Przyrząd jest skonstruowany i wykonany w OBK KOPROTECH całkowicie z polskich komponentów. Wrzeciono przyrządu i imak nożowy stanowią integralną całość. Wysoka dokładność wykonania przyrządu powoduje, iż prostopadłość osi obrotu wrzeciona (tarczy hamulcowej) do kierunku posuwu noży wynosi max do 0,04 mm/100 mm. Dokładność ta, gwarantuje prostopadłe wykonanie obu powierzchni tarczy hamulcowej do jej osi obrotu.
Urządzenie przyłączane jest do czoła tarczy poprzez specjalny łącznik cztero- lub pięciośrubowy i posiada możliwość kontrolowania, czy oś obrotu przyrządu, pokrywa się z osią obrotu tarczy. Jeśli wystąpią błędy, można je skorygować, a przy pomocy czujnika zmierzyć występującą odchyłkę. Łatwo można również dokonać pomiaru bicia osiowego przetoczonej powierzchni tarczy. Obydwie strony tarczy toczone są jednocześnie, co pozwala na uzyskanie równoległych i płaskich powierzchni. Odchyłki płaskości, równoległości i bicia osiowego są porównywalne z nową tarczą.
Zalety pracy urządzenia i korzyści z jego stosowania:
- przetaczanie tarcz bez demontażu (nie wprowadzamy dodatkowych błędów związanych z przemocowaniem i zmianą bazy oraz oszczędność czasu);
- zwarta i sztywna budowa przyrządu;
- zwiększona żywotność klocków i tarcz przy regeneracji tarczy podczas każdej wymiany klocków;
- uzyskanie pełnej skuteczności hamowania bezpośrednio po regeneracji tarcz i wymianie klocków;
- zwiększa konkurencyjność usług warsztatu, który go stosuje;
- niski koszt urządzenia;
- krótki okres oczekiwania na dostawę po zamówieniu – do ok. 2 tygodni.
Komentarze (0)