Dzięki uprzejmości firmy Texa Poland Sp. z o.o. publikujemy kolejne schematy. Liczymy, że w jeszcze większym stopniu ułatwią one Państwu naprawę pojazdów.
Legenda elementów
Samochody osobowe/MERCEDES-BENZ/A [12>18] (176)/180 CDI BIueEFFICIENCY/Sedan 2-bryłowy/OM 607.951 / K9K (176.012) (80 kW)/[--/12>- -/18]-/CRR1/-/-/Euro 6, z manualną skrzynią biegów
B1 Akumulator zapłonowy
E1 Centralka elektroniczna sterowania silnika
E112 Moduł regulacji pompy paliwa
E21 Centralka elektroniczna Airbag
E260 Moduł nagrzewnicy paliwa
E3 Komputer pokładowy
E82 Jednostka sterowania przekładni elektronicznej
E97 Moduł świec żarowych, wstępne nagrzewanie
E98 Wtyczka modułu kluczyka elektronicznego
F1 Bezpiecznik 300 A
F2 Liczba amperów bezpiecznika jest nieokreślona
F206 Bezpiecznik 5 A
F207 Bezpiecznik 5 A
F208 Bezpiecznik 7,5 A
F212 Bezpiecznik 15 A
F213 Bezpiecznik 15 A
F215 Bezpiecznik 20 A
F234 Bezpiecznik 5 A
F235 Bezpiecznik 7,5 A
F236 Bezpiecznik 40 A
F240A Bezpiecznik 25 A
F4 Bezpiecznik 40 A
F5 Bezpiecznik 80 A
F6 Bezpiecznik 70 A
F63 Bezpiecznik 25 A
F8 Bezpiecznik 100 A
F83 Bezpiecznik 7,5 A
F92 Bezpiecznik 5 A
G1 Alternator
H10 Świece żarowe
I155 Regulator ciśnienia oleju
I170 Przekaźnik rozłączenia baterii
I434 Regulator wody w paliwie z podgrzewaczem paliwa
I5 Wyłącznik pedału sprzęgła
J251 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 1
J252 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 2
J253 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 3
J254 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 4
M1 Rozrusznik
M101 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem
M12 Silnik zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem
M31-1 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
M31-2 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
M6 Moduł silniczka i wentylator chłodzenia silnika oraz klimatyzatora
P1 Pompa paliwa
R15-1 Przekaźnik przyłącza 15
R15-2 Przekaźnik przyłącza 15
R50 Przekaźnik przyłącza 50
R82 Przekaźnik odłączenia akumulatora
R87-1 Przekaźnik główny
R87-2 Przekaźnik główny
S101 Czujnik ciśnienia różnicowego spalin na filtrze cząstek stałych
S16 Czujnik niskiego ciśnienia paliwa
S189 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
S19 Czujnik synchronizacji efektu Halla
S2 Cyfrowy miernik masy powietrza
S24 Czujnik indukcyjny obrotów/min
S33 Czujnik poziomu oleju
S34 Czujnik pedału gazu elektronicznego
S44 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego
S489-1 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin
S489-2 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin
S50 Czujnik ciśnienia doładowania oraz temperatury
S52 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem
S60 Czujnik temperatury paliwa
S63 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem
S64 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
S65 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną
S68 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
S80-1 Czujnik lambda szerokopasmowy
S80-2 Czujnik lambda szerokopasmowy
S88 Inteligentny czujnik akumulatora
V21 Elektrozawór regulacyjny wysokiego ciśnienia przepływu paliwa
V32 Elektrozawór regulacyjny turbiny geometrii zmiennej
V339 Elektrozawór zasuwowy chłodnicy
X1 Złącze diagnostyczne
Pin Funkcja
A01 Nieokablowany
A02 Nieokablowany
A03 Nieokablowany
A04 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
A05 Nieokablowany
A06 Nieokablowany
A07 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
A08 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A09 Nieokablowany
A10 Nieokablowany
A11 Nieokablowany
Al2 Nieokablowany
A13 Nieokablowany
A14 Nieokablowany
A15 Nieokablowany
A16 Nieokablowany
A17 Nieokablowany
A18 Nieokablowany
A19 Nieokablowany
A20 Nieokablowany
A21 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
A22 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
A23 Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – sygnał
A24 Nieokablowany
A25 Nieokablowany
A26 Nieokablowany
A27 Nieokablowany
A28 Nieokablowany
A29 Nieokablowany
A30 Nieokablowany
A31 ECU zarządzania silnikiem – sygnał CAN L
A32 Nieokablowany
A33 Nieokablowany
A34 Nieokablowany
A35 Nieokablowany
A36 Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – sygnał
A37 Nieokablowany
A38 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – uziemienie
A39 Nieokablowany
A40 Nieokablowany
A41 Nieokablowany
A42 Nieokablowany
A43 Nieokablowany
A44 Nieokablowany
A45 Nieokablowany
A46 ECU sterowania silnika – CAN sygnał H
A47 Nieokablowany
A48 Nieokablowany
A49 Nieokablowany
A50 Nieokablowany
A51 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – uziemienie
A52 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A53 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A54 Nieokablowany
A55 Nieokablowany
A56 Nieokablowany
A57 Nieokablowany
A58 Nieokablowany
A59 Nieokablowany
A60 Nieokablowany
B01 Nieokablowany
B02 Nieokablowany
B03 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – zasilanie +5 V
B04 Nieokablowany
B05 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – sygnał
B06 Silnik zaworu przepustnicy EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
B07 Nieokablowany
B08 Nieokablowany
B09 Zawór przewodu wlotowego rozgałęzionego, silniczek z potencjometrem – zasilanie +5 V
B10 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
B11 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
B12 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – zasilanie +5 V
B13 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – zasilanie +5 V
