Internetowa Platforma Motoryzacyjna mojeauto.pl opublikowała po raz kolejny raport awaryjności DEKRA. Raport powstał na podstawie badań technicznych ponad 15 milionów samochodów przeprowadzonych przez organizację DEKRA na terenie Niemiec w okresie od października 2005 do października 2007 roku.
W tegorocznej edycji raportu zaszło kilka zasadniczych zmian. Po pierwsze, podstawą do wyliczeń był aż dwuletni okres badań - od 1 października 2005 do 1 października 2007 r. Po drugie, usterki stwierdzone podczas badań nie są już klasyfikowane według wieku samochodów, ale według ich rzeczywistego przebiegu. Dzięki takiemu zróżnicowaniu raport usterkowości Dekry unika wcześniejszych, nieodpowiadających rzeczywistości porównań samochodów o bardzo różnym przebiegu. Ponadto, uwzględniono tylko te rodzaje usterek, które odzwierciedlają rzeczywistą jakość techniczną pojazdów, a nie które są następstwem niewłaściwej dbałości o stan pojazdu (np. usterki opon, uszkodzenie lusterek zewnętrznych). W rankingu najbardziej niezawodnych i najbardziej awaryjnych modeli zostały uwzględnione wyłącznie te, które zostały przebadane dostatecznie często (powyżej 1000 sztuk). Pierwsze miejsce, bez żadnego dodatkowego podziału, zajął BMW seria 1 - w aż 96,2 proc. przebadanych egzemplarzy nie stwierdzono żadnych usterek. Drugie miejsce w rankingu zajął Ford Focus (96 proc.), zaś trzecie Skoda Octavia (95,3 proc.). Najbardziej awaryjnym modelem okazał się Mercedes klasy G, gdzie aż w 52,7 proc. przypadkach wykryto jakieś usterki. Drugie miejsce na tej niechlubnej liście zajął Opel Omega (tylko 52 proc. bez usterek), zaś trzecie Ford Ka (53,4 proc. bez usterek). W segmencie najmniejszych aut w grupie o przebiegu do 30 tys. km najmniej awaryjny okazał się Mitsubishi Colt, w kategorii przebiegu do 60 tys. km zwyciężyła Mazda 2, zaś wśród aut o największym przebiegu zwyciężyła Honda Jazz. W segmencie kompaktów najmniej awaryjne okazały się odpowiednio BMW seria 1, Skoda Octavia i Volkswagen Golf V. W przypadku klas średniej, średniej wyższej i wyższej, aut sportowych i kabrioletów, samochodów terenowych i vanów przyjęto nieco większe granice przebiegów - do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km i ponad 100 tys. km. Wśród aut o najmniejszym przebiegu w klasie średniej najmniej awaryjny okazał się Peugeot 407, Audi A6 zwyciężyło w klasie średniej wyższej/wyższej, Mercedes SLK w grupie aut sportowych, Hyundai Tucson wśród aut terenowych i Seat Altea w grupie vanów. W grupie o przebiegu do 100 tys. km w klasie średniej triumfowała Toyota Avensis, a dalej odpowiednio Audi A8, Audi A4 Cabrio, BMW X3 i Volkswagen Touran. Z kolei wśród aut o największym przebiegu najmniej awaryjnym modelem z segmentu średnich aut okazało się Audi A4, z w pozostałych kategoriach BMW seria 5, Mazda MX-5, BMW X5 i Volkswagen Touran.
Komentarze (0)