Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Reifen Essen po raz 26
Niewiele premier, ale sporo zadowolonych. 26. Międzynarodowe Targi Reifen zakończyły się sukcesem – to oficjalny komunikat organizatora. Zadowolenie wyrażają też wystawcy. 600 firm przyjechało do Essen aż z 42 krajów. Impreza ma na pewno światowy charakter. Stoiska producentów i dystrybutorów ogumienia, felg, a także maszyn i urządzeń serwisowo-naprawczych odwiedziło ponad 18 tys. gości aż ze 127 krajów!

Równie entuzjastycznie o targach wypowiada się w swym komunikacie federalne zrzeszenie branży oponiarskiej w Niemczech.

- Musimy podkreślić pozycję targów Reifen jako wiodącego międzynarodowego wydarzenia, które ma bardzo motywującą rolę w rozwoju branży oponiarskiej na całym świecie – podsumowują władze Bundesverband Reifenhandel und Vulkaniseurhandwerk. Na uwagę zasługują wyniki ankiet. Aż 88 procent odwiedzających to właściciele firm i osoby decydujące o zakupach hurtowych. Ponad jedna trzecia z nich miała podpisać nowe kontrakty już podczas trwania 4-dniowej imprezy, a połowa miała to uczynić zaraz po jej zakończeniu. Czyżby faktycznie tradycyjna forma kontaktów handlowych przeżywała renesans w dobie globalnej komunikacji via internet? Wiele na to wskazuje. W Essen spotkaliśmy m.in. najpoważniejszych dziś graczy na rynku oponiarskim i sportów samochodowych.
- Oszczędność czasu to największa zaleta tego typu spotkań. W jednym miejscu mamy okazję odbyć wiele rozmów; zawsze przewaga kontaktów „face to face” decyduje o przybyciu na targi Reifen – potwierdza dobrą atmosferę imprezy Witold Gałązka z firmy Aaltonen (od niedawna 100% udziałów w firmie ma grupa kapitałowa Oponix.pl).


Nowości dla kierowców
Z rozmachem urządzone stoisko Pirelli przyciągało uwagę zwiedzających zaraz po wejściu do pierwszej hali targów. Prezentowano nową wersję opony P Zero Trofeo (produkcja od kwietnia 2010 r.).
- Nasza opona dedykowana jest ekspertom. Stworzona została dla kierowców o ambicjach sportowych – wyjaśniał koncepcję Norbert Allgäuer. Najokazalej wyglądała oprawa premierowego pokazu drugiej generacji opon Vredestein. Ogumienie założono do równie nowego konceptu autorstwa Giugiaro.
- Po oponie, która okazała się sukcesem rynkowym, wprowadzamy we współpracy z biurem Giugiaro nowy design opony zimowej – informował Tom Walach, dyrektor Vredestein Polska. - Po Winter Xtreme mamy teraz model Nextreme To pierwsze ogumienie dedykowane pojazdom klasy SUV w indeksie Y, co oznacza, że producent gwarantuje bezpieczeństwo jazdy z prędkością 300 km/h! Nextreme pojawi się na naszym rynku w rozmiarach od 205/55 (R 16 ) do 265/30 (R 19) już na początku sierpnia. Na targach w Essen nie można było pominąć imponującego stoiska Euro-Tyre, jednej z największych europejskich hurtowni oponiarskich, podbijającej coraz to nowe rynki

Z myślą o ochronie środowiska naturalnego
Targi Reifen to jak zwykle okazja do rozmów nad projektem wprowadzenia obowiązku etykietowania opon produkowanych bądź dystrybuowanych na rynek UE. Od listopada 2012 r. wszystkie opony będą musiały być oznaczane wskazówkami informującymi kierowcę na temat oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i towarzyszącemu jeździe hałasowi. Wszystko to z myślą o ochronie środowiska i podnoszeniu bezpieczeństwa na drogach. Sygnał organizatorów jest czytelny dla wszystkich i tak też należy chyba tłumaczyć decyzję uhonorowania najwyższym wyróżnieniem InnovationAward za pionierskie prace w dziedzinie ograniczania emisji lotnych substancji w trakcie aplikacji… łatek. Znana niemiecka firma TipTop GmbH została wyróżniona „złotym” medalem w kategorii „Technologia i produkty” właśnie za innowacyjne łatki do napraw ogumienia z serii REMA TIP TOP 142 RCF. Nowy materiał łatek wyraźnie skraca czas reperacji opon (eliminuje czasochłonne stosowania środków wulkanizujących) i jednocześnie zapewnia wymierną korzyść dla środowiska naturalnego, ponieważ jest wolny od rozpuszczalników.
- Podczas aplikacji nie wydziela się żadna woń, więc aplikacja w żaden sposób nie wpływa na nasze zdrowie – zachwalał produkt Jan Wilke, produkt manager. Nas zainteresował inny produkt niemieckiego producenta. Mowa o poręcznym przyrządzie do skanowania stanu ogumienia. Prototyp waży ok. 7 kilogramów i gwarantuje podstawową diagnostykę bieżnika opon niemal wszelkiego rozmiaru. Czy pojawi się na rynku? O tym zadecyduje popyt.

