Konferencja przygotowana była z myślą o rzeczoznawcach pracujących dla firm ubezpieczeniowych. Na przykładzie leszczyńskiego serwisu Forda mieli oni okazję wejrzeć w procesy naprawy samochodów. Konstrukcja współczesnych modeli, ze względu na użycie różnorodnych rodzajów stali, aluminium, tworzyw sztucznych, także włókien węglowych oraz bardzo rozbudowaną elektronikę, wymaga doskonale wyposażonych serwisów.
– Mówiąc szczerze, nikt nie lubi myśleć o możliwości wypadku, gdy siedzi spokojnie za kierownicą – podkreślił podczas wprowadzającego wykładu Andrzej Stefańczyk, dyrektor Super Cars Autoryzowanego Dealera Forda. - Wszyscy jednak widzieliśmy przerażające zdjęcia zmiażdżonych samochodów, odpalonych poduszek powietrznych i rannych ludzi. Ford dokłada wszelkich starań, aby jego pojazdy nie tylko odpowiadały normom, ale nawet je przewyższały. Dzięki temu Ford Focus otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, czyli najwyższą możliwą ocenę.
W szczegóły budowy nadwozi współczesnych samochodów uczestników konferencji wprowadził Toni Seidel z Centrum Szkolenia Blacharstwa Samochodowego w Sosnowcu. Wyjaśnił, dlaczego nie wszystkie części auta po wypadku można naprawić, a jedynie słusznym rozwiązaniem jest ich wymiana. Dzieje się tak z powodu stosowania nowoczesnych materiałów, które podczas zderzenia muszą pochłaniać jego siłę. Chroniąc kierowcę i pasażerów, same ulegają trwałemu zniszczeniu.
Z kolei w serwisie specjaliści prezentowali nowoczesne technologie naprawy części samochodowych, a w Okręgowej Stacji Pojazdów można było zapytać o szczegóły dotyczące wpływu stanu technicznego poszczególnych podzespołów na bezpieczeństwo jazdy. Goście mogli skorzystać też z jazd testowych, między innymi nowym Fordem Focusem. Dużym zainteresowaniem cieszyła się też wystawa starych motocykli, które wspaniale kontrastowały z nowoczesnymi Fordami, Skodami i Volkswagenami.
Komentarze (0)