Ponad 1.100 przyczep zarejestrowanych w Polsce pozwoliło zrealizować z nawiązką ambitny cel sprzedaży grupy Schwarzmüller na rok 2021. Podwojona liczba rejestracji to jedno, bo w komunikacie prasowym pojawia się zapowiedź budowy własnych warsztatów.
Wyniki sprzedaży przyczep Schwarzmüller wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z poziomem sprzed pandemii koronawirusa. Jeszcze wyraźniej widać pozytywny trend w napływających zamówieniach. W roku 2021 obejmują one w sumie ponad 1.600 sztuk. Jest to prawie trzykrotnie więcej niż w 2019 roku. Aktualnie udział w rynku firmy Schwarzmüller w Polsce wynosi około 3,5 procent. Z szerokiej oferty grupy Schwarzmüller najlepiej sprzedają się obecnie pojazdy do transportu dalekobieżnego. Stanowią one aktualnie około 80 procent. Aż 20 procent stanowią pojazdy dla budownictwa i rozbudowy infrastruktury. W przyszłości zostaną podjęte ukierunkowane działania, by umocnić się w tym ostatnim sektorze.
Znajomość marki i sprzedaż w całym kraju
Producent pojazdów Premium z Dolnej Austrii, będący obecnie największym dostawcą produktów niszowych w Europie, ma w Polsce wieloletnią historię.
- Wykorzystujemy znajomość marki i jej pozytywny wizerunek, aby dotrzeć do naszej grupy docelowej w całym kraju. Aby to osiągnąć, zmieniliśmy organizację i rozbudowaliśmy sprzedaż na całe terytorium - wyjaśnia dyrektor generalna polskiej spółki córki Monika Dobrzyńska-Bluj.
Ponadto stworzono korzystne warunki ogólne, na przykład poprzez atrakcyjne oferty leasingowe. Przewiduje się, że również w dziedzinie serwisu i napraw szybko zostanie osiągnięty poziom przyjęty przez Schwarzmüller.
Jako obecnie drugi co do wielkości europejski rynek przyczep Polska obiecuje znakomite perspektywy trwałego sukcesu z dobrami inwestycyjnymi wysokiej jakości, jakie oferuje Schwarzmüller.
- Tutaj znajduje się nasza główna grupa docelowa, składająca się z małych i średnich przedsiębiorstw mających wysokie wymagania wobec swoich narzędzi pracy. Poprzez poprawę ich wyników nasze pojazdy mogą wnieść jeszcze więcej do sukcesu gospodarczego – wyjaśnił Hartwig.
Polska rozwija się jako gospodarka o kluczowym znaczeniu między Zachodem a Wschodem. Dostępne są już punkty węzłowe dróg, kolei i ruchu lotniczego o międzynarodowym znaczeniu. Tworzące się nowe łańcuchy dostaw między Wschodem a Zachodem będą w tym kraju wkrótce jeszcze silniejsze. W 2022 roku nowa organizacja Schwarzmüller w Polsce będzie się dalej umacniać. Międzynarodowe warsztaty serwisowe Grupy Schwarzmüller oraz europejskie stacje serwisowe w 21 krajach przy wszystkich ważnych trasach tranzytowych Europy Środkowej. Punkty autoryzowanych napraw będą teraz oczkiem w głowie niemieckiego producenta.
Fot. Schwarzmüller
Komentarze (0)