Rok 2020 i kryzys związany z koronawirusem odcisnęły piętno na wielu dostawcach niezależnego rynku części zamiennych dla motoryzacji. TMD Friction ma jednak do przekazania dobrą wiadomość.
Jak czytamy w materiałach prasowych, „decyzje strategiczne, wysoki poziom przejrzystości łańcucha dostaw i elastyczne struktury, zwłaszcza w produkcji i magazynowaniu, w ciągu roku prawie w pełni zrekompensowały straty spowodowane pierwszym wiosennym lockdownem”.
Mimo że spadek koniunktury zaczął być widoczny już w połowie marca 2020 r., okres od stycznia do marca ubiegłego roku okazał się najlepszym kwartałem w historii TMD Friction. To efekt świetnej sprzedaży we wszystkich regionach.
Przedstawiciele firmy podkreślają, że gdyby nie pandemia, z pewnością byłby to dla TMD Friction rok rekordowy. „Rok 2020 pokazał nam, że nasze szybkie reakcje na zmieniające się warunki i umiejętność dostosowania się do potrzeb klientów były jednymi z najważniejszych czynników skutecznego opanowania kryzysu” – czytamy dalej.
TMD Friction już w połowie lutego, kiedy kryzys w Azji dopiero zaczynał się rozwijać, utworzyło wewnętrzną grupę zadaniową. W przedsięwzięcie zaangażowały się wszystkie działy firmy na całym świecie. Podstawową zasadą działania była elastyczność, która polegała na regularnej ocenie sytuacji oraz szybkim podejmowaniu decyzji na jak najwcześniejszym etapie.
Klucz do sukcesu? Gotowość do ciągłego dostarczania produktów. „Monitorowaliśmy zmieniające się wymagania branży i potrzeby naszych klientów. Byliśmy w stanie szybko dostosować nasze procesy w łańcuchu dostaw do tych oczekiwań. Kiedy latem popyt wzrósł, byliśmy jedną z pierwszych firm gotowych, aby natychmiast zaopatrzyć naszych klientów. W przeciwieństwie do wielu konkurentów świadomie unikaliśmy redukcji personelu i zmniejszenia naszych zdolności produkcyjnych, co było właściwą decyzją, zarówno dla naszych pracowników, jak i w kontekście osiągnięć naszej firmy.”
Komentarze (0)