Diagnostyka

ponad rok temu  10.12.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Schemat elektryczny Ford Focus II

Dzięki uprzejmości firmy Texa Poland Sp. z o.o. publikujemy kolejne schematy. Liczymy, że w jeszcze większym stopniu ułatwią one Państwu naprawę pojazdów.

Legenda elementów

Samochody osobowe/FORD/Focus II [04>08] (DA3)/2.0 16v TDCi/Sedan 2- bryłowy/G6DA (100 kW)/[12/04>--/08]
Siemens/SID 803/-/[01/07>]/Z powlekanym DPF, z klimatyzacją, z rozruchem stacyjkowym i z automatyczną skrzynią biegów (MPS6)

 
 001 Centralka elektroniczna sterowania silnika
 002 Regulator wielkości przepływu paliwa pod niskim ciśnieniem
 003 Elektrozawór ciśnieniowy paliwa
 004 Przekaźnik główny
 005 Akumulator zapłonowy
 006 Wyłącznik zapłonu
 007 Wyłącznik pedału hamulca
 008 Przekaźnik nagrzewnicy paliwa
 009 Nagrzewnica paliwa
 010 Alternator
 011 Przekaźnik rozrusznika
 012 Rozrusznik
 013 Przekaźnik świec żarowych
 014 Świece żarowe
 015 Grupa sterownika wentylatora chłodnicy
 016 Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki klimatyzacji
 017 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji
 018 Elektrozawór EGR
 019 Cyfrowy miernik masy powietrza
 020 Czujnik obecności wody w paliwie
 021 Zawór sterujący zmiennej geometrii turbiny
 022 Zawór recyrkulacji spalin z cyfrowym czujnikiem pozycji (EGR)
 023 Czujnik cyfrowy pozycji przepustnicy EGR
 024 Wyłącznik niskiego ciśnienia klimatyzacji
 025 Wyłącznik wysokiego ciśnienia klimatyzacji
 026 Wtryskiwacze piezoelektryczne szyny wspólnej
 027 Czujnik synchronizacji efektu Halla
 028 Czujnik prędkości z efektem Halla
 029 Czujnik położenia zmiennej geometrii turbiny
 030 Czujnik położenia pedału gazu
 031 Wtyczka tablicy rozdzielczej
 032 Wyłącznik pedału sprzęgła
 033 Czujnik temperatury powietrza dolotowego
 034 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
 035 Czujnik temperatury paliwa
 036 Czujnik ciśnienia turbodoładowania
 037 Czujnik ciśnienia paliwa
 038 Czujnik temperatury spalin
 039 Czujnik temperatury spalin
 040 Czujnik ciśnienia filtra cząstek stałych
 041 Pompa dodatku do paliwa z czujnikiem poziomu
 042 Czujnik pokrywy wlewu dodatku do paliwa
 043 Wtyczka centralki elektronicznej dodatku do paliwa
 044 Wtyczka centralki elektronicznej skrzyni automatycznej
 F 001 Bezpiecznik F034 10 A
 F 002 Bezpiecznik F009 20 A
 F 003 Bezpiecznik F003 60 A
 F 004 Bezpiecznik F011 20 A
 F 005 Bezpiecznik F132 15 A
 F 006 Bezpiecznik F024 15 A
 F 007 Bezpiecznik F025 10 A
 F 008 Bezpiecznik F1000 150 A
 F 009 Bezpiecznik F031 10 A
 F 010 Bezpiecznik F013 20 A
 F 011 Bezpiecznik F006 60 A
 F 012 Bezpiecznik F028 10 A
 F 013 Bezpiecznik F036 10 A
 F 014 Bezpiecznik F030 3 A
 F 015 Bezpiecznik F001 50 A
 F 016 Bezpiecznik F035 10 A
 F 017 Bezpiecznik F027 10 A
 F 018 Bezpiecznik F138 10 A
 F 019 Bezpiecznik F100 10 A
 F 020 Bezpiecznik F102 10 A
 
Pin Funkcja
 A01 Czujnik ciśnienia filtra cząstek stałych – sygnał
 A02 Czujnik położenia zmiennej geometrii turbiny – sygnał
 A03 Czujnik prędkości efektu Halla – sygnał podczas pracy silnika
 A03 Czujnik prędkości efektu Halla – sygnał podczas rozruchu
 A04 Nieokablowany
 A05 Czujnik ciśnienia paliwa – sygnał
 A06 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
 A07 Czujnik temperatury spalin – sygnał
 A08 Czujnik temperatury paliwa – sygnał
 A09 Nieokablowany
 A10 Nieokablowany
 A11 Zawór recyrkulacji spalin z cyfrowym czujnikiem pozycji (EGR) – sterowanie PWM
 A12 Elektrozawór regulacji zmiennej geometrii turbiny – sterownik PWM
 A13 Nieokablowany
 A14 Nieokablowany
 A15 Czujnik prędkości efektu Halla – uziemienie
 A16 Zawór recyrkulacji spalin z cyfrowym czujnikiem pozycji (EGR) – sygnał
 A17 Czujnik ciśnienia turbodoładowania – sygnał
 A18 Czujnik ciśnienia turbodoładowania – masa
 A19 Czujnik temperatury spalin – sygnał
 A20 Nieokablowany
 A21 Nieokablowany
 A22 Nieokablowany
 A23 Zawór recyrkulacji spalin z cyfrowym czujnikiem pozycji (EGR) – uziemienie
 A24 Zawór EGR – sterownik PWM
 A25 Czujnik ciśnienia filtra cząstek stałych – uziemienie
 A26 Nieokablowany
 A27 Czujnik położenia zmiennej geometrii turbiny – zasilanie +5 V
 A28 Zawór recyrkulacji spalin z cyfrowym czujnikiem pozycji (EGR) – uziemienie
 A29 Czujnik ciśnienia paliwa – masa
 A30 Nieokablowany
 A31 Czujnik temperatury spalin – masa
 A32 Nieokablowany
 A33 Czujnik temperatury spalin – masa
 A34 Czujnik temperatury paliwa – masa
 A35 Nieokablowany
 A36 Nieokablowany
 A37 Czujnik ciśnienia filtra cząstek stałych – zasilanie +5 V
 A38 Czujnik położenia zmiennej geometrii turbiny – masa
 A39 Czujnik ciśnienia turbodoładowania – zasilanie +5 V
 A40 Zawór recyrkulacji spalin z cyfrowym czujnikiem pozycji (EGR) – zasilanie +5 V
 A41 Czujnik ciśnienia paliwa – zasilanie +5 V
 A42 Nieokablowany
 A43 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A44 Czujnik obrotów silnika z efektem Halla – zasilanie +5 V
 A45 Nieokablowany
 A46 Nieokablowany
 A47 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A48 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 B01 Czujnik cyfrowy położenia przepustnicy EGR – sygnał
 B02 Nieokablowany
 B03 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
 B04 Alternator – sterowany masą
 B05 Nieokablowany
 B06 Nieokablowany
 B07 Regulator przepływu paliwa pod niskim ciśnieniem – sterowanie PWM
 B08 Nieokablowany
 B09 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
 B10 Czujnik temperatury powietrza dolotowego – sygnał
 B11 Sterownik wentylatora chłodnicy – sterowanie PWM
 B12 Przekaźnik świec żarowych – aktywacja potencjałem ujemnym
 B13 Nieokablowany
 B14 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji – aktywacja potencjałem ujemnym
 B15 Elektrozawór ciśnienia paliwa – sterowanie PWM
 B16 Nieokablowany
 B17 Wtyczka tablicy wskaźników, wtyczka centralki elektronicznej systemu dodatku do paliwa – sygnał linii BUS CAN (L)
 B18 Cyfrowy miernik masy powietrza – uziemienie
 B19 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 B20 Czujnik temperatury powietrza dolotowego – masa
 B21 Czujnik cyfrowy położenia przepustnicy EGR – masa
 B22 Nieokablowany
 B23 Nieokablowany
 B24 Nieokablowany
 625 Wtyczka tablicy wskaźników, wtyczka centralki elektronicznej systemu dodatku do paliwa – sygnał linii BUS CAN (H)
 B26 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – masa
 B27 Cyfrowy miernik masy powietrza – uziemienie
 B28 Czujnik cyfrowy położenia przepustnicy EGR – zasilanie +5 V
 B29 Nieokablowany
 B30 Nieokablowany
 B31 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 B32 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 CO1 Nieokablowany
 CO2 Nieokablowany
 CO3 Nieokablowany
 C04 Nieokablowany
 CO5 Nieokablowany
 C06 Nieokablowany
 C07 Nieokablowany
 C08 Nieokablowany
 C09 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 C10 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 C11 Piezoelektryczne wtryskiwacze wspólnej szyny – cylinder nr 4, masa
 C12 Piezoelektryczne wtryskiwacze wspólnej szyny – cylinder nr 4, sterowanie
 C13 Czujnik z efektem Halla – zasilanie +5 V
 C14 Nieokablowany
 C15 Czujnik rozrządu z efektem Halla – masa
 C16 Nieokablowany
 C17 Nieokablowany
 C18 Nieokablowany
 C19 Nieokablowany
 C20 Nieokablowany
 C21 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 C22 Przekaźnik rozrusznika – aktywacja potencjałem ujemnym
 C23 Piezoelektryczne wtryskiwacze wspólnej szyny – cylinder nr 3, masa
 C24 Piezoelektryczne wtryskiwacze wspólnej szyny – cylinder nr 3, sterowanie
 C25 Nieokablowany
 C26 Wyłącznik wysokiego ciśnienia klimatyzacji – sygnał
 C27 Nieokablowany
 C28 Nieokablowany
 C29 Czujnik położenia pedału gazu – sygnał
 C30 Nieokablowany
 C31 Alternator – sygnał
 C32 Nieokablowany
 C33 Czujnik obecności wody w paliwie – sygnał
 C34 Nieokablowany
 C35 Piezoelektryczne wtryskiwacze wspólnej szyny – cylinder nr 2, masa
 C36 Piezoelektryczne wtryskiwacze wspólnej szyny – cylinder nr 2, sterowanie
 C37 Nieokablowany
 C38 Nieokablowany
 C39 Czujnik rozrządu z efektem Halla – sygnał
 C40 Nieokablowany
 C41 Wyłącznik niskiego ciśnienia klimatyzacji – sygnał
 C42 Wtyczka centralki elektronicznej sterowania automatycznej skrzyni biegów – nie zdefiniowano
 C43 Wyłącznik pedału hamulca – sygnał
 C44 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 C45 Nieokablowany
 C46 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 C47 Piezoelektryczne wtryskiwacze wspólnej szyny – cylinder nr 1, masa
 C48 Piezoelektryczne wtryskiwacze wspólnej szyny – cylinder nr 1, sterowanie
 
