Philips wprowadza na polski rynek nowe wersje żarówek halogenowych i retrofitów LED, lamp warsztatowych, a także oczyszczacz powietrza do kabiny samochodu.
Halogeny
W gamie żarówek halogenowych Philips pojawiły się trzy nowe modele:
- WhiteVision ultra (H1, H3, H11, HB3, HB4, HIR2 oraz PSX24W, W5W i H6W) – wyróżniają się jasnym światłem o temperaturze barwowej rzędu 4200 K i o 60% wydajniejszą (w porównaniu do wymaganego prawem minimum) wiązką światła; żywotność dla typu H4 wynosi do 540, a dla H7 – 350 godzin ciągłego świecenia;
- X-tremeVision Pro150 (H1, H11, HB3, HB4, HIR2 i W5W) – cechuje się temperaturą barwową rzędu 3400 K, zastosowaniem szkła kwarcowego z filtrem UV i wydajniejszą o 150% wiązką światła (co przekłada się na dłuższy o 70 m zasięg); żywotność dla H4 została określona na 540, a dla H7 – 450 godzin;
- RacingVision GT200 (H4 i H7) – mające genezę w sportach motorowych źródło światła z homologacją do użytku na drogach publicznych; w nowej formule zwiększono efektywność wiązki światła do 200% (dodatkowe 80 m oświetlenia drogi) i żywotność H4 do 400 godzin, zaś H7 do 250 godzin, przy jednoczesnym zachowaniu temperatury barwowej (3500 K).
Retrofity LED
Od kilku lat Philips pracuje nad rozwinięciem technologii retrofitów LED, które – jak przewiduje producent – prawdopodobnie zastąpią na aftermarkecie żarówki halogenowe. Poza zdecydowanie wyższymi parametrami użytkowymi ich zaletą jest możliwość bezpośredniego montażu w gnieździe reflektora samochodu. W tym przypadku mamy do czynienia z zupełnie nowym produktem, który przed dopuszczeniem do użytku na drogach publicznych musi przejść szereg procedur homologacyjnych.
Philips nie poprzestaje na biernym oczekiwaniu i wprowadza do sprzedaży (użytek na drogach zamkniętych typu tor wyścigowy czy off-road) kolejną generację retrofitów LED (kompatybilność z instalacją 12/24 V):
- Ultinon Pro5000 – wyróżniają się jednoczęściową budową, co zapewnia uniwersalne dopasowanie do reflektora; zastosowane w nich diody LED stosowane są przez producentów samochodów; emitują wydajniejszą o 160% (do wymaganego prawem minimum) wiązkę światła o temperaturze barwowej 5800 K;
- Ultinon PRO9000 – cechują się najwyższej jakości diodami Lumileds TopContact; przy tej samej temperaturze barwowej (5800 K) osiągnięto wydajniejszą aż o 250% wiązkę światła.
Uzupełnieniem oferty jest dostępny od kilku tygodni na rynku model Ultinon Essential. Wszystkie dostępne są jako: H1, H3, H4, H7, H8/H11/H16 (Fog) i H11 oraz HIR2 i HB3/4.
Lampy warsztatowe
W branży automotive marka Philips znana jest także z gamy lamp warsztatowych. Obecnie oferta liczy ponad 20 modeli, które łączy zastosowanie najefektywniejszego źródła światła w pracy mechanika, jakim są diody LED. Ich białe, zbliżone do dziennego światło jest neutralne dla ludzkiego oka i zapobiega zmęczeniu wzroku.
Philips rozszerzył ich gamę o dwa modele:
- HL22M – to typ lampy czołówki z komfortowym mocowaniem na głowie, co gwarantuje podążanie wiązki światła za wzrokiem użytkownika. Źródłem światła jest zestaw diod LED o temperaturze 6500 K, z płynną regulacją w zakresie 150-300 lm i trzema trybami pracy: eco, boost i SOS. Od teraz sterowanie jej pracą możliwe jest za pomocą gestu dłoni, a ładowanie poprzez port USB;
- CBH52 – to lampa do mocowania pod maską silnika. W tym modelu ułatwiają to wysuwane z dwóch stron ramiona z gumową warstwą ochronną. Efektywne oświetlenie zapewniają 32 diody Luxeon LED o temperaturze barwowej 5800 K, których moc można regulować w zakresie 500-900-1200 lm. Przy pracy można korzystać z trybu bezprzewodowego lub podłączenia do sieci 230 V.
Oczyszczacz powietrza
Uzupełnieniem asortymentu Philips dla kierowców są oczyszczacze powietrza do samochodów. W przeciwieństwie do typowych filtrów kabinowych montowanych w układzie wentylacji wyłapują zanieczyszczenia przedostające się do wnętrza podczas otwierania czy zamykania drzwi i okien oraz przenoszone na odzieży i obuwiu. To rozwiązanie docenią nie tylko alergicy, ale i osoby korzystające na co dzień z samochodu w ruchu miejskim.
Philips wprowadza do oferty nowy model oczyszczacza: GoPure 5212 – niewielkie, przenośne urządzenie podłączane do samochodowej instalacji 12 V z dwoma regulowanymi trybami pracy. Wewnątrz znajduje się wymienny filtr złożony z trzech warstw: pierwsza wyłapuje większe cząsteczki (PM 10), druga HESA toksyczne gazy i chemikalia (PM 2,5), trzecia HEPA bakterie i wirusy (PM 1). Urządzenie pracuje z wydajnością 16 m3/h (PM 2,5).
Wszystkie opisane produkty dostępne są na polskim rynku od września br.
Komentarze (0)