W marcu br. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA) przyjęła do swoich struktur polskie Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
SDCM powstało w 2005 r. w Warszawie w celu ochrony interesów producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz reprezentowania ich w kontaktach z politykami oraz krajowymi i międzynarodowymi instytucjami.
Podczas Walnego Zgromadzenia Członków CLEPA, które odbyło się 18 marca br., prezydent CLEPA Roberto Vassori powiedział:
- Jesteśmy dumni z tego, że mogliśmy przyjąć kolejną organizację do naszych struktur, zwłaszcza tak istotną jak SDCM. Polska jest trzecim pod względem zatrudnienia w motoryzacji krajem w Europie, zatem akces SDCM znacznie wzmocni CLEPA. To konieczny i ważny krok naprzód dla całego europejskiego przemysłu motoryzacyjnego.
SDCM zrzesza blisko 100 członków, w tym 63 ze strony producentów części oraz 34 dystrybutorów. SDCM reprezentuje już interesy ponad 20 członków CLEPA, w tym takich firm, jak: Bosal, Brembo, Delphi, Denso, Gates, Hella, Mahle, Robert Bosch, Schaeffler, SKF, Sogefi, Tenneco, TRW, Valeo czy ZF.
- Bardzo nam zależało, by w naszym gronie znalazła się organizacja reprezentująca Polskę, bowiem przemysł motoryzacyjny wytwarzający części i komponenty samochodowe ma tam bardzo silną pozycję. Cieszymy się, że zostało nim SDCM, które od lat podejmuje skuteczne działania na rzecz polskiego sektora motoryzacyjnego
Przystąpienie SDCM do europejskiej organizacji producentów oznacza, że poszerzy się zakres aktywności Stowarzyszenia. Będzie ono bowiem zajmować się również tematami, które związane są bezpośrednio z działalnością firm produkcyjnych. Do tych spraw należą m.in. techniczne regulacje prawne, badania i rozwój innowacyjności, emisje zanieczyszczeń, funkcjonowanie stref ekonomicznych, handel międzynarodowy.
- Grono członków stowarzyszenia znacząco się zwiększy, gdyż już teraz zapraszamy wszystkie fabryki do przystąpienia do sekcji OEM (rynku wyposażenia fabrycznego). Ich merytoryczny wkład w działalność naszej organizacji jest nieodzowny. Stowarzyszenie będzie bogatsze o unikatową wiedzę firm bezpośrednio zaangażowanych w produkcję części. Oczywiście nadal będziemy rozwijać bardzo ważną dla nas sekcję IAM (niezależnego rynku), od której zaczęła się nasza historia – mówi Alfred Franke, prezes SDCM.
SDCM od 2007 r. jest również członkiem europejskiej organizacji FIGIEFA i aktywnie wspierało takie inicjatywy jak ECAR (Kampania na Rzecz Swobody Części Samochodowych i Napraw) oraz AFCAR (Sojusz na rzecz swobody napraw samochodów).
Komentarze (0)