Według najnowszego raportu GIPA, jednego z najbardziej wiarygodnych badań rynku motoryzacyjnego, polski rynek olejów silnikowych powiększył się w ostatnim roku o 6,5 proc. i wynosi 61 000 000 litrów. Olej silnikowy wymieniło 78,4 proc. kierowców. To o 1,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dokładnie połowa kierowców zakupiła i wymieniła olej w serwisie motoryzacyjnym. Kolejne 18 proc. badanych również skorzystało z usług auto serwisu, jednak olej silnikowy kupiło samodzielnie. Co piąty kierowca bierze sprawę w swoje ręce – kupuje olej, a następnie sam dokonuje wymiany. Co dziesiąty kierowca wymienia samodzielnie nabyty olej silnikowy, korzystając z pomocy znajomego. Właśnie ten sposób wymiany zyskał w ostatnim czasie najwięcej zwolenników, co odbiło się między innymi na mniejszej o 3 proc. liczbie klientów zlecających wymianę oleju w serwisach samochodowych. Jak wynika z badania GIPA, import samochodów używanych do Polski nieznacznie się zwiększył, jednak nic nie wskazuje, aby w najbliższym czasie zbliżył się do rekordu z 2008 roku, kiedy to do Polski wjechało ponad milion samochodów.
Najczęściej kupowane oleje silnikowe
W ciągu ostatniego roku tylko Mobil zwiększył swoje udziały w rynku olejów na uzupełnienie i wymianę, pozostając najczęściej wybieranym olejem silnikowym w Polsce (30 proc. kierowców). Jego największymi konkurentami są Lotos i Castrol – odpowiednio 23- i 22-procentowe udziały w rynku olejów na uzupełnienie i wymianę. Pozostałe marki mogą pochwalić się co najwyżej 6-proc. udziałami w rynku. Przy wyborze oleju silnikowego największą uwagę zwracamy na jego jakość (59 proc.), cenę (49 proc.) i zaufanie do marki (48 proc.). Dopiero na dalszych pozycjach znajduje się porada mechanika lub sprzedawcy (28 proc.), zalecenia producenta (26 proc.) oraz to, czy stosowany olej pozwoli nam wydłużyć okresy serwisowe (24 proc.).
- Tegoroczne badanie GIPA potwierdza, że ExxonMobil potrafi odpowiedzieć na oczekiwania polskich kierowców, którzy przy wyborze naszego oleju stawiają na jakość i zaufanie do marki – mówi Ewa Jeżewska, specjalista ds. marketingu z ExxonMobil Poland. - Ciągłe prace nad udoskonalaniem naszych produktów, współpraca z warsztatami i tworzenie kompleksowej oferty przynoszą oczekiwane rezultaty. Tytuł najczęściej wybieranego oleju silnikowego to powód do zadowolenia, a jednocześnie dobry motywator do dalszych działań. Chcemy być blisko naszego klienta, łamać błędne stereotypy na temat olejów silnikowych i spełniać coraz większe oczekiwania kierowców.
Statystyczne polskie auto ma obecnie 11,5 roku i jest warte nieco ponad 13 000 złotych. Większość samochodów jest napędzanych benzyną. 29 proc. aut posiada silniki wysokoprężne, a 17 proc. jest zasilanych gazem. Jeden z olejowych mitów mówi, że auto z instalacją gazową wymaga smarowania specjalnym olejem silnikowym. Jest to absolutna nieprawda! W ciągu ostatniego roku statystyczny samochód przejechał 14 385 km. Najwyższe przebiegi roczne, powyżej 15 000 km, miały auta zalane olejami Castrol i Mobil. Polacy decydują się na sprzedaż auta średnio po czterech i pół roku użytkowania.
Badanie GIPA. Kierowcy 2011 zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2011 roku na grupie 2693 użytkowników samochodów osobowych, odpowiedzialnych za utrzymanie i naprawę używanego pojazdu. Badanie nie obejmuje pojazdów flotowych (firmy, administracja) oraz taksówek. Park samochodowy będący punktem wyjścia do przeprowadzonych analiz wynosi 13 750 000 pojazdów. Dzięki metodologii, w tym wielkości próby, raporty GIPA określane są mianem jednych z najbardziej wiarygodnych badań rynku motoryzacyjnego.
Mobil numerem 1 na rynku olejów silnikowych. Czterech na pięciu kierowców wymieniło w ostatnim roku olej silnikowy, a najczęściej wybieraną marką był Mobil – wynika z najnowszego raportu GIPA. Co ciekawe, przy wyborze oleju silnikowego największą uwagę zwracamy nie na koszt zakupu, a odpowiednią jakość oleju, która ma decydujący wpływ na kondycję naszego samochodu.
Komentarze (0)