Ronal Group we współpracy z firmą Kurz, specjalistą w dziedzinie uszlachetniania powierzchni, opracowała produkowane seryjnie wkładki aerodynamiczne do felg z różnymi wariantami dekoracji. Podczas ich wytwarzania stosuje się innowacyjny i zrównoważony proces tłoczenia na gorąco.
Projekt został zaprezentowany na stoisku firmy Kurz w ramach IAA Mobility 2023, globalnej platformy poświęconej zarówno mobilności jutra, jak i obszarom zrównoważonego rozwoju oraz technologii. Głównym tematem pozostaje elektromobilność, która stawia wymagania również przed takimi komponentami jak opony i felgi.
Felgi aerodynamiczne oznaczają dla pojazdów elektrycznych znaczną korzyść. Zastosowanie plastikowych wkładek po zewnętrznej stronie felgi nie powoduje dużego wzrostu masy i zapewnia mniejszy opór powietrza. To z kolei gwarantuje nie tylko niższy poziom hałasu, umożliwia także wydajniejszą aerodynamikę, co prowadzi do lepszego zasięgu, zwłaszcza w przypadku pojazdów elektrycznych.
– Opracowaliśmy innowacyjne rozwiązanie w zakresie udoskonalania wkładek aerodynamicznych do felg. (...) Dzięki nowej metodzie tłoczenia na gorąco Performance+ zakrzywione, filigranowe struktury mogą być perfekcyjnie i bardzo wydajnie ozdabiane – wyjaśnia Sebastian Roan piastujący stanowisko advanced business development manager automotive w dziale Plastic Decoration firmy Kurz.
Również aspekt zrównoważonego rozwoju nie został pominięty w czasie opracowywania. Wydajny proces zmniejsza emisję CO2 i zapewnia niski współczynnik odrzutów. Dodajmy, że w przypadku metody Performance+ nie ma potrzeby wstępnego podgrzewania materiału, a warstwa dekoracyjna jest cieńsza niż ludzki włos, dzięki czemu komponent może zostać poddany recyklingowi.
Komentarze (0)