Wydarzenia

ponad rok temu  19.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Przygotuj się z „Nowoczesnym Warsztatem” (cz. 3)

–  pytania na OTWS 2014. Publikujemy kolejną pulę pytań przygotowujących do przyszłorocznej edycji Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Samochodowej.

Przypomnijmy – w czerwcowym wydaniu „Nowoczesnego Warsztatu” rozpoczęliśmy publikację pytań z zakresu wiedzy, która obowiązywać będzie uczestników przyszłorocznych eliminacji. Każdy zestaw to 9 pytań od organizatora i jedno przygotowane przez nas, związane z tematyką aktualnego wydania naszego miesięcznika. Ponieważ z częścią publikowanych tu pytań spotkają się Państwo na ostatecznym teście, do „Nowoczesnego Warsztatu” warto zaglądać co numer. Również dlatego, że najaktywniejsi Czytelnicy mogą liczyć na nagrody.

Przypomnijmy zasady:
- spośród wszystkich, którzy nadeślą do nas odpowiedzi, co dwa miesiące rozlosujemy nagrody,
- trzej uczniowie, którzy: po pierwsze – odpowiedzą na wszystkie 90 pytań, a po drugie – zdobędą największą liczbę punktów, otrzymają od nas atrakcyjne nagrody.

Poniżej część trzecia pytań. Poprawne odpowiedzi oraz kolejny zestaw znajdą Państwo w numerze październikowym „Nowoczesnego Warsztatu”. Życzymy powodzenia!

1. Przekładnia hydrokinetyczna automatycznej skrzyni biegów włączona jest w:
A) obieg olejowy silnika,
B) obieg olejowy skrzyni biegów („Nowoczesny Warsztat”, nr 12/2011, s. 17),
C) obieg olejowy niezależny od silnika i skrzyni biegów,
D) nie wykorzystuje oleju.

2. Największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze i oznaczonego w dowodzie rejestracyjnym kodem F2, jest:
A) dopuszczalna masa całkowita pojazdu („Nowoczesny Warsztat”, nr 6/2012, s. 48),
B) maksymalna masa całkowita pojazdu,
C) masa netto pojazdu samochodowego,
D) masa brutto pojazdu samochodowego.

3. W skład chłodziwa stosowanego do chłodzenia silnika pojazdu samochodowego wchodzi połączenie:
A) oleju syntetycznego z benzyną bezołowiową,
B) alkoholu etylowego z wodą w różnym stężeniu procentowym,
C) glikolu metylowego z glikolem etylowym w różnym stężeniu procentowym,
D) glikolu etylowego z wodą w różnym stężeniu procentowym.

4. W samochodach osobowych wielotarczowe mokre sprzęgła cierne wykorzystuje się:
A) w układzie napędu wentylatora chłodnicy,
B) w układzie napędu sprężarki klimatyzacji,
C) w dwusprzęgłowych, zautomatyzowanych skrzynkach przekładniowych,
D) w dwuwałkowych, mechanicznych, stopniowych skrzyniach biegów.

5. Konstrukcyjne przesunięcie osi sworzni względem osi tłoków w silniku spalinowym ma na celu:
A) lepsze smarowanie tłoków,
B) zmniejszenie bocznych nacisków tłoków na gładzie cylindrów,
C) równomierną pracę silnika,
D) zmniejszenie wibracji silnika.

6. Napęd hybrydowy samochodu osobowego to:
A) zastosowanie dwóch rodzajów napędu, np. spalinowego i elektrycznego,
B) możliwość czasowego wyłączania z pracy kilku cylindrów silnika,
C) zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa ze zmianą faz rozrządu,
D) zasilanie silnika różnymi paliwami.

7. W układzie silnika o zapłonie samoczynnym typu Common Rail ciśnienie w zasobniku paliwa jest:
A) zmienne w zależności od temperatury silnika,
B) zmienne w zależności od temperatury otoczenia,
C) stałe,
D) zmienne w zależności od prędkości obrotowej.

8. W którym z niżej wymienionych silników układ tłokowo-korbowy jest całkowicie wyrównoważony, tzn. nie wymaga dodatkowego wyrównoważenia:
A) 4-cylindrowym o przeciwsobnym układzie cylindrów (tzw. boxer),
B) 6-cylindrowym o rzędowym układzie cylindrów,
C) 8-cylindrowym o widlastym układzie cylindrów,
D) 12-cylindrowym o widlastym układzie cylindrów.

9. Silnik o zapłonie iskrowym o oznaczeniu TSI ma duży moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowej dzięki wykorzystaniu:
A) dwóch turbosprężarek,
B) sprężarki mechanicznej napędzanej przekładnią o zmiennym przełożeniu,
C) sprężarki mechanicznej i turbosprężarki,
D) turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek turbiny i zmiennego stopnia sprężania.

10. Pytanie "Nowoczesnego Warsztatu": Sprzęgło typu XTend to...
A) sprzęgło regenerowane,
B) sprzęgło sztywne,
C) sprzęgło podatne,
D) sprzęgło z dociskiem samonastawnym.

Na odpowiedzi czekamy do końca września pod adresem otws@warsztat.pl.

Poprawne odpowiedzi na pytania z NW 7-8/2013: 1D, 2B, 3B, 4C, 5B, 6D, 7A, 8C, 9A, 10C.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony