Najnowsze systemy PPS firmy TRW wykorzystują dane z rozmieszczonych na całej szerokości przedniego zderzaka czujników ciśnienia i nacisku, które współpracują z maksymalnie trzema zdalnymi czujnikami przyspieszenia, wykrywającymi kolizję z pieszym i określającymi, z której strony pojazdu doszło do zderzenia. System ma również pomóc producentom samochodów w uzyskaniu 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa w Europie, gdzie bezpieczeństwo pieszych stanowi 20% generalnej oceny pojazdu.
Produkcja pierwszej generacji systemów bezpieczeństwa dla pieszych (PPS) firmy TRW prowadzona była od 2009 roku dla koncernu Porsche, a później również dla Chryslera. Systemy te wykorzystują zdalne czujniki przyspieszenia oraz dedykowaną, elektroniczną jednostkę sterującą lub układ sterujący poduszki powietrznej. Bazując na algorytmie systemu PPS, układ wykrywa kolizję z pieszym i uruchamia specjalne podnośniki maski, których zadaniem jest zwiększenie dystansu do silnika pojazdu i złagodzenie siły uderzenia. Czujniki reagują na zderzenie, a aktywowane przez ładunki wybuchowe siłowniki podnoszą tylną część maski pojazdu w celu zwiększenia ochrony głowy pieszego. Pozwala to na zmniejszenie siły uderzenia będącej najpoważniejszą i najczęstszą przyczyną urazów i wypadków śmiertelnych wśród pieszych. Druga generacja systemów działa na podobnej zasadzie, jednak wykorzystane w niej czujniki posiadają dodatkowe funkcje poprawiające efektywność i niezawodność systemu. TRW przewiduje, że nowy system będzie gotowy do produkcji w roku 2016.
TRW Automotive wprowadza kolejną generację systemów bezpieczeństwa dla pieszych (PPS – ang. Pedestrian Protection System). Rozwiązanie to w celu wykrycia kolizji z pieszym wykorzystuje technologię pomiaru przyspieszenia i nacisku.
Komentarze (0)