Polskie firmy
Cieszyć musiała „mocna drużyna” firm branżowych z Polski. Dwa lata temu, podczas jubileuszowych 25. targów (impreza odbywa się co 2 lata – przyp. red.) na 580 wystawców, 8 firm reprezentowało nasz rodzimy rynek. W tym roku wystawiało się „aż” 10 rodzimych firm! Po raz pierwszy pokazała się w Essen warszawska firma KART i to w wielkim stylu! Była jedyną firmą na targach specjalizującą się wyłącznie w automatycznych myjkach do kół samochodowych. Stoisko chwalono za rozmach i design.
- Równie nowy jest design prezentowanej tu myjki do kół z serii WULKAN 360HP. Poszerzyliśmy część roboczą z myślą o obsłudze jeszcze szerszych kół – aż do 360 mm; ogrzewanie, sterowanie komputerowe i pneumatyczny system stabilizacji koła jest standardem – prezentował walory produktu dyrektor handlowy, Leszek Makieło. Premierę miała też myjka WULKAN 4x4HP. Ta jest jeszcze wyższa, ma też wzmocniony wałek napędowy – wszystkie zmiany wprowadzono z myślą o cięższym ogumieniu terenowym. Dzięki temu myjka może obsłużyć koła nawet do 850 mm średnicy. Również i ten model posiada nowy, atrakcyjny design. Warto podkreślić, że firma KART jako pierwsza na świecie wprowadziła zintegrowany system ogrzewania wody, a jej myjki do kół ciężarowych serii WULKAN 500, z obrotową windą pneumatyczną do załadunku koła, są unikalne w skali światowej. Po raz pierwszy też wystawiał się UNI-TROL z pełną gamą produktów: od wyważarek, do urządzeń do prostowania i napraw uszkodzonych felg. Już po raz piąty w Essen wystawiała się firma Kabat, kusząc gości mocno rozwiniętą akcją reklamową, a także inni: Arcom sp.j., Handlopex SA, Latex, Moto Budrex sp. z. o.o., PPUH Coton, Profil sp.j., TECHMET.

Trendy dla warsztatowców
Wszystkie firmy za pomysłem Corghi wprowadzają system montażownic z pominięciem łyżki montażowej. Naciąganie opon niskoprofilowych czy „twardych” (zimowych) jest zawsze uciążliwe dla wulkanizatora i stąd ułatwienie w postaci potocznie nazywanej pomocy – „stopy słonia”. Takie urządzenie prezentowała podczas tegorocznej imprezy m.in. firma Haweka. Rośnie też zainteresowanie wszechstronną diagnostyką stanu ogumienia i naprawami bezobsługowymi. Tu prym od wielu lat wiedzie włoski koncern Matteuzzi SRL, producent w pełni skomputeryzowanych maszyn do identyfikacji defektów wszelkiego typu (przebicia, nacięcia, zerwanie kordonu). W laserowe detektory wyposażono RAS 90 – DC4 ULTRA i RAS 98 – E ULTRA. Wszechstronne „inspektory” stanu ogumienia miały swą premierę w Essen. Na marginesie wspomnijmy tylko o nagrodzonym w kategorii „innowacja” systemie magazynowania ogumienia firmy Schulz Regalsysteme. Rozwiązanie równie banalne, co praktyczne, pozwala zaoszczędzić do 40 procent powierzchni magazynowej. Z dużo bardziej zaawansowanej technologii warto wspomnieć o firmie Ventech. Niemiecki producent prezentował system kontroli ciśnienia ogumienia, który zabudować można w nawierzchnię np. stanowiska warsztatowego. System detektorów sprawdza ciśnienie w przejeżdżającym pojeździe!

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony