Wydarzenia

ponad rok temu  23.05.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Rekordowa powierzchnia – targi AMR w Pekinie

AMR to coroczne wydarzenie branży konserwacji i naprawy aut. To też jedno z największych wydarzeń w Azji poświęcone konserwacji aut i sprzętu do napraw samochodowych, narzędziom, materiałom i produktom do pielęgnacji.

Targi AMR cenione są za długoletnią działalność. Ich pierwsza edycja odbyła się w 1983 roku. To ważne wydarzenie nie tylko dla chińskich producentów, ale też dla przedsiębiorców z zagranicy, którzy chcą współpracować z lokalnymi dystrybutorami.

Kilka słów o rynku chińskim
W 2015 roku w Chinach sprzedaż aut osiągnęła poziom 24,6 miliona egzemplarzy – podaje Chiński Związek Producentów Samochodów (CAAM). Wielkość sprzedaży przekroczyła 20 milionów już trzeci rok
z rzędu. W 2015 roku sprzedano o 4,7% aut więcej niż w roku poprzednim. Można szacować, że w 2016 roku będzie to 26 milionów, a więc wzrost osiągnie poziom 6%.
Statystyki Biura Zarządzania Ruchem
w tamtejszym Ministerstwie Bezpieczeństwa Publicznego pokazują, że pod koniec 2015 roku łączna liczba aut w Chinach wyniosła 172 miliony. Dowodzi to dużego potencjału rozwoju w porównaniu na przykład ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie zarejestrowanych jest 250 milionów samochodów. Średni wiek samochodu osobowego w Chinach to 4 lata. Oznacza to, że ważną gałęzią gospodarki stają się naprawy i konserwacja. To daje ogromne możliwości biznesowe dla firm zajmujących się takimi usługami.

Fakty i liczby – AMR 2016
Targi te to dobry punkt odniesienia w dyskusjach o rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Chinach – AMR 2016 (Automobile Maintenance Repair) zajmowały powierzchnię 110 tysięcy metrów kwadratowych (wzrost aż o 10 tysięcy w stosunku do roku ubiegłego). Zaprezentowało się 1126 wystawców, odwiedziły ich blisko 54 tysiące gości.
Część międzynarodowych firm już weszła na chiński rynek poprzez targi AMR. Inne w tym roku badały możliwości biznesowe. Targi w Pekinie to najlepsza platforma rozpoznawcza dla zagranicznych firm chcących zaistnieć na chińskim aftermarkecie. To ważne wydarzenie dla całego regionu Azji i Pacyfiku (Chin, Indii, Japonii, Republiki Korei). Mimo że liczba wystawców nieco się zmniejszyła w porównaniu do 2015 roku, AMR 2016 miało rekordową powierzchnię. Stało się tak dzięki czterem nowym obszarom tematycznym. Pierwszy z nich to środki smarne, drugi sieci warsztatowe, które w Chinach w ostatnich dwóch latach rozwijają się bardzo szybko. Trzeci obszar to pojazdy nowej energii, a czwarty części do napraw powypadkowych. Firm faktycznie było mniej, ale wiele z nich zdecydowało się na większe stoiska, oferując nowe produkty i rozwiązania.
W targach wzięli udział wszyscy dystrybutorzy z Chin (ze wszystkich 31 regionów administracyjnych – prowincji, miast, regionów autonomicznych). 99% z nich było reprezentowanych przez osoby decyzyjne. 60% gości z zagranicy przyjechało z regionu Azji i Pacyfiku, 46% stanowili dystrybutorzy, a 28% – użytkownicy końcowi, jak warsztaty, sieci sklepów, dealerzy aut i opon, sklepy z kosmetykami samochodowymi.



Wiedza i biznes. Innowacje robią różnicę!
W Chinach nie mogło zabraknąć międzynarodowych firm, które znają i są znane na tutejszym rynku, takich jak AMH, Beta, Bosch, Car-O-Liner, Corghi, Festool, Karcher, Maha, Sata, Sonax, Tiptop czy Tech.
AMR to nie tylko pokaz nowych technologii, ale też szansa na podzielenie się opiniami, doświadczeniami, poznanie najnowszych trendów i podyskutowanie o bieżących sprawach. Targom towarzyszy 30 seminariów, które poruszają liczne tematy: politykę, tendencje krajowe, zagadnienia dotyczące działalności gospodarczej w Chinach. Przyciąga to nie tylko potencjalnych dystrybutorów, ale też użytkowników końcowych, czyli m.in. właścicieli warsztatów i sklepów motoryzacyjnych.
W tegorocznej edycji do najważniejszych wydarzeń tego typu należały: spotkanie CCIS oraz AMRBF.
Podczas tego pierwszego omówiono zmiany w ubezpieczeniach pojazdów. Reforma ubezpieczeń znacząco podniosła składkę za ubezpieczenie auta, co ma wyrównać koszty napraw. Z pewnością wpłynie to na kwestie biznesowe warsztatów samochodowych.
Podczas AMRBF omówiono wzór działania sieci warsztatowych w Chinach. Ministerstwo Transportu Chin podaje, że w kraju działa około 480 tysięcy przedsiębiorstw handlowych z branży naprawy aut. Oferują usługi na różnym poziomie, co skutkuje niskim zadowoleniem klienta. Uznano, że zmiany muszą iść w kierunku modernizacji i transformacji tych przedsiębiorstw. Rząd pozytywnie ocenia działalność sieciową, gdyż zapewnia ona odpowiedni poziom usług i zarządzania. Kolejnym argumentem jest fakt, że finansowanie takich sieci jest stabilne. Dziś w Chinach z powodzeniem działają m.in. sieci Bosch, Michelin czy Hella.

Organizatorzy targów już zapraszają na przyszłoroczną edycję. AMR 2017 odbędzie się w New China International Exhibition Centre w Pekinie w dniach 30.03 – 2.04.2017 roku.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony