Wydarzenia

ponad rok temu  11.01.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Rodzina targów Automechanika w 2016

– najważniejsze informacje

Nowości w rodzinie targów Automechanika
Oprócz targów Automechanika Jeddah w Arabii Saudyjskiej (26-28 stycznia 2016 r. – brak już miejsc wystawienniczych) w rodzinie targów Automechanika pojawią się dwie nowe imprezy: w Kazachstanie (Astana, 1-3 marca 2016 r.) i w Wielkiej Brytanii (Birmingham, 7-9 czerwca 2016 r.).
Targi KIAE supported by Automechanika (Kazakhstan International Automotive Exhibition) – zorganizowane zostaną po raz pierwszy w Astanie, stolicy Kazachstanu, w pierwszych dniach marca 2016 r. W związku z podpisaniem przez Kazachstan umowy o pełnoprawnym członkostwie w WTO od stycznia 2016 r. nastąpi tam duża liberalizacja przepisów regulujących import części motoryzacyjnych. Dlatego też początek 2016 roku to świetny moment dla firm z segmentu aftermarket na zaistnienie na tamtejszym ponad 17-milionowym rynku, z liczbą ponad 4 milionów pojazdów – w większości kilkunastoletnich.
Dodatkowe czynniki, które wpływają na atrakcyjność Kazachstanu to fakt, że otwarto tam montownie już ponad 10 marek samochodów. PKB na mieszkańca może w 2016 r. przekroczyć już poziom PKB mieszkańca Rosji, a przygotowująca się do organizacji Expo 2017 Astana jest teraz szybko rozwijającym się miastem i świetnym miejscem dla przedsiębiorców. Dodatkowe informacje można uzyskać na stronach: www.targifrankfurt.pl, www.kazakhstan.trade.gov.pl i www.kiae.kz.
Automechanika Birmingham (7-9 czerwca 2016 r.) – zapowiada się jako największa z dotychczasowych premier targowych w rodzinie Automechanika. Pierwotnie była planowana na ok. 250 wystawców, jednak do połowy grudnia 2015 r. zgłosiło się na nią już ponad 500 firm. Tak wielkie zainteresowanie może wyjaśniać fakt, że jak do tej pory w Wielkiej Brytanii nie było podobnego ogólnokrajowego wydarzenia targowego. Automechanika Birmingham uzyskała pełne wsparcie wiodącej organizacji SMMT (Society of Motor Manufacturers and Traders), która planuje zorganizowanie swoich dorocznych spotkań właśnie w ich trakcie. Ponadto w Birmingham i okolicach znajduje się bardzo wiele brytyjskich firm motoryzacyjnych, w tym np. fabryka samochodów Jaguar. Do połowy grudnia ubiegłego roku zainteresowanie polskich firm tą imprezą było tak duże, że liczba zgłoszeń plasowała nasz kraj aż na 3. miejscu – po firmach z Wielkiej Brytanii i Chin – ale przed Niemcami, Francją, Włochami i USA.
Polskie firmy, które zgłosiły już swój udział w tej imprezie, to: AJS Parts, Auto-France, Auto-Starter, Axes System Sp. z o.o., Caffaro W. Szafarski i Wspólnicy Sp. j.,
Celkar Sp. z o.o., E-Moto Sp. z o.o., Fabryka Zacisków Hamulcowych Tomasz Łuczyński, Górecki Sp. j., Hakpol, Kampol Sp. j., Kegel-Błażusiak Sp. z o.o., KZWM Ogniochron, Lumag Sp. z o.o., Paradowscy AMP Sp. j., Perfeckt, Pro Tec Car Security Systems, SL Turbo Poland Import Export Sp. z o.o., Techmot, Tomex A.D.C. Tomczyk SP.D., Tom-Par Jerzy Rutkowski, Venol Motor Oil, Warszawskie Zakłady Mechaniczne, WAŚ i Przedsiębiorstwo WP. Łączna powierzchnia zakupiona przez wystawców z Polski wynosi w tej chwili 395 m2.
Dodatkowe informacje można uzyskać na stronach: www.targifrankfurt.pl i www.automechanika-birmingham.com.

Na targach Automechanika Frankfurt (13-17.09.2016) może zabraknąć miejsca
Odbywające się co 2 lata największe w Europie targi motoryzacyjne cieszą się ogromną popularnością. Podczas ich edycji w roku 2014 prawie 138.000 odwiedzających miało okazję obejrzeć ofertę 4660 wystawców. Dla zobrazowania skali imprezy można obliczyć, że poświęcając tylko 1 minutę na każdego wystawcę i pracując bez przerwy po 8 godzin dziennie przez wszystkie 5 dni targowe, moglibyśmy obejrzeć 2400 stoisk, czyli tylko nieco ponad połowę. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na przestrzeń wystawienniczą Messe Frankfurt rozpoczyna właśnie budowę kolejnej hali targowej – nr 12. Taka budowa oznacza jednak, niestety, czasowe zmniejszenie dostępnej powierzchni targowej i konieczność przeniesienia wystawców z niektórych hal targowych do innych. W związku z tym trzeba się liczyć z tym, że nie wszystkie firmy, które chcą powiększyć swoje stoiska na targach Automechanika Frankfurt, otrzymają taką możliwość.
Może też się okazać, że dla firm, które do tej pory nie zgłosiły chęci wystawienia się, w ogóle zabraknie miejsca. Dotyczy to zwłaszcza najbardziej obleganego segmentu części samochodowych. Opis planu hal targowych i inne szczegółowe informacje można uzyskać na www.targifrankfurt.pl lub www.automechanika.messefrankfurt.com.


Nabór do programu dofinansowania najprawdopodobniej jesienią 2016
Według informacji uzyskanych z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Ministerstwa Rozwoju w połowie grudnia 2015 r. najbardziej prawdopodobny termin przyjmowania wniosków dotyczących chęci uczestnictwa przez polskich wystawców w programie wsparcia dla branży motoryzacyjnej, to okres między wrześniem a listopadem 2016 r. Program ten powinien być finansowany ze środków UE w ramach poddziałania 3.3.3 Go to Brand. Umożliwi on uzyskanie przez polskie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw dofinansowania do udziału w wybranych pozaeuropejskich targach motoryzacyjnych na poziomie nawet ponad 70%.
Inicjator programu, PIM (Polska Izba Motoryzacji) ma nadzieję na przedstawienie na początku roku 2016 w nowo powstałym Ministerstwie Rozwoju pomysłu na program wsparcia dla branży. Został on opracowany w uzgodnieniu z komitetem doradczym (firmy Lumag, Precyzja i Złotecki) na podstawie zebranej w 2014 r. ponad setki listów od firm, które apelowały o uwzględnienie przez rząd RP wsparcia branży motoryzacyjnej, co też udało się wywalczyć jesienią zeszłego roku.

Wszystkie osoby zainteresowane ww. targami zapraszamy do kontaktu z przedstawicielstwem Targów Frankfurt w Polsce: info@poland.messefrankfurt.com, tel. 22 494 32 00, www.targifrankfurt.pl. Oprócz całkowicie bezpłatnych informacji i porad dla potencjalnych wystawców organizowane będą grupowe wyjazdy dla chcących odwiedzić jedne z 3 największych targów z rodziny Automechanika, tj. w Dubaju, we Frankfurcie i w Szanghaju.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony