Jedna z szerzej zakrojonych akcji na rzecz bezpieczeństwa kierowców, którą w tym roku wspólnie poprowadziły Organika S.A. – pomysłodawca przedsięwzięcia, i sieć warsztatów pojazdowych Euromaster, zainaugurowana została 23 października br. na konferencji prasowej w Warszawie.
III edycja „Jedź bezpiecznie” rozpoczęła się 15 października i potrwa do 14 listopada br. Jest to czas wzmożonego ruchu kierowców, m.in. odwiedzających groby bliskich, jak i okres, kiedy powoli trzeba zacząć myśleć o przygotowaniu auta do nadchodzącej zimy.
- Tegoroczna akcja „Jedź bezpiecznie” zapewnia kierowcom możliwość darmowego sprawdzenia stanu płynu hamulcowego. Badanie trwa chwilę, a może mieć nieodzowne znaczenie dla bezpieczeństwa drogowego – wyjaśnia Sylwester J. Szymalak, prezes G.K. Organika, zachęcając jednocześnie kierowców pojazdów osobowych do wizyty w wybranym warsztacie Euromaster. - Serwisy tej sieci znajdują się na terenie całej Polski, w większych, jak i mniejszych miastach – łącznie kierowcy mają do dyspozycji 64 stacjonarnych punktów serwisowych.
O tym, że z propozycji bezpłatnego przeglądu płynów eksploatacyjnych zdecydowanie warto skorzystać, podczas konferencji prasowej przekonywali prelegenci reprezentujący firmy Organika S.A. i Euromaster. Opowiedzieli oni gościom o założeniach i celach akcji, a także o wynikach działań z poprzednich lat. Przede wszystkim podkreślili kluczową i stale niezbędną potrzebę zwiększania świadomości kierowców w zakresie wpływu płynu hamulcowego na bezpieczeństwo jazdy.
- Według naszych analiz aż 81% warsztatów pojazdowych nie proponuje swoim klientom badania stanu płynu chłodniczego oraz hamulcowego – tłumaczy Wioletta Wilisz, kierownik grupy produktów w Organika S.A. - To, co staramy się unaocznić, najlepiej pokazują wykresy, jakie zaprezentowaliśmy. Słupki i liczby, wskazujące między innymi to, że niemal 50% kierowców w ogóle nie wymienia płynu hamulcowego, czy też to, że aż 21% pojazdów poruszających się po drogach stanowi realne zagrożenie z uwagi na nadmiernie zużyty płyn hamulcowy, naprawdę mocno oddziałują na wyobraźnię.
Konferencja pokazała, że akcje takie jak „Jedź bezpiecznie” są potrzebne i – co ważne – z roku na rok udział w nich bierze coraz więcej zmotoryzowanych. Ze wstępnego raportu wynika, że ogromne znaczenie dla powodzenia akcji mają szeroko zakrojone działania promocyjne w prasie i internecie (patronat medialny: Onet, Top Gear, Auto Świat, Nowoczesny Warsztat, Świat Opon, Przegląd Oponiarski, warsztat.pl, Autofan i TVP Łódź), merytoryczne wsparcie ze strony Instytutu Transportu Samochodowego czy PZM, jak również zaangażowanie pracowników warsztatów Euromaster. Miejmy nadzieję, że duża popularność wśród kierowców wiąże się nie tylko z wizją bezpłatnego badania, lecz także przyświecające akcji hasło: „Nie ważne, jak szybko jedziesz, ważne jak szybko się zatrzymasz”.
Komentarze (0)