Dodatek do paliwa – legenda elementów
Samochody osobowe/FORD/Focus II [04>08] (DA3)/2.0 16v TDCi/Sedan 2-bryłowy/G6DA (100kW)/[12/04>--/08]
Marelli/-/-/[12/07>]/-

 B1 Akumulator zapłonowy
 E1 Centralka elektroniczna wtrysku silnika
 E11 Centralka elektroniczna tablicy rozdzielczej
 E20 Centralka elektroniczna dodatku do paliwa
 F003 Bezpiecznik 60 A
 F100 Bezpiecznik 10 A
 F102 Bezpiecznik 10 A
 I1 Wyłącznik zapłonu
 I134 Czujnik pokrywy wlewu dodatku do paliwa
 J320 Wtryskiwacz dodatku do paliwa
 K2 Szybka linia CAN
 P19 Pompa dodatku do paliwa z czujnikiem poziomu

Konfiguracja pinu urządzenia sterujacego – strona okablowania

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Schemat elektryczny Ford Focus II
Schemat elektryczny Ford Focus II
Schemat elektryczny Ford Focus II

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Ciotunia awaria 1 ponad rok temuocena: 0%  Informacja szczątkowa, zaśmieca tylko internet.
    oceń komentarz 0 1 zgłoś do moderacji
do góry strony