Warto wiedzieć

wczoraj  05.03.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 10 minut

Przewaga nowego Audi A6 Avant
Strona 1 z 3

Najnowszy model to nie tylko opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi. To ulepszona skrzynia biegów S-tronic i dwa napędy, które będą wyposażone w technologię miękkiej hybrydy (MHEV plus), a zatem będą częściowo zelektryfikowane. W tym celu generator układu napędowego wytwarza dodatkowy moment obrotowy do 230 Nm i do 18 kW (24 KM) mocy.

Od 1977 roku nazwa Avant oznacza pojazdy, które łączą sportową i elegancką stylistykę, doskonałą funkcjonalność i wyjątkową dynamikę jazdy. Czterdzieści osiem lat po debiucie Audi 100 Avant, A6 Avant rozpoczyna nową erę.

- Piszemy kolejny rozdział w historii naszego Avanta. Nowe Audi A6 łączy elegancki i dynamiczny design z wyjątkową aerodynamiką. Układy napędowe, które są ekonomiczne, a jednocześnie zapewniają wysokie osiągi, oraz najnowocześniejsza technologia zawieszenia łączą sportowy charakter z wysokim poziomem komfortu, sprawiając, że podróżowanie A6 jest doświadczeniem pierwszej klasy - zapowiada Prezes Audi Gernot Döllner:

Wraz z tym modelem firma kontynuuje również swoją główną inicjatywę produktową, która rozpoczęła się w 2024 roku. Modernizacja i odmłodzenie portfolio produktów jest częścią Agendy Audi, dzięki której marka pozycjonuje się na przyszłość w obliczu wzmożonej konkurencji 

Przy długości całkowitej wynoszącej 4,99 metra, Audi A6 Avant jest o 60 milimetrów dłuższe niż poprzedni model. Rozstaw osi wynoszący 2927 milimetrów zapewnia bardziej komfortową jazdę podczas długich podróży i przyczynia się do dużej przestrzeni wewnętrznej. A6 Avant mierzy niecałe 1,88 metra szerokości bez lusterek.

Poprawiona aerodynamika i ogólna akustyka

Producent podkreśla, że izolacja akustyczna w pojeździe została poprawiona nawet o 30 procent w porównaniu z poprzednim modelem – przy prawie niezmienionej masie materiałów. Bardziej szczelne okna i zoptymalizowane uszczelki drzwi zapewniają przyjemniejsze wrażenia dźwiękowe we wnętrzu, poprawiając tym samym samopoczucie na pokładzie. Opcjonalne szyby akustyczne są teraz dostępne zarówno w tylnych drzwiach, jak i przednich szybach bocznych. Nowo opracowane łożyska mocujące silnik i skrzynię biegów zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę. Zoptymalizowano również kształt zębów przekładni, co korzystnie wpływa na akustykę pracy skrzyni S-tronic.

W momencie premiery nowe A6 Avant będzie dostępne z trzema różnymi silnikami – dwoma benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Dwie z tych trzech jednostek napędowych będą wyposażone w technologię miękkiej hybrydy (MHEV plus), a zatem będą częściowo zelektryfikowane.

Podstawową funkcją rozrusznika z alternatorem paskowym jest uruchamianie silnika i zasilanie akumulatora energią elektryczną. Generator układu napędowego umożliwia częściowo elektryczną jazdę, zapewnia dodatkowy moment obrotowy i dostarcza energię z powrotem do akumulatora podczas zwalniania. Modele Audi A6 Avant* bazują na platformie Premium Platform Combustion (PPC), są napędzane nowoczesnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które dzięki technologii miękkiej hybrydy MHEV plus są bardziej wydajne i dynamiczne.

Technologia MHEV plus

W momencie premiery nowe A6 Avant będzie dostępne z trzema różnymi silnikami – dwoma benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Dwie z tych trzech jednostek napędowych będą wyposażone w technologię miękkiej hybrydy (MHEV plus), a zatem będą częściowo zelektryfikowane.

System MHEV plus wspomaga pojazd z silnikiem spalinowym, poprawia osiągi i jakość jazdy oraz zmniejsza emisję CO2. Składa się on z trzech głównych komponentów: 48-woltowego akumulatora, rozrusznika z alternatorem paskowym oraz nowego generatora układu napędowego ze zintegrowaną elektroniką mocy.

Akumulator litowo-jonowy, z wykorzystaniem fosforanu litowo-żelazowego, jest zdolny zgromadzić 1,7 kWh energii elektrycznej. Podstawową funkcją rozrusznika z alternatorem paskowym jest uruchamianie silnika i zasilanie akumulatora energią elektryczną. Generator układu napędowego umożliwia częściowo elektryczną jazdę, zapewnia dodatkowy moment obrotowy i dostarcza energię z powrotem do akumulatora podczas zwalniania.

Technologia MHEV plus wykorzystuje zalety napędu elektrycznego podczas parkowania i manewrowania. Komponenty napędu elektrycznego mogą być również wykorzystywane podczas powolnej jazdy w mieście, w wolno poruszającym się ruchu ulicznym lub poza granicami miasta, na przykład podczas dojeżdżania i zwalniania przed terenem zabudowanym. W takich sytuacjach A6 Avant działa wyłącznie na generatorze układu napędowego, dzięki czemu jest wyjątkowo wydajny.

Doładowanie do 18 kW i rekuperacja do 25 kW

Technologia MHEV plus wspiera pojazd z silnikiem spalinowym, na przykład podczas ruszania w korku lub podczas wyprzedzania. W tym celu generator układu napędowego wytwarza dodatkowy moment obrotowy do 230 Nm i do 18 kW (24 KM) mocy. Podczas zwalniania generator układu napędowego odzyskuje energię (do 25 kW) i przekazuje ją z powrotem do akumulatora (rekuperacja). Zintegrowany system sterowania hamulcami z możliwością mieszania zapewnia bezciśnieniowe hamowanie i najlepszą możliwą regenerację, w większości przypadków bez użycia hamulca ciernego.

System 48 V umożliwia również zastosowanie elektrycznie napędzanej sprężarki klimatyzacji. Główną zaletą jest to, że nawet gdy silnik jest wyłączony – na przykład podczas toczenia się lub na czerwonym świetle – klimatyzacja nadal działa z pełną mocą, utrzymując komfortową temperaturę we wnętrzu. A6 Avant TDI 150 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 5,7-5,0; łączna emisja CO2 w g/km: 148-130; klasa CO2: E-D), a także A6 Avant TFSI 270 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8-6,9; łączna emisja CO2 w g/km: 178-156; klasa CO2: G-F) są wyposażone w system MHEV plus.

GALERIA ZDJĘĆ

Przewaga nowego Audi A6 Avant
Przewaga nowego Audi A6 Avant

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony