Instalacje gazowe

ponad rok temu  23.02.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Q-generacja marki STAG

Doskonała elektronika Autogaz. Oto następne nowości z firmy specjalizującej się w produkcji niezawodnych, bezpiecznych i innowacyjnych sterowników sekwencyjnego wtrysku gazu. Po raz kolejny inżynierowie pracujący w Centrum Badawczo-Rozwojowym Spółki AC udowodnili, że są liderami w tworzeniu zaawansowanych systemów przeznaczonych do konwersji silników w celu zasilenia alternatywnym paliwem LPG/CNG.

Obecnie na runku debiutuje rodzina sterowników Q-generacji (QBOX PLUS, QNEXT PLUS i QMAX PLUS). Jest to efekt wielomiesięcznych prac badawczo-konstrukcyjnych angażujących szerokie grono inżynierów Centrum Badawczo-Rozwojowego. Taka intensyfikacja działań przyczyniła się do powstania sterowników odmiennych od pozostałych oferowanych na rynku.

Badania i nowoczesna konstrukcja
Sercem każdego sterownika jest jego algorytm „zaszyty” w pamięci procesora. Aby nie był on ograniczony, musi być umieszczony w wydajnym procesorze. Dlatego też konstruktorzy położyli szczególny nacisk na wytypowanie i zastosowanie w sterownikach Q-generacji szybkiego, 32-bitowego procesora typu „automotive”, czyli dedykowanego do zastosowań w samochodowych, centralnych jednostkach sterujących. Taki wybór nie był przypadkowy. Konstruktorzy firmy AC doskonale wiedzą, jakich problemów mogą przysporzyć procesory komercyjne, niezalecane do tego typu zastosowań, obecnie bardzo szeroko stosowane przez innych producentów instalacji autogaz. Wiedza ta wynika z możliwości jakie dostarcza  Centrum Badawcze, które jest wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt pomiarowy wart ponad 20 mln zł. Pozwala on na przeprowadzenie badań klimatycznych, wibracyjnych, szczelności, korozyjnych, odporności i emisyjności elektromagnetycznej, badań funkcjonalnych na hamowni podwoziowej i innych. Dopiero takie kompleksowe testy mogą gwarantować niezawodną pracę sterowników Q-generacji w „nieprzyjaznych” warunkach panujących pod maską samochodu.
Należy zaznaczyć, że zmiany temperatur, amplituda wibracji oraz poziom zakłóceń elektromagnetycznych panujących pod maską samochodu są niespotykane w elektronice komercyjnej, są to skrajne warunki pracy dla komponentów elektronicznych. Dlatego oprócz procesora pozostałe komponenty elektroniczne umieszczone w sterowniku Q-generacji są precyzyjnie dobrane pod względem niezawodności. Dodatkowym atutem sterowników nowej Q-generacji jest kilkunastokrotnie większa pamięć, w której znajduje się algorytm. Pozwala to na ciągłą rozbudowę funkcjonalności, co było niemożliwe w starej platformie – STAG-4/300.
- Miłośnicy telefonów i tabletów również będą zadowoleni, gdyż konstruktorzy AC o nich pamiętali i stworzyli aplikację mobilną pod system Android, która pozwala zarządzać sterownikami nowej generacji. Aplikacja ta jest bardzo przyjazna i ciągle rozwijana, zapewniając coraz to ciekawsze możliwości dla montażystów i użytkowników końcowych – wyjaśnia Wojciech Piekarski, Dyrektor Działu Marketingu AC SA.

STAG BOX PLUS/STAG QNEXT PLUS – ten sam sterownik, dwa różne złącza
Q-generacja jest odpowiedzią na potrzeby motoryzacji i montażystów. Daje szerokie spektrum rozwiązań technologicznych, jak i sprzętowych. Teraz montażysta może sam dokonać wyboru o sposobie montażu z uwagi na położenie złącza (STAG QBOX PLUS – złącze proste 48 pin, STAG QNEXT PLUS – złącze kątowe 48 pin). Dlaczego dwa rodzaje obudowy różniące się jedynie ustawieniem złącza? Dlatego, że STAG QBOX PLUS jest już sprawdzonym i bardzo cenionym na rynku sterownikiem, jednak w niektórych samochodach poręczniej jest umieścić sterownik ze złączem kątowym niż prostym, w związku z tym stworzenie alternatywy mocowania wiązki było tylko kwestią czasu.
Obecnie na rynek wprowadzany jest STAG QNEXT PLUS, będący odpowiedzią na potrzeby rynku oraz idealnym uzupełnieniem Q-generacji.


STAG QMAX PLUS – więcej cylindrów
Doskonałym uzupełnieniem Q-generacji jest sterownik STAG QMAX PLUS, zaprojektowany z myślą o współpracy z silnikami o dużych pojemnościach i mocy (zarówno 5-cylindrowych, jak i 6- czy 8-cylindrowych), wyposażony w kątowe złącze 90-pinowe. Na pokładzie również znajduje się emulator ciśnienia paliwa niezbędny w niektórych samochodach.

OBD – autoadaptacja i kasownik
Każdy sterownik z nowej rodziny Q skrywa rozbudowany system autoadaptacji. Procedury te realizowane są dzięki wykorzystaniu interfejsu OBD. Autoadaptacja OBD zapewnia wtrysk gazu precyzyjnie dobierany do warunków pracy i obciążenia silnika. Wpływ na skład mieszanki ma nie tylko informacja o czasie wtrysku benzyny, lecz także jest ona modyfikowana według bieżących korekcji sterownika benzynowego.
Nowa rodzina sterowników skrywa też Inteligentny System Autoadaptacji trzeciej generacji – ISA3. Głównym zadaniem systemu jest ciągłe (w czasie rzeczywistym) modyfikowanie mapy gazowej w funkcji obrotów silnika. Rozwiązanie to ma kilka nowych zalet. Od teraz dedykowana mapa korekcji jest niezależna od korekcji obrotów względem czasów wtrysku, a precyzyjne zbieranie wzorcowej mapy czasów wtrysku benzyny odbywa się z uwzględnieniem temperatury silnika. Rozpoznawanie trybów zamkniętej i otwartej pętli przebiega w rzeczywistym czasie (podgląd sygnału sondy lambda z OBD samochodu).
Dodatkowo QBOX PLUS, QNEXT PLUS I QMAX PLUS wyposażono w automatyczny kasownik błędów OBD, który umożliwia samoczynne usuwanie wybranych usterek OBD, bez konieczności podłączania urządzeń zewnętrznych.
Gwarancja? Aż 5 lat!
Niezaprzeczalnym atutem nowej generacji sterowników będzie zadowolenie kierowcy. 5-letnia gwarancja to nie tylko slogan reklamowy. To pewność, że sterownik będzie działał niezawodnie przez ten czas i ciągle będzie wzbogacany o dodatkowe funkcje. Wszak nic nie stoi na przeszkodzie, by nawet po upływie 5 lat cieszyć się najnowszą myślą technologiczną, skoro w każdej chwili wystarczy udoskonalić software ukryty pod maską samochodu.

www.ac.com.pl, www.stag.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony