
Behr Service Polska Sp. z o.o. swą działalność rozpoczęła w marcu 2007 roku. Przedstawiciel marki Behr na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej zaopatruje producentów samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów i pojazdów specjalnych w części układu chłodzenia silnika oraz klimatyzacji. Polska spółka należy do koncernu Behr GmbH & Co. KG, który globalnie zatrudnia ok. 19 tys. osób, posiada 17 siedzib, 30 zakładów produkcyjnych i 13 spółek joint venture.18 marca w krakowskiej siedzibie firmy odbyła się konferencja poświęcona prezentacji Behr Eco Pro 3001, urządzenia nowej generacji do serwisowania układów klimatyzacji samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów.
Na konferencji właściciele warsztatów, serwisów i salonów samochodowych dowiedzieli się o innowacyjnych technologiach konstrukcji oraz zaletach związanych z funkcjonalnością nowego urządzenia. Innowacyjnie wygląda już sam system wpinania zasobników. Szybki system „click” eliminuje przestoje podczas pracy warsztatowej. Zgrabna obudowa przyciąga wzrok ergonomicznie zaprojektowaną stacją parkingową na przewody przyłączeniowe 230 V. Konstruktorzy wyeliminowali jakiekolwiek wystające elementy – tu przewody zwijamy w sprytnie wyciętym fragmencie ścianki bocznej. Okazale wygląda też sam panel sterujący.
- Wyświetlacz to efekt wielomiesięcznych poszukiwań optymalnego rozwiązania, tak by nawet w słoneczne dni odczyt nie budził wątpliwości obsługującego stację – chwalił produkt, efekt dwuletnich prac młodego zespołu krakowskich inżynierów, Bogdan Szymanowski, dyrektor handlowy Behr Service Polska Sp. z o.o. - Dołożyliśmy wiele starań, by w pełni zautomatyzować procedurę obsługi, choć oczywiście w standardzie możliwy jest wybór trybu pracy manualnej. To daje nam szerokie spektrum obsługi: i dla początkujących mechaników, i dla tych, którzy poszukują najbardziej zaawansowanych funkcji serwisowych urządzeń klimatyzacyjnych.
Warto zwrócić uwagę, że w trybie ręcznym możliwe jest wykonanie przez użytkownika dowolnego elementu procesu diagnostyki i konserwacji instalacji klimatyzacyjnej w sposób umożliwiający dowolną modyfikację parametrów pracy urządzenia. Na tle konkurencyjnych urządzeń Behr 3001 wyróżnia się przyjaznym środowiskiem pracy (oprogramowanie oparte jest na systemie WINDOWS). W praktyce warsztatowej przydatna okaże się na pewno funkcja wyszukiwania i archiwizowania danych o pojeździe klienta, np. po numerze VIN. Korzystając z dużego ekranu, użytkownik może wprowadzić do bazy danych typów pojazdów każde dane nowego pojazdu, włącznie z cechami jego instalacji klimatyzacyjnej (ilościami czynnika chłodniczego oraz nowego oleju dodawanego do instalacji). Przyjazny interfejs umożliwia też kreowanie dowolnych baz danych o klientach, partnerach biznesowych i ich samochodach. Czytelny ekran z menu w języku polskim (25-30 znaków w linii, i 5-6 linii na wyświetlaczu) umożliwia wybór spośród rozlicznych języków komunikacji (jest np. rosyjski, grecki... a nawet chiński). Wyraźnie też poprawiono dokładność napełniania i odzysku czynnika, zgodnie z wymaganiami surowej normy SAE 2788. Tryb płukania pozwala na przeprowadzenie procesu oczyszczenia układu klimatyzacji za pomocą czynnika chłodniczego R134a i usunięcie z układu zanieczyszczeń stałych oraz innych szkodliwych substancji powstałych wyniku np. uszkodzenia (zatarcia) kompresora. W trakcie trybu płukania wykonywane są sekwencyjnie operacje: odzysku czynnika, testu niskiego ciśnienia, wykonanie próżni, testu próżni i napełniania czynnikiem chłodniczym. Dodatkowo, po pierwszym i ostatnim cyklu wykonywany jest odzysk oleju.


- Ciekawostką będzie na pewno pomocna instrukcja „szybki start”, dedykowana dla użytkowników wcześniejszych urządzeń frimy Behr. Ponadto zamiast lektury wielostronicowej książki obsługi, wystarczy obejrzeć...film instruktażowy i praktycznie tego samego dnia od zakupu urządzenia rozpocząć pracę! – zachęcał potencjalnych nabywców B. Szymanowski.
Imprezę wzbogaciły wystąpienia prelegentów, którzy poruszyli istotne dla branży warsztatowej tematy. I tak np. pracownicy naukowi Centralnego Ośrodka Chłodnictwa w Krakowie omówili zagadnienia związane z modernizowaniem i napełnianiem systemów klimatyzacji w odniesieniu do najnowszych norm unijnych. Z kolei specjaliści z firmy BNB & Partners Strategie Inwestycyjne przybliżyli możliwości pozyskiwania funduszy unijnych z myślą o inwestycjach branży warsztatowej.
Rafał Dobrowolski
Komentarze (1)