Alternatory naprawiane są kompleksowo. Nieuzasadnione są wybiórcze naprawy, np. jedynie regulatora, ponieważ za jakiś czas najprawdopodobniej okaże się, że wyeksploatowane są także łożyska i czynność demontażu alternatora będzie trzeba powtórzyć
W większości przypadków naprawa rozrusznika jest możliwa. Ważne jednak, by nie zwlekać i zacząć działać tuż po pierwszych symptomach awarii. Jeszcze ważniejsze jest, by zrobić to kompleksowo i przy użyciu materiałów wysokiej jakości. Podobnie jest z alternatorami.
Znana na rynku marka Stardax, oferująca te produkty, poszerza swoją ofertę o części fabrycznie regenerowane. Są one oznaczone zielonym logo z napisem „green line” i numerem referencji kończącym się na literę R. Czym jeszcze różnią się od produktów fabrycznie nowych? Na pewno ceną!
Park samochodowy w Polsce jest bardzo zróżnicowany, dlatego dystrybutorzy działający na rynku niezależnym, aby zaspokoić oczekiwania kierowców przyjeżdżających do warsztatów, oferują produkty z różnych segmentów: od marek premium po części linii ekonomicznych. Tańsze części do swoich ofert wprowadzają nawet producenci samochodów i serwisy autoryzowane. Wszystko po to, aby być elastycznym i dostarczyć klientom towar, którego poszukują, w akceptowalnej cenie. Tańszy produkt nie oznacza dzisiaj niższej jakości.
R jak regenerowane
Do tej pory oferta części Stardax, dostępna w sieci Inter Cars, obejmowała produkty nowe. Teraz dzięki wprowadzeniu „zielonej linii” klienci zyskują większą możliwość wyboru. Obie linie produktów – zarówno te nowe, jak i fabrycznie regenerowane – charakteryzują się wysoką jakością przy zachowaniu korzystnej ceny. Dzięki ofercie marek Stardax i Stardax Green Line warsztaty mogą zaproponować swoim klientom korzystne cenowo produkty nowe lub regenerowane. Ich dostępność w sieci Inter Cars zapewnia szybką i bezproblemową dostawę na terenie całego kraju, co jest szczególnie ważne w przypadku awarii powodujących unieruchomienie samochodu.
Najczęstsze awarie rozrusznika
Eksperci wyliczają 4 najczęstsze powody awarii rozrusznika:
- przegrzanie (np. w wyniku zbyt długiego „kręcenia” rozrusznikiem, kiedy auto nie chce odpalić),
- wadliwy elektromagnes (powodujący problemy z „wzbudzeniem” rozrusznika),
- uszkodzenia wewnętrzne (np. w wyniku awarii instalacji elektrycznej, kiedy mechanizm sprzęgający nie zostanie wycofany w odpowiednim momencie),
- korozja i uszkodzenia mechaniczne (powstałe z racji błędów montażowych).
Najczęstsze powody awarii układu ładowania:
- zerwanie paska (nie zawsze winny musi być alternator),
- spalony regulator,
- uszkodzenie płyty diodowej,
- spalony stojan,
- uszkodzony wirnik i zużyte łożyska lub koło pasowe.
W przypadku awarii rozrusznika lub alternatora należy unikać wybiórczej naprawy. W podzespołach tych znajduje się wiele elementów, które mogą się zepsuć, gdyż zużywają się równomiernie w trakcie eksploatacji. Nieuzasadnione są więc wybiórcze naprawy, np. jedynie regulatora w alternatorze, ponieważ za jakiś czas najprawdopodobniej okaże się, że wyeksploatowane są także łożyska i demontaż alternatora będzie trzeba powtórzyć, a w niektórych modelach to dość skomplikowane zadanie.
Kontrola jakości
Zanim produkty Stardax trafią do sprzedaży, muszą przejść rygorystyczne testy. Konieczna jest weryfikacja pod kątem poprawności wykonania indeksu: uchwytów i otworów montażowych, złącz, konektorów, wtyczek, właściwej liczby zębów w elemencie sprzęgającym, tzw. bendiksie, średnicy i konstrukcji koła w alternatorze – elementów determinujących zastosowanie danej aplikacji, czyli zgodności z danymi katalogowymi konstrukcyjnymi pojazdu. I najważniejsze – wszystkie produkty muszą przejść test funkcjonalny.
Podczas testu mierzone są wydajnościowe parametry elektryczne, które porównywane są z parametrami wzorcowymi. Każdy indeks traktowany jest indywidualnie w oparciu o zgromadzone dane wyjściowe. Przeprowadzany jest test funkcjonalny polegający na symulowaniu chwilowych najcięższych warunków, z jakimi może się spotkać dany zespół w trakcie normalnego użytkowania. Alternatory testowane są pod zmiennym obciążeniem – natężeniem przy różnych zakresach prędkości obrotowej. Obserwowane są przebiegi prądowe, wzbudzenie, komunikacja z jednostką sterującą. W przypadku rozruszników test odbywa się na hamowni, gdzie weryfikowane są ich sprawność, moc i wydajność. Dodatkowo w trakcie testu sprawdzane są również elementy składowe, ich poprawne funkcjonowanie, a mianowicie elektromagnes i sprzęgło kierunkowe. Testy przeprowadzane są na najnowocześniejszych urządzeniach specjalnie do tego celu zaprojektowanych, m.in. Dactem Ruby i Topaz Premium. Umożliwiają one przeprowadzanie powtarzalnych testów, w oparciu o które możliwe jest dokonywanie analiz danych prowadzące do eliminacji słabych elementów, podzespołów w danym wyrobie. Dane te są gromadzone i na bieżąco porównywane z prowadzonymi statystykami reklamacyjnymi. Wszystkie dokonywane czynności w przypadku alternatorów czy rozruszników Stardax prowadzą do uzyskania finalnie sprawnego produktu spełniającego wszelkie wymagania i normy europejskie.
Gwarancja potwierdzeniem jakości
Powstaniu marki Stardax, jak deklaruje jej właściciel, przyświecała idea, aby wprowadzić na rynek niezawodny produkt dobrej jakości, który objęty będzie długim okresem gwarancji. Wszystko po to, aby zapewnić kierowcom i mechanikom poczucie bezpieczeństwa. Długi okres gwarancji to jasny sygnał, że producent jest pewien jakości. Wszystkie części dostępne pod markami Stardax i Stardax Green Line objęte są 24- -miesięczną gwarancją.
Komentarze (0)