Volkswagen to marka samochodu najczęściej wybierana przez polskich przedsiębiorców
Aż o 8 000 zł droższe od wybieranych przez klientów indywidualnych są samochody używane, które kupują właściciele małych i średnich firm w Polsce. Według danych AAA Auto średnia cena auta używanego, na które decyduje się przedsiębiorca, wynosi obecnie ponad 33 600 zł, a średnia cena samochodu kupowanego przez pozostałych klientów ponad 25 500 zł.
Jednocześnie przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na zakup używanych samochodów z wykorzystaniem leasingu lub kredytu bankowego, których udział wynosi blisko 50%.
– Polscy przedsiębiorcy dotychczas finansowali zakup auta używanego w przeważającej części z własnych środków – powiedział Paul Sperring, dyrektor generalny AAA Auto w Polsce. – Obecnie zauważamy, że sytuacja zmienia się i już połowa z nich korzysta z kapitału zewnętrznego, wykorzystując leasing i kredyt. Taka forma finansowania pozwala na angażowanie własnych środków w przedsięwzięcia inwestycyjne, zwiększające wartość firmy, a jednocześnie na korzystanie z odliczeń podatkowych. Przewiduję dalszy wzrost liczby firm korzystających z tych form finansowania zakupu aut z drugiej ręki w związku z rosnącym udziałem całego sektora MSP w polskiej gospodarce.
Właściciele małych i średnich firm szukają aut używanych głównie w internecie. Niemal po połowie rozkładają się preferencje dotyczące silników – 55% osób wybiera silniki benzynowe. Ale już na manualną skrzynię biegów decyduje się aż 82% przedsiębiorców. Większą popularnością cieszą się także auta typu hatchback, SUV i kombi.
Top 10 marek aut wybieranych przez przedsiębiorców w 2017 roku w sieci AAA Auto w Polsce:
1. Volkswagen
2. Ford
3. Toyota
4. Peugeot
5. Citroën
6. Nissan
7. Opel
8. Škoda
9. BMW
10. Chevrolet
Komentarze (0)