Elektromobilność

ponad rok temu  10.02.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Robot do ładowania akumulatorów

Samodzielnie poruszający się robot i mobilny akumulator

Volkswagen pozwala zajrzeć w przyszłość, gdy nie trzeba już będzie poszukiwać miejsca do zasilenia elektrycznego auta w energię. Zadanie to przejmie mobilny robot opracowany przez Volkswagen Group Components, który poruszając się autonomicznie, podjedzie do zaparkowanego samochodu.

Robot będzie uruchamiany poprzez aplikację albo system komunikacji Car-to--X, samodzielnie podjedzie do zaparkowanego samochodu i sam będzie się z nim komunikował. Od otwarcia pokrywy gniazda ładowania, przez umocowanie końcówki przewodu, do jej ponownego odłączenia – cały proces zasilania samochodu w energię elektryczną będzie przebiegać bez udziału człowieka. Mobilny robot przywiezie do pojazdu zewnętrzny akumulator, podłączy go i naładuje auto zgromadzoną w nim energią elektryczną. Ruchomy akumulator zewnętrzny podczas procesu będzie znajdował się przy samochodzie, a robot zajmie się w tym czasie obsługą kolejnych pojazdów. Gdy zasilanie zostanie zakończone, robot samoczynnie odstawi ruchomy akumulator do stacji ładowania.
– Zastosowanie mobilnego robota może oznaczać rewolucję w zakresie ładowania samochodów np. na piętrowych parkingach czy w garażach podziemnych, w których parkuje wiele aut. Dzięki niemu punkt ładowania sam przyjeżdża do samochodu, a nie odwrotnie. W ten sposób jednym rozwiązaniem zapewniamy szeroki dostęp do energii elektrycznej bez skomplikowanych inwestycji infrastrukturalnych specyficznych dla danego miejsca – komentuje Mark Möller, szef działu rozwoju w Volkswagen Group Components. – To wizjonerski model studyjny, który bardzo szybko może stać się urządzeniem seryjnym, jeśli tylko zaistnieją odpowiednie warunki.
Studyjne urządzenie składa się z niewielkiego, poruszającego się samodzielnie robota i z mobilnych akumulatorów, tzw. wagonów akumulatorowych. W pełni naładowane gromadzą one energię o wartości około 25 kWh każdy. Jeden robot może równocześnie poruszać kilkoma wagonami. Po wydaniu komendy poprzez aplikację lub system komunikacji Car-to-X robot przyprowadza akumulator do samochodu i samodzielnie podłącza przewód zasilający. Wagon akumulatorowy z wbudowanym systemem elektronicznym umożliwia zasilenie samochodu elektrycznego prądem stałym o mocy do 50 kW.
Poruszający się autonomicznie robot jest wyposażony w kamery, skanery laserowe i w ultradźwiękowe czujniki. Dzięki nim może nie tylko całkowicie automatycznie naładować akumulator samochodu, potrafi także swobodnie poruszać się w obrębie parkingu, rozpoznawać ewentualne przeszkody i odpowiednio na nie reagować. Zależnie od wielkości parkingu czy podziemnego garażu można wykorzystywać kilka robotów równocześnie i dzięki temu w tym samym czasie ładować kilka aut.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony