<00011008a_AM0.jpg>
Hella rozszerza swą paletę na rynek akcesoryjny o kolejne zapłonniki ksenonowe (xenon balast) i siłowniki poziomujące reflektory (headlamp levelling actuators). Dla rynku akcesoryjnego i warsztatów Hella wprowadziła do swej oferty kolejne zapłonniki ksenonowe trzeciej i czwartej generacji. Zapłonnik ma podstawowe znaczenie w lampie ksenonowej, ponieważ to on zmienia prąd stały dostarczany do lampy przez instalację elektryczną samochodu w prąd zmienny konieczny do pracy reflektora ksenonowego oraz wytwarza napięcie 20 000 V niezbędne do zapłonu ksenonu we wnętrzu lampy.
Zapłonniki ksenonowe trzeciej generacji są dostosowywane do konkretnych zastosowań przez odpowiednie rodzaje uszczelniających zaślepek. Nadają się one do akcesoryjnych lamp głównych ksenonowych do Audi A3, Forda Focusa, Opla Astry (trzy zaślepki), a także do VW Passata B5, Polo III, BMW serii 5 (E39) i Mercedesa klasy C C208 (cztery zaślepki).
Ponadto Hella dołącza do oferty jeszcze bardziej zaawansowane zapłonniki czwartej generacji. Ich zaletami są odporność na kurz i wodę, zmiennej długości okablowanie (3 lub 6 m) oraz możliwość odłączenia kabla od zapłonnika. Poza tym możliwe jest obsługiwanie lamp D1S i D2S. Dzięki uniwersalnemu designowi Hella wykorzystuje te urządzenia także do dodatkowych lamp serii Jumbo, biksenonowych modułów o średnicy 90 mm i ksenonowych lamp roboczych.
Hella oferuje również rozszerzoną ofertę elektrycznych siłowników poziomowania lamp do jeszcze bardziej zróżnicowanych typów pojazdów, w tym VW Passata, Opla Omegi, Audi A3/S3, Audi A6/S6, Audi A8/S8 oraz Skody Octavii. Bezpieczna jazda po ciemku możliwa jest tylko przy dobrze ustawionych światłach, i właśnie dlatego od roku 1990 regulacja położenia reflektorów jest obowiązkowym wyposażeniem samochodów. Wymagane ustawienie można uzyskać albo ręcznie manualnym siłownikiem, albo w peł-ni automatycznie, dzięki czujnikom położenia osi. Małe siłowniki poziomujące reflektory we wnętrzu lampy lub na jej obudowie zapewniają natychmiastowe zmiany ustawień.
<00008477a_AM0.jpg>
Komentarze (0)