B14 Nieokablowany
B15 Szerokopasmowy czujnik lambda – włączanie
B16 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
B17 Nieokablowany
B18 Nieokablowany
B19 Nieokablowany
B20 Nieokablowany
B21 Nieokablowany
B22 Nieokablowany
B23 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – zasilanie +5 V
B24 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem – uziemienie
B25 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – uziemienie
B26 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – uziemienie
B27 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – masa
B28 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – uziemienie
B29 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – masa
B30 Czujnik temperatury paliwa – sygnał
B31 Szerokopasmowy czujnik lambda – włączanie
B32 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
B33 Nieokablowany
B34 Moduł nagrzewania wstępnego świec zapłonowych – przełączenie
B35 Nieokablowany
B36 Nieokablowany
B37 Nieokablowany
B38 Silnik zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – masa
B39 Nieokablowany
B40 Nieokablowany
B41 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
B42 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – sygnał
B43 Czujnik temperatury paliwa – masa
B44 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem – sygnał
B45 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – sygnał
B46 Nieokablowany
B47 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod wysokim ciśnieniem – sterowanie PWM
B48 Nieokablowany
B49 Nieokablowany
B50 Nieokablowany
B51 Moduł sterowania pompą paliwa – sygnał
B52 Nieokablowany
B53 Nieokablowany
B54 Elektrozawór regulacji turbiny geometrii zmiennej – sterownik PWM
B55 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
B56 Nieokablowany
B57 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – masa
B58 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
B59 Nieokablowany
B60 Nieokablowany
B61 Silniczek przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sygnał
B62 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – sygnał
B63 Nieokablowany
B64 Nieokablowany
CO1 Czujnik poziomu oleju – masa
CO2 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – zasilanie +5 V
CO3 Nieokablowany
C04 Cyfrowy miernik masy powietrza - zasilanie +12 V
CO5 Czujnik z efektem Halla – zasilanie +5 V
C06 Nieokablowany
C07 Nieokablowany
C08 Szerokopasmowy czujnik tlenowy – bieżący sygnał
C09 Szerokopasmowa sonda lambda – stabilne zasilanie
C10 Szerokopasmowy czujnik tlenowy – bieżący sygnał
C11 Nieokablowany
C12 Czujnik lambda szerokopasmowy – wirtualna masa +2.5 V
C13 Wtyczka elektronicznego urządzenia sterującego poduszki powietrznej – sygnał
C14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – masa
C15 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik górny
C16 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik dolny
C17 Czujnik poziomu oleju – sygnał
C18 Czujnik temperatury recyrkulacji spalin – uziemienie
C19 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – masa
C20 Nieokablowany
C21 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną – masa
C22 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin – sygnał
C23 Nieokablowany
C24 Cyfrowy miernik masy powietrza – uziemienie
C25 Nieokablowany
C26 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
C27 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
C28 Nieokablowany
C29 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – masa
C30 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem – uziemienie
C31 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik górny
C32 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik dolny
C33 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
C34 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – sygnał
C35 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – sygnał
C36 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem – sygnał
C37 Nieokablowany
C38 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas pracy silnika
C38 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
C39 Moduł świec żarowych, wstępne ogrzewanie – nie zdefiniowano
C40 Nieokablowany
C41 Czujnik lambda szerokopasmowy – wirtualna masa +2,5 V
C42 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C43 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sterowanie PWM
C44 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C45 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C46 Czujnik temperatury recyrkulacji spalin – uziemienie
C47 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik górny
C48 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik dolny
C49 Nieokablowany
C50 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin – sygnał
C51 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną – sygnał
C52 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – sygnał temperatury
C53 Cyfrowy miernik mas powietrza – sygnał temperatury
C54 Indukcyjny czujnik liczby obrotów – uziemienie
C55 Nieokablowany
C56 Czujnik rozrządu Halla – sygnał
C57 Szerokopasmowa sonda lambda – stabilne zasilanie
C58 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C59 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sterowanie PWM
C60 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C61 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C62 Czujnik rozrządu Halla – masa
C63 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik górny
C64 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik dolny
Komentarze (0)