W celu dokończenia przeglądu elektrohydraulicznej pompy wspomagania kierownicy Volkswagena Polo poszerzamy to zagadnienie o informacje na temat demontażu karty elektronicznej i jej przeglądu.
Demontaż karty elektronicznej
1. Jak pokazano na zdjęciu 1, posiłkując się szczypcami Z-19086, oddzielić styki między kartą i łącznikami, które podczas montażu zostaną ponownie połączone poprzez lutowanie miękkie.
2. Odkręcić cztery śruby mocujące strukturę łączącą (fot. 2) i zdjąć ją. Jeśli jest uszkodzona, można ją wymienić na tę wyprodukowaną przez Emmetec (W-09001).
3. Zdjąć trzy czerwone uszczelki (fot. 3) i wymienić je na dwie O-02763 i jedną O-02841.
4. Używając dwóch śrubokrętów płaskich i cienkich, wykręcić środkową nasadkę pierścieniową (fot. 4), którą należy wymienić na tę znajdującą się w zestawie.
5. Odkręcić cztery śruby karty (fot. 5).
6. Wyjąć grupę złożoną ze stojanu i karty z wału podstawy (fot. 6), uważając, aby nie zgubić elastycznego zacisku centrowania umieszczonego wzdłuż wału (oznaczonego na fot. 6 zieloną strzałką).
7. Usunąć oryginalne taśmy termoprzewodzące (fot. 6, oznaczone czerwoną strzałką) umieszczone pod tranzystorami polowymi MOS, wyczyścić alkoholem ich gniazdo i wymienić je na skrawki taśmy termoprzewodzącej Emmetec W-05008 tego samego kształtu i wymiaru.
8. Usunąć oryginalną pastę termoprzewodzącą (na fot. 6 oznaczona niebieską strzałką) i dopiero podczas montażu wymienić ją na Emmetec W-05030 (fot. 7).
Przegląd karty
W zależności od kodów TRW mogą występować drobne różnice w odniesieniu do tego co poniżej.
1. Przy użyciu lutownicy usunąć 25 spoin, które łączą zieloną kartę z czarną, a następnie rozłączyć je (fot. 8).
2. Niezależnie od rodzaju wykonywanego przeglądu, zaleca się wymianę niżej wymienionych części, gdyż są podatne na zużycie:
a) 4 tranzystory polowe MOS (fot. 8, oznaczone zielonymi strzałkami) – wymienić je na W-05047 (lub W-05046);
b) dwa czujniki Halla (fot. 9, oznaczone zielonymi strzałkami) na W-01042;
c) wymienić 4 kondensatory (fot. 9, oznaczone czerwonymi strzałkami). Niestety, czynność ta doprowadzi do ich uszkodzenia, dlatego należy bardzo uważać, aby nie uszkodzić karty. Następnie wymienić je na dwa W-05083 i dwa W-05120.
3. Na podstawie diagnozy dokonanej na stanowisku do prób Emmetec Vinci (symulując poruszający się pojazd, doprowadzi się do powstania problemu wewnątrz pompy) i poprzez tester (który umożliwi analizę, ułatwiając dokładne określenie miejsca problemu) można postępować (orientacyjnie i odnosząc się do fot. 10 i 11) w następujący sposób:
a) w przypadku błędu silnika wymienić oryginalny chip kontroli silnika na W-05048;
b) w przypadku błędu CAN wymienić oryginalny chip na W-05091;
c) w przypadku utraty pamięci wymienić oryginalną pamięć EEPROM na W-05091.
Na końcu zamontować wszystkie części w odwrotnym porządku.
Aby uzyskać dodatkowe wyjaśnienia i rozwiązania innych problemów, zaleca się uczestnictwo w kursach przygotowawczych, na które zapisać się można przez strony www.emmetec.com i www.orpav.com.
Komentarze (0)