efektywnie konkurować w codziennie zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej.
Szkolenia dla lakierników:
- Szkolenie kolorystyczne podstawowe (3 dni)
Jest to szkolenie wprowadzające. Jego celem jest przekazanie uczestnikom ogólnej wiedzy na temat kolorów, ich zmienności i prawidłowego użytkowania narzędzi kolorystycznych Glasurit®. Jest to przede wszystkim seminarium praktyczne, w trakcie którego szkoleniowcy koncentrują się na systemach lakierowania Glasurit.
- Szkolenie kolorystyczne zaawansowane (3 dni)
Zaawansowane szkolenie ma umożliwić uczestnikom lepszy wgląd w kolorystykę i fizykę koloru ze szczególnym uwzględnieniem usprawnienia procesu lakierowania. Zawiera kompleksową informację o fizjologii i wzajemnym oddziaływaniu pigmentów.
- Podstawy lakiernictwa samochodowego i przygotowania powierzchni (3 dni)
Celem seminarium jest przekazanie pracownikom serwisów lakierniczych ogólnej wiedzy o produktach i ich prawidłowym zastosowaniu w warsztacie. Jest to wiedza przydatna dla pracowników, którzy nie mają dużego doświadczenia w lakiernictwie lub nie znają produktów Glasurit®.
- Zaawansowane techniki lakiernictwa (3 dni)
Szkolenie na poziomie zaawansowanym ma umożliwić uczestnikom lepszy wgląd w proces lakierowania oraz skłonić ich do skupienia się na możliwościach optymalizacji pracy w warsztacie. Seminarium składa się z praktycznych sesji szkoleniowych z wykorzystaniem systemów lakierniczych Glasurit.
- Spot Repair (2 dni)
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu efektywnego wykonywania napraw punktowych. Szkoleniowcy przekazują informacje o kolejnych krokach niezbędnych do szybkiego wykonywania napraw małych uszkodzeń z wykorzystaniem metody Spot Repair.
- Naprawa elementów plastikowych (2 dni)
Seminarium traktuje o różnych typach podłoży z tworzyw sztucznych oraz o profesjonalnych sposobach naprawy tworzyw. Szkolenie obejmuje głównie zajęcia praktyczne i wykorzystuje systemy lakierowania Glasurit.
Szkolenia dla kadry kierowniczej i zarządzającej zakładów blacharsko-lakierniczych:
- Przepływ pracy w warsztacie blacharsko-lakierniczym (2 dni)
Poznanie procesu naprawy blacharsko-lakierniczej i czynników mających wpływ na jej optymalny kosztowo i czasowo przebieg. Uczestnicy poznają długoterminowe tendencje panujące na rynku renowacyjnym, najważniejsze wskaźniki mające zastosowanie dla blacharni i lakierni. Uczestnicy, na konkretnych przykładach, są wdrażani w kwestie najważniejszych wskaźników odnoszących się do przepływu pracy w lakierni oraz uczą się, jak wzajemnie na siebie oddzialywują wyniki poszczególnych działów.
- Zarządzanie warsztatem blacharsko-lakierniczym poprzez kluczowe wskaźniki efektywności (2 dni)
Seminarium omawia sposoby mierzenia wyników prowadzonej działalności gospodarczej. Pozwala skoncentrować się na wskaźnikach (KPI) ważnych dla danego przedsiębiorstwa i mających wpływ na jego rozwój. Zagadnienia poruszane w trakcie szkolenia: czym są wskaźniki KPI? – zrozumienie celu ich wykorzystania, wykorzystywanie wskaźników KPI do monitorowania i podniesienia poziomu pracy, jak regularne obliczanie poszczególnych wskaźników pomaga kontrolować wynik operacyjny firmy?
- Motywowanie pracowników (2 dni)
Zwiększenie skuteczności działań motywacyjnych, poprawa efektywności działania zespołów zadaniowych. Zwiększenie znaczenia motywatorów pozafinansowych. Poprawa atmosfery wewnętrznej (na linii przełożeni – podwładni). Wzrost efektywności planowania i wytyczania celów oraz procesów kontrolnych.
- System wynagrodzeń (2 dni)
Poznanie etapów i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników. Zidentyfikowanie korzyści z oceny dla wszystkich uczestników organizacji, tj. dla pracowników, menedżerów i samej organizacji. Przekazanie wiedzy na temat tworzenia motywacyjnych systemów wynagradzania oraz tendencji rynkowych w kształtowaniu systemów wynagradzania.
Szkolenia dla doradców serwisowych:
- Aktywna sprzedaż (2 dni)
Przedstawienie nowoczesnych technik handlu, które pozwolą zwiększyć przewagę konkurencyjną, pozyskać nowych klientów oraz zbudować trwałe sieci relacji z klientem. Podczas szkolenia zostaną pogłębione zagadnienia sprzyjające rozpoznawaniu rzeczywistych potrzeb klienta i kreowaniu tych potrzeb w prawidłowym kontakcie z klientem, jak również szkolenie pozwoli na poznanie technik sprzedaży.
- Telefoniczna obsługa klienta (2 dni)
Zdobycie umiejętności w zakresie treningu umiejętności komunikowania się w kontakcie telefonicznym, sterowania przebiegiem rozmowy przez telefon, efektywnej organizacji pracy telemarketera, diagnozy potrzeb klienta, argumentacji telemarketera oraz przezwyciężania sytuacji trudnych.
- Podstawy komunikacji (2 dni)
Zapoznanie z podstawowymi sposobami komunikacji, praktycznie uzmysłowienie czym jest perswazja i jak ją stosować, oraz czym jest manipulacja i kiedy jesteśmy jej poddawani. Zdobyte umiejętności pozwolą na opieranie się werbalnym atakom, prowadzenie trudnych rozmów i unikanie sporów, radzenie sobie z trudnymi pytaniami oraz na dobieranie właściwych słów i unikanie destrukcyjnych.
- Radzenie sobie z reklamacjami (2 dni)
Uświadomienie czym jest reklamacja dla klienta i firmy i jak przy właściwym nastawieniu można potraktować reklamacje jako szansę na przywiązanie klienta. Nabycie praktycznych umiejętności dotyczących zasad przyjmowania i rozpatrywania reklamacji klientów. Zdefiniowanie i analiza własnego stylu postępowania z reklamacjami.
- Standardy obsługi (2 dni)
Wykształcenie wśród uczestników umiejętności właściwego reprezentowania firmy w kontaktach bezpośrednich z klientami i budowania z nimi długotrwałych relacji. W trakcie szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z technikami podnoszenia satysfakcji klienta, w tym zapobiegania trudnym sytuacjom podczas bezpośredniej obsługi.
Pierwsze szkolenia rozpoczną się już w lutym 2009 roku. Zapisz się na www.basf-dla-motoryzacji.eu. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Szkolenia są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warunkiem uczestnictwa jest podpisanie umowy szkoleniowej z Organizatorem (BASF) oraz poniesienie wkładu własnego. Zakres dofinansowania uczestnictwa w szkoleniu uzależniony jest od wielkości przedsiębiorstwa (małe 80proc./średnie 70 proc./duże 60 proc.).
Komentarze (0)