Przedstawiamy 10 zasad, dzięki którym twój automat nie będzie sprawiał problemów.
1. Podczas postoju na wzniesieniu najpierw zaciągnij ręczny hamulec, a dopiero później wrzuć lewarek na pozycję „P”. Dzięki temu prostemu zabiegowi unikniesz szarpania z lewarkiem oraz oszczędzisz koło i zapadkę hamulca ręcznego.
2. Nigdy nie przełączaj lewarka w pozycję „P”, gdy samochód się toczy. Grozi to wyłamaniem koła i zapadki hamulca ręcznego.
3. Wymieniaj olej regularnie co około 60 000 km. W przypadku przekładni CVT wymieniaj olej co 30 000 km.
4. Olej wymieniaj metodą dynamiczną. Tylko taki sposób zagwarantuje wymianę całej jego objętości. Usługę możesz wykonać w warsztatach Liqui Moly Proline Serwis (https://serwisbooking.liqui-moly.pl/).
5. Zawsze płucz skrzynię przed wymianą oleju. Dzięki temu udrożnisz kanały i zawory sterujące zmianą biegów.
6. Podczas eksploatacji w zimne dni ruszaj powoli i poczekaj, aż skrzynia zapracuje na najwyższym przełożeniu. Dzięki temu skrzynia będzie w pełni smarowana. Po wstępnym rozgrzaniu możesz zacząć normalną jazdę.
7. Pamiętaj, że samochodów z automatyczną skrzynią biegów raczej nie holujemy. Jeżeli już, to na pracującym silniku. Przed holowaniem sprawdź szczegóły w instrukcji swojego pojazdu.
8. Nie nadużywaj pozycji N. Podczas postoju na światłach nie ma sensu przełączać w tę pozycję. To samo dotyczy zjazdu z górki.
9. W przypadku pierwszych objawów awarii nie zwlekaj z wizytą u mechanika. Takie symptomy niewłaściwie funkcjonującej skrzyni często można wyeliminować za pomocą płukania i wymiany oleju. Gdy będziesz zwlekał, może dojść do poważnej i kosztownej awarii.
10. Korzystaj z pozycji 1, 2 i 3 podczas jazdy w górach. Umiejętne używanie tych przełożeń pozwala oszczędzić paliwo i hamulce.
Piotr Mering
Liqui Moly Polska Sp. z o.o.
Komentarze (0)