Preparat do uszczelniania wystarczy wlać do układu chłodzenia, uruchomić silnik i... gotowe
Wymiana płynu chłodniczego powinna być wykonywana co dwa lata. Płyn nie tylko chłodzi silnik, chroni także przed korozją i smaruje uszczelnienia pompy wody. Warto pamiętać, że z biegiem czasu traci swoje właściwości i właśnie dlatego trzeba go okresowo wymieniać.
Przy okazji tego zabiegu polecamy wypłukanie układu chłodzenia, które należy wykonać profilaktycznie przy każdej wymianie płynu – wystarczy wlać do zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy preparat płuczący Liqui Moly nr 2699. W przypadku działania profilaktycznego preparat należy wlać do starego płynu i uruchomić silnik na około 20 minut – oczywiście podczas tego procesu należy otworzyć zawór nagrzewnicy. Systematyczne stosowanie płukanki pozwoli na uniknięcie zapchania nagrzewnicy i poprawi wydajność całego układu. Jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym znajdują się ślady oleju, to w pierwszej kolejności należy wylać stary płyn i nalać wody demineralizowanej – dopiero wówczas aplikujemy płukankę. W tym przypadku również uruchamiamy silnik na około 20 minut. Jeżeli po zastosowaniu płukanki płyn nadal będzie brudny, należy powtórzyć całą procedurę.
Nieszczelność układu chłodzenia jest bardzo niebezpieczna dla silnika. Utrata płynu grozi uszkodzeniem silnika, a w najlepszym przypadku – wypaleniem uszczelki pod głowicą. Oczywiście można naprawić lub wymienić uszkodzone elementy, ale nie zawsze mamy na to czas i pieniądze, zwłaszcza jeśli usterka wydarzy się w trasie. W takim przypadku idealnie sprawdzi się preparat do uszczelniania nieszczelności Liqui Moly nr 8347. Najczęściej mamy do czynienia z wyciekami płynu chłodniczego na zewnątrz, ale często zdarza się, że przenika on do komory spalania, a objawia się to intensywnym białym dymem, wydobywającym się z rury wydechowej. Niezależnie od rodzaju usterki w awaryjnej sytuacji polecamy zastosowanie uszczelniacza – preparat nie brudzi płynu, nie zapycha nagrzewnicy i skutecznie niweluje nawet bardzo duże nieszczelności.
Jak to działa? Polimerowe cząstki znajdujące się w preparacie reagują z powietrzem i spalinami, dzięki czemu tworzą trwałą powłokę, która uszczelnia wyciek. Co ciekawe, taka prowizoryczna naprawa sprawdza się na długi czas i co równie ważne – środek można zastosować profilaktycznie, np. przed daleką podróżą. Preparat będzie krążył w układzie chłodzenia, a w razie awarii uszczelni uszkodzone miejsce.
Komentarze (0)