Ponad 190 kanałów. ZF Full-Range Radar oferuje 16 razy większą rozdzielczość niż typowe radary samochodowe, co umożliwia realizację zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i automatyzacji jazdy
Grupa ZF zawarła kontrakt produkcyjny na swoją technologię radaru pełnego zasięgu z chińskim producentem samochodów, firmą SAIC Motor Corporation. Radar ZF 4D Full-Range rozpoznaje otoczenie pojazdu w czterech wymiarach, w tym wysokości, dzięki czemu jego możliwości są zbliżone do możliwości czujników optycznych, takich jak kamery i lidary. W połączeniu z tymi rozwiązaniami radar o wysokiej rozdzielczości może pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa i niezawodności niezbędnej do prowadzenia pojazdów półautomatycznych i wysoce zautomatyzowanych, w tym na poziomie 4.
Technologia radaru pełnego zasięgu oferuje wysoką rozdzielczość dla czterech wymiarów: zasięgu, prędkości, kierunku (poziomego) i wysokości. Dodanie kąta wzniesienia pomaga wygenerować ulepszony trójwymiarowy obraz sytuacji na drodze, wzbogacony o informacje o prędkości, co w efekcie umożliwia detekcję otoczenia o wysokiej rozdzielczości. Tego typu dane pomagają pojazdowi poruszającemu się po autostradzie na przykład wykryć koniec korka pod mostem na wczesnym etapie i odpowiednio zahamować. Radar Full-Range dostarcza również informacji, które pomagają wykryć krawędź drogi czy wolną przestrzeń na poboczu.
Radary pełnego zasięgu mają znacznie wyższą rozdzielczość niż radary średniego zasięgu, które zazwyczaj mają tylko 12 kanałów (trzy nadajniki, cztery odbiorniki). W radarach ZF Full-Range liczba kanałów jest 16 razy większa: dzięki połączeniu wielu układów scalonych (MMIC – Microwave Integrated Circuit) uzyskano w sumie 192 kanały.
– Radar ZF Full-Range stanowi znaczący krok naprzód w dziedzinie technologii sensorów – wyjaśnia Christophe Marnat, executive vice president w dywizji ZF Electronics and ADAS. – Dzięki wysokiemu poziomowi rozpoznawania obiektów i scen oraz wykrywaniu dalekiego zasięgu nasz radar jest kluczowym elementem, który pomoże spełnić wysokie wymagania percepcji dla zautomatyzowanej jazdy na poziomach 3 i 4, przy zachowaniu konkurencyjnych cen. Czujnik ten jest również w stanie znacznie zwiększyć potencjalną wydajność zaawansowanych aplikacji bezpieczeństwa i jazdy na poziomie 2+.
Wysoka gęstość danych w radarze pełnego zasięgu umożliwia bardzo szczegółowe rozpoznawanie obiektów. Na przykład radar otrzymuje około 10 punktów danych od pieszego zamiast jednego lub dwóch w porównaniu z typowymi radarami samochodowymi, co pozwala na uzyskanie precyzyjniejszych informacji, ponieważ radary rejestrują prędkość mierzonego obiektu dla każdego punktu pomiarowego. Radar pełnego zasięgu może nawet wykrywać ruchy poszczególnych kończyn, dzięki temu czujnik może potencjalnie rozpoznać, w którym kierunku idzie pieszy.
Radar pełnego zasięgu jest ważnym uzupełnieniem kompleksowego zestawu czujników firmy ZF dla funkcji zautomatyzowanej jazdy. Dzięki kątowi przysłony +/-60 stopni jest on przeznaczony do szerokiego zakresu sytuacji: od powolnego ruchu miejskiego po jazdę po drogach krajowych i autostradach.
ZF rozpocznie dostawy radaru ZF Full-Range do firmy SAIC w 2022 roku.
Komentarze (0)