W marcu br. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA) przyjęła do swoich struktur polskie Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
SDCM powstało w 2005 r. w Warszawie w celu ochrony interesów producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz reprezentowania ich w kontaktach z politykami oraz krajowymi i międzynarodowymi instytucjami.
Podczas walnego zgromadzenia członków CLEPA, które odbyło się 18 marca, Prezydent CLEPA Roberto Vassori powiedział: Jesteśmy dumni z tego, iż mogliśmy przyjąć kolejną organizację do naszych struktur, zwłaszcza tak istotną jak SDCM. Polska jest trzecim pod względem zatrudnienia w motoryzacji krajem w Europie, zatem akces SDCM znacznie wzmocni CLEPA. To konieczny i ważny krok naprzód dla całego europejskiego przemysłu motoryzacyjnego.
SDCM zrzesza blisko 100 członków, w tym 63 ze strony producentów części oraz 34 dystrybutorów. SDCM reprezentuje już interesy ponad 20 członków CLEPA, w tym takich firm jak: Bosal, Brembo, Delphi, Denso, Gates, Hella, Mahle, Robert Bosch, Schaeffler, SKF, Sogefi, Tenneco, TRW, Valeo czy ZF.
CLEPA jest Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Części Motoryzacyjnych. Jej członkowie to 116 największych producentów części oraz 24 stowarzyszenia krajowe i europejskie organizacje branżowe. Łącznie reprezentują ponad 3 tysiące firm zatrudniających ponad 5 mln osób i obsługujących cały łańcuch wartości rynku motoryzacyjnego. CLEPA ma swoją siedzibę w Brukseli i jest uważana przez instytucje europejskie, ONZ i pokrewne organizacje za naturalnego partnera do dyskusji (ACEA, JAMA, MEMA, itp.).
- Bardzo nam zależało, by w naszym gronie znalazła się organizacja reprezentująca Polskę, bowiem przemysł motoryzacyjny wytwarzający części i komponenty samochodowe ma tam bardzo silną pozycję. Cieszymy się, że zostało nim SDCM, które od lat podejmuje skuteczne działania na rzecz polskiego sektora motoryzacyjnego – mówi Dyrektor Zarządzający CLEPA Paul Schockmel.
Przystąpienie SDCM do europejskiej organizacji producentów oznacza, że poszerzy się zakres aktywności Stowarzyszenia. Będzie ono bowiem zajmować się również tematami, które związane są bezpośrednio z działalnością firm produkcyjnych. Do tych spraw należą m.in. techniczne regulacje prawne, badania i rozwój innowacyjności, emisje zanieczyszczeń, funkcjonowanie stref ekonomicznych, handel międzynarodowy.
- Grono członków stowarzyszenia znacząco się zwiększy, gdyż już teraz zapraszamy wszystkie fabryki do przystąpienia do sekcji OEM (rynku wyposażenia fabrycznego). Ich merytoryczny wkład w działalność naszej organizacji jest nieodzowny. Stowarzyszenie będzie bogatsze o unikatową wiedzę firm bezpośrednio zaangażowanych w produkcję części. Oczywiście nadal będziemy rozwijać bardzo ważną dla nas sekcję IAM (niezależnego rynku), od której zaczęła się nasza historia – mówi Alfred Franke, Prezes SDCM.
SDCM od 2007 r. jest również członkiem europejskiej organizacji FIGIEFA i aktywnie wspierało takie inicjatywy jak ECAR (Kampania na Rzecz Swobody Części Samochodowych i Napraw) oraz AFCAR (Sojusz na rzecz swobody napraw samochodów).
Fakty i liczby nt. europejskiego przemysłu motoryzacyjnego
- Europejski przemysł motoryzacyjny zatrudnia blisko 12 mln osób
- Europejscy producenci części zatrudniają bezpośrednio 5 mln ludzi
- Europejscy producenci części inwestują co roku 18 mld euro w B+R. Są jednymi z największych prywatnych inwestorów w sektorze badań i rozwoju.
- W Europie rocznie powstaje 16 mln pojazdów, co przyczynia się do stabilności i rozwoju europejskiej gospodarki
SDCM – Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych
SDCM zostało powołane w celu ochrony praw i interesów niezależnych przedsiębiorstw działających w przemyśle motoryzacyjnym, jak również polskich producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych. Postawione cele realizuje poprzez aktywne uczestnictwo w pracach legislacyjnych zarówno w Polsce, jak i Brukseli. SDCM jest członkiem FIGIEFA – europejskiej organizacji reprezentującej interesy operatorów niezależnego sektora motoryzacyjnego, oraz CLEPA – europejskiej organizacji reprezentującej producentów części motoryzacyjnych.
Przykładowe dane na temat polskiego niezależnego rynku motoryzacyjnego:
- 27 tys. firm tworzy 80% miejsc pracy całego sektora motoryzacyjnego;
- 70 mld zł – produkcja części motoryzacyjnych w Polsce;
- ok. 35 mld zł – eksport części motoryzacyjnych;
- 31 mld zł – wartość rynku części i napraw samochodów;
- z usług niezależnego sektora w Polsce korzysta blisko 15 milionów kierowców.
Komentarze (0)