Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Rozrząd
– pierwsza pomoc Autodaty dla samochodów sprowadzonych do Polski. Jak mówią statystyki, po roku 2000, w ramach tzw. importu indywidualnego, sprowadzono do Polski blisko 10 milionów samochodów. Pojazdy te bardzo często trafiały do naszego kraju w stanie uszkodzonym, wiele z nich mocno wyeksploatowanych.

W takich autach podstawową czynnością serwisową, niezbędną do dalszej, bezawaryjnej eksploatacji, jest wymiana paska rozrządu. Jest to jedna z niewielu czynności warsztatowych, która niewłaściwie wykonana może doprowadzić do zniszczenia całego silnika. Szczególnie w silnikach 16V przestawienie jednego z wielu kół zębatych rozrządu przy wymianie paska o jeden ząbek spowoduje zniszczenie wałków rozrządu, zaworów i głowicy silnika.

Obecnie każdy pojazd, który trafia do warsztatu, jest innej marki, innego typu, z innego rocznika. Właśnie dlatego warto sięgnąć po najnowszą publikację Autodaty, tj. tom 5. Paski zębate dla pojazdów z lat 2002-2012. Autodata to znane na naszym rynku brytyjskie wydawnictwo motoryzacyjne, które jako jedyny oferent danych technicznych dla warsztatów samochodowych może zagwarantować, że wszystkie dostarczone dane są oryginalne, źródłowe i pochodzą w udokumentowany sposób bezpośrednio od producentów pojazdów na podstawie umów, licencji i porozumień z 84 producentami w Europie, USA i Azji.

Pracując z danymi technicznymi Autodaty, spełniamy warunki unijnej normy GVO oraz konwencji „Right to repair” w zakresie zagwarantowania oryginalnych danych technicznych do napraw. Autodata pozwala więc niezależnym warsztatom na dostęp do danych technicznych na poziomie stacji dealerskiej.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony