Przewód zapłonowy należy okresowo kontrolować i w razie potrzeby wymienić
Przewody zapłonowe (nr początkowy kodu: IC-/132-/132) to nowa pozycja produktowa w ofercie Japanparts Group.
Przewód zapłonowy to prosty, ale niezbędny element silnika. Przenosi na świecę prąd z wysoką różnicą potencjałów, od 30 000 do 50 000 V, generowany przez cewkę zapłonową. Przewód składający się z miedzianego rdzenia, cynkowanego w celu zabezpieczenia przed utlenianiem, i z osłony izolacyjnej cechuje się opornością dostosowaną do instalacji zapłonowej, zazwyczaj zawierającą się w przedziale od 1 do 8 kΩ.
Aby przewody były odporne na tak skrajne warunki, muszą spełniać szereg wymogów. Zasadniczo przewód wysokiego napięcia cechuje się: doskonałą izolacyjnością, odpornością na wysokie temperatury (do 200°C), na drgania, zmiany temperatury i wilgotność. Poza tym musi gwarantować całkowitą niezawodność, także – a wręcz przede wszystkim – w skrajnych warunkach.
Dlaczego należy kontrolować przewody zapłonowe?
Przewód zapłonowy należy okresowo kontrolować i w razie potrzeby wymienić, by zapewnić optymalne warunki dla silnika. Przewód narażony na drgania, wysokie temperatury i korozję chemiczną z czasem traci zdolność przewodzenia między cewką a świecą.
Poza tym może on ulec różnym uszkodzeniom na skutek: błędnego montażu (nierzadko zbyt blisko lub w bezpośrednim kontakcie ze źródłami ciepła), częstego błędnie wykonywanego rozruchu, w przypadku przedostawania się wilgoci do łącznika, niewłaściwego zdejmowania przewodu, nagromadzenia brudu z benzyny i oleju, braku szczelności lub przenikania wilgoci.
Kiedy przewody zapłonowe zaczynają niszczeć, można zauważyć charakterystyczne objawy, takie jak: nieregularna praca silnika na minimalnych obrotach, brak pracy silnika, zakłócenia po włączeniu radia, wzrost spalania, negatywny wynik testu spalin z powodu zbyt dużego wydzielania węglowodorów lub niedziałającego cylindra, włączanie kontrolki silnika.
Komentarze